1700 صندلی عرضه سوخت فعال شدند، برطرف کامل مشکل تا 24 ساعت آینده

به گزارش کلوب آگهی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: تا به امروز بالغ بر 1700 باب صندلی عرضه سوخت در کل کشور فعال شدند و پیش بینی می گردد که تا 24 ساعت آینده مشکل به طور کامل رفع گردد.

1700 صندلی عرضه سوخت فعال شدند، برطرف کامل مشکل تا 24 ساعت آینده

به گزارش خبرنگاران، کرامت ویس کرمی در گفت وگویی تلویزیونی با بیان این که حدود ساعت 11 صبح سه شنبه اختلالی در سیستم سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران رخ داد و متاسفانه سیستم سامانه هوشمند سوخت تمام صندلی های عرضه سوخت که بالغ بر 4000 باب صندلی هستند، در کل کشور متوقف شد و دیگر به وسیله سامانه هوشمند نمی توانستیم بنزین و نفت گاز را به خودروها ارائه کنیم.

او اضافه کرد: بلافاصله جلسه مدیریت بحران را در شرکت پالایش و پخش برگزار کردیم. تیم های فنی و عملیاتی در 37 منطقه کشور حضور پیدا کردند و با تدوین دستورالعملی قرار شد دو کار انجام بگیرد. سیستم سامانه هوشمند سوخت را از مدار خارج و در واقع سوخت را با نرخ دوم و بدون استفاده از سامانه هوشمند سوخت ارائه کردیم. این دستورالعمل به منطقه ها عملیاتی ابلاغ شد و صندلی ها در سرویس قرار گرفتند تا ما بتوانیم عرضه بنزین و گازوئیل را بدون سیستم سامانه هوشمند سوخت با نرخ دوم ارائه دهیم.

وی با بیان این که از ساعت 11:30 که این کار آغاز شد تا به امروز بالغ بر 1700 باب صندلی در کل کشور با این روش در چرخه سوخت رسانی قرار گرفته اند، گفت: این کار را با جدیت ادامه می دهیم تا تعداد این صندلی ها افزایش یابد. به موازات این کار نیز در پی این بودیم که نقص سامانه را برطرف کنیم. تیم های فنی و پیمانکارهای مربوطه بحث های فنی را انجام دادند و در نهایت در صندلی 115 تهران واقع در میدان فردوسی متوجه شدیم که می توانیم سامانه هوشمند را وارد مدار کنیم. دستورالعمل های این کار تهیه شد. البته اقدامات امنیتی که باید انجام می گرفت تا مجددد این اتفاق رخ ندهد، زمانبر بود اما در نهایت این کار نیز انجام شد و اکنون تعدادی از صندلی ها با روش سامانه هوشمند سوخت نیز وارد مدار شدند.

ویس کریمی با بیان این که امیدوار است با این دو روش در کمترین زمان ممکن صندلی های سوخت مانند گذشته فعال شوند، اظهار کرد: در مرحله اول دنبال این هستیم که سیستم سامانه را بازگردانیم و دستگاه های ذی ربط در مورد حمله سایبری در حال اجرا کارهایی هستند تا علت موضوع تعیین گردد اما موضوعی که ما در پی آن بودیم برطرف نقص سامانه بود و در مورد حمله سایبری دستگاه های ذی ربط اقدامات را انجام می دهند و اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد برطرف کامل مشکل گفت: با برنامه ریزی ای که بین مجموعه و مالکان صندلی های عرضه سوخت انجام شده است و همراهی بسیاری خوبی که در این بین وجود داشت و بعلاوه در کنار همراهی هموطنان اصلاح کار با هماهنگی کامل آغاز شد و اکنون سرعت بازگشت فعالیت صندلی ها به وسیله دو روش افزایش یافته است و این کوشش نیز ادامه دارد.

او ابراز امیدواری کرد طی 24 ساعت آینده تمام صندلی های عرضه سوخت به وسیله سامانه به چرخه سوخت رسانی بازگردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1831

به "1700 صندلی عرضه سوخت فعال شدند، برطرف کامل مشکل تا 24 ساعت آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1700 صندلی عرضه سوخت فعال شدند، برطرف کامل مشکل تا 24 ساعت آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید