پکن: واشنگتن از دورویی درباره حقوق بشر دست بردارد

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، پکن پس از انتشار گزارش سالانه خود در مورد نقض موارد متعدد حقوق بشر در آمریکا در طول سال 2020، از این کشور خواست تا از دورویی درباره حقوق بشر دست بردارد.

پکن: واشنگتن از دورویی درباره حقوق بشر دست بردارد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، در گزارش منتشره توسط اداره اطلاعات شورای دولتی چین درباره آمریکا آمده است که بی کفایتی واشنگتن در مهار همه گیری کرونا، نتایج تأسف باری را رقم زد به نحوی که بیش از 500 هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید: بی نظمی ها در دموکراسی آمریکا آشوب های سیاسی را ایجاد کرد. اقلیت های قومی، تبعیض نژادی سازمان یافته ای را تجربه کردند و ناآرامی های ادامه دار اجتماعی، امنیت عمومی را در آمریکا تهدید کرد. اختلافات اجتماعی نیز در این کشور افزایش یافته اند.

این گزارش همچنین توجه را به شکاف فزاینده غنی و فقیر در آمریکا جلب می نماید به نحویکه نابرابری اجتماعی در آمریکا را موجب شده است. این گزارش می افزاید اقدام آمریکا به نادیده دریافت قوانین بین المللی به فجایع انسانی منتهی شده است.

اداره اطلاعات شورای دولتی چین در این گزارش افزود: مرگ جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی که با قرار دریافت پای افسر پلیس این کشور (در شهر مینیاپولیس) بر گردن وی روی داد، اعتراضات زیادی را به وجود آورد. پلیس آمریکا 10 هزار معترض را بازداشت کرد.

این در حالیست که هدف چین از انتشار این گزارش تاکید بر معیارهای دوگانه واشنگتن در مورد موضوع حقوق بشر اعلام شده است.

لازم به ذکر است، جورج فلوید 46 ساله 25 ماه مه سال گذشته میلادی و در پی برخورد خشونت آمیز مأموران پلیس سفیدپوست به طرز فجیعی به قتل رسید؛ رویدادی که خشم آمریکاییان آفریقایی تبار و فعالان حقوق مدنی آمریکا را در پی داشت و باعث بروز ناآرامی های گسترده در شهرهای مختلف آمریکا شد.

چندی پیش نیز پلیس آمریکا یک شهروند 30 ساله و بیمار را در کارولینای شمالی به شیوه قتل جورج فلوید خفه کرد.

با وجود اعتراضات گسترده مردمی به توحش نظامیان آمریکایی، اما پلیس آمریکا از نوعی ایمنی نانوشته در مورد مبرا بودن از اتهام خشونت و بدرفتاری با سیاه پوستان برخوردار است و تا کنون در ایالات متحده پلیسی بدلیل بدرفتاری با سیاه پوستان محکوم نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1508

به "پکن: واشنگتن از دورویی درباره حقوق بشر دست بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: واشنگتن از دورویی درباره حقوق بشر دست بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید