تور فرانسه: همکاری های مشترک در حوزه تعاونی ها و فعالیت های شستا با فرانسه

به گزارش کلوب آگهی، نشست همکاری های مالی میان دو کشور فرانسه و ایران با حضور سید مشخص هاشمی، مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هادی مهدوی مشاور مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلال بهارستان ، معاون برنامه ریزی و توسعه شستا و گروتن رایزن مالی و بازرگانی و هیئت وزارت کشاورزی فرانسه برگزار گردید.

تور فرانسه: همکاری های مشترک در حوزه تعاونی ها و فعالیت های شستا با فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، سید تعیین هاشمی در این نشست با اشاره به انعقاد تفاهم نامه فی مابین معاونت امور تعاون و شورای عالی تعاون فرانسه در سال 95 گفت : پس از کاهش شیوع ویروس کرونا در جهان؛ برای اجرای تفاهم نامه و توسعه روابط بین تعاون گران دو کشور آمادگی کامل داریم.

وی اضافه کرد : صنعت کشاورزی؛ نقش اساسی و محوری در بخش تعاون ایران دارد.

هاشمی با تاکید بر ظرفیت های بخش تعاون در ایران گفت: با برگزاری وبینارهای تخصصی؛ انتقال تجارب پیروز و برپایی رویدادها و نمایشگاه و بعلاوه پذیرش سرمایه گذاری با الویت صنعت گلخانه ای می توان در راستا توسعه تعاونی ها حرکت کرد.

دعوت رسمی از سفیر فرانسه برای بازدید از مجموعه های شستا

مشاور مدیرکل امور بین الملل نیز در این نشست با اشاره به سابقه همکاری مشترک شرکت های ایرانی و فرانسوی، گفت: متاسفانه در سال های اخیر به علت تحریم های ظالمانه، روابط تجاری بین دوکشور بسیار محدود شده است و امیدوارم این مذاکرات، سرآغاز دوباره توسعه روابط تجاری و مالی ایران و فرانسه باشد.

مهدوی با تاکید بر ظرفیت های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، توضیح داد: به صورت رسمی از سفیر و فعالان مالی و تعاونگران کشور فرانسه برای بازدید حضوری و میدانی از هلدینگ های زیر مجموعه شرکت شستا و شرکت های تعاونی ایران دعوت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه شستا، بزرگترین مجموعه مالی کشور است و این هلدینگ متعلق به سازمان تامین اجتماعی است که 50 درصد جمعیت مردم ایران عضو آن هستند، گفت: شستا، دارای 8 هلدینگ سرمایه گذاری فراوریی، صنعتی و مالی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شستا نیز در این نشست با بیان اینکه بزرگ ترین فراوریات کشاورزی به ویژه فراوری شیرخام کشور ایران در این هلدینگ واقع شده است، گفت: حجم پروژه های فعال شستا در حال حاضر 2میلیارد دلار است که1 میلیارد و 200 میلیارد دلار در بخش نفت؛ گاز و پتروشیمی ؛200میلیون دلار در بخش کشاورزی و دامپروری و 600 میلیون دلار در بخش دارویی؛سیمان و معدن در حال سرمایه گذاری است.

وی اضافه کرد: شستا در بورس تهران ثبت شده و 12 درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهد.

بهارستان با اشاره به ظرفیت های شستا، آن را بزرگترین مجموعه مالی کشور دانست و اضافه کرد: در بخش سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی با شرکت فرانسه، آماده ایجاد و توسعه روابط مالی و تجاری هستیم.

رئیس هئیت وزارت کشاورزی فرانسه نیز در این نشست با اشاره به عزم جدی در افزایش همکاری های مالی بین ایران و فرانسه گفت: با توجه محدودیت ها و چالش های به وجوده آمده در سال های اخیر؛ ما در پی راه چاره هایی هستیم تا همکاری فرانسه و ایران را در روابط تجاری و مالی توسعه دهیم .

وی توضیح داد: با توجه به توسعه پاندمی کرونا؛ تعاونی های فرانسه در سه ویینار تخصصی انتقال تجارب پیروز تعاونی در جهان حضور پررنگ داشتند و با کاهش این بیماری می توانیم با معرفی و بستر سازی روابط بین تعاونگران دو کشور را ارتقاء دهیم.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گروتن با اشاره به معروفیت و توان بالای فراوری دام و شیر در کشور فرانسه گفت: ما در زمینه های سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی ؛ صادرات دام و اصلاح ژنتیک در حوزه کشاورزی آماده همکاری با ایران هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1872

به "تور فرانسه: همکاری های مشترک در حوزه تعاونی ها و فعالیت های شستا با فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: همکاری های مشترک در حوزه تعاونی ها و فعالیت های شستا با فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید