موضع گیری روسیه نسبت به جوسازی های آمریکا علیه چین

به گزارش کلوب آگهی، فارس نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، اتهام زنی های واشنگتن علیه چین، بی اساس و مخرب توصیف کرد.

موضع گیری روسیه نسبت به جوسازی های آمریکا علیه چین

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ریابکوف روز پنجشنبه گفت: طبیعتاً با نگرانی و تشویش، اتهامات که واشنگتن علیه چین، شریک راهبردی روسیه را دنبال می کنیم. بارها موضع خود را در این خصوص اعلام نموده ایم. هیچ دلیلی وجود ندارد که چین به خاطر آنچه در برهه شیوع ویروس کرونا دیرهنگام، اشتباه و ناکافی ادعا شده است مورد سرزنش قرار گیرد.

وی اضافه کرد با اینکه روسیه از آمریکا درخواست نموده رویکردی مسئولانه درقبال بحران کرونا اتخاذ کند، واشنگتن دقیقاً خلاف آن عمل نموده است.

این دیپلمات روس در ادامه گفت: می بینیم که چگونه سیاست مداران، دیپلمات ها و چهره های برجسته در شاخه های مختلف اجرایی آمریکا چگونه هر روز بر شکایت های خود علیه چین می افزایند و کوشش می نمایند مسیری بر علیه چین در میان جامعه بین الملل ایجاد نمایند.

ریابکوف پیشنهاد کرد، حداقل در برهه بحرانی فعلی، بعضی کشورها روینمودها و نظرات خودخواهانه خود را رها نموده و در راستای یافتن رویکردی مشترک برای حل مسائلی که تمام بشریت را تحت تأثیر قرار داده اند قدم بردارند.

اخیراً قانون گذاران جمهوری خواه آمریکا پرونده ای قضایی با موضوع اقدامات ناکافی چین در کنترل همه گیری ویروس کرونا تنظیم نموده اند و خواهان پرداخت غرامت از سوی پکن شده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه ای گفت ممکن است کشورش روابط خود را به طور کامل با چین قطع کند.

چین بارها این اتهامات را رد و اعلام نموده است با هرگونه تحقیقات مستقل یا تحت نظر سازمان جهانی بهداشت درخصوص اقداماتش علیه شیوع ویروس کرونا همکاری خواهد نمود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 783

به "موضع گیری روسیه نسبت به جوسازی های آمریکا علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری روسیه نسبت به جوسازی های آمریکا علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید