مردم را از دموکرات ها می ترسانند!

به گزارش کلوب آگهی، جمهوری خواستار جورجیا مدام یک پیغام را برای مردم این ایالت می فرستند: از دموکرات ها بترسید. سناتور های جمهوری خواه، کلی لوفلر و دیوید پردو امید دارند به وسیله این استراتژی پیروز به جذب بیشتر آرای مردمی شوند تا اینکه نشان دهند چه در چنته دارند.

مردم را از دموکرات ها می ترسانند!

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، بیشترین هورا کشیدن ها در خصوص لوفلر به سخنانش و ایده هایش مربوط نمی گردد. وقتی جمعیت زیادی حاضر می گردد، از جمله در برنامه صبح پنج شنبه در حومه آتلانتا، لوفلر با الهام از دونالد ترامپ به رقای خود حمله می نماید و به آن ها انگ مارکسیستی و سوسیالیستی بودن می زند. او کمتر از محتوای برنامه های خود سخن به میان می آورد.

لوفلر وقتی میکرفون را به دست گرفت، گفت: آیا آماده اید برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبارزه کنید و این ایالت را همچنان یک ایالت قرمز (جمهوری خواه) نگه دارید؟ او ادامه داد: ما دیواره محافظت برای جلوگیری از سوسیالیسم هستیم و باید جبهه را حفظ کنیم.

این ها مضامین استدلال های روز های پایانی برای دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا بوده که منعکس نماینده حزب گرایی و قطب گرایی شدید در فضای سیاسی ملی است. لوفلر و همکار او در حزب، دیوید پردو به دنبال تحریک کردن پایگاه محافظه کاران وفادار به دونالد ترامپ هستند و در عین حال قصد دارند کسانی را که در امسال به جو بایدن رای دادند را مجددا به سمت و سوی حزب خود برگردانند. این ایالت برای نخستین بار از سال 1992 به این سو، در انتخابات ریاست جمهوری به نامزد دموکرات ها رای داد و در انتخابات ریاست جمهوری این ایالت را آبی کرد.

دموکرات ها نیز قصد دارند برای این انتخابات نشان دهند که برگزیده شدن جو بایدن از این ایالت به عنوان فرد پیروز یک امر اتفاقی نبوده و این حزب آماده است خط مشی های پیشروانه تری را برای حزب در نظر بگیرد، تا اینکه از خط مشی های ضد ترامپی استفاده کند. رقابت فعلی در واقع نشان دهنده شرایط خط مشی های فعلی هر دو حزب است. جان اوسوف و کشیش رافائل وارنوک که نامزد های حزب دموکرات هستند برنامه هایی را که برای خود در نظر گرفته اند در واقع یک تعادلی بین نظرات پیشروانه و ایده های متمایل به میانه روی ایجاد می نماید: تصویب قانون جدید رای گیری، گسترش خدمات درمانی همگانی بدون در نظر دریافت سیستم تک پرداختی، سرمایه گذاری در حوزه انرژی های پاک و اصلاح عدالت کیفری بدون اینکه از بودجه نیرو های پلیس کم گردد. در حالی که جمهوری خواهان به دنبال چنین شیوه ای نیستند.

روز پنج شنبه پردو اعتراف کرد به دلیل اینکه اخیرا با کسی که تست کووید-19 او مثبت بوده، ملاقات داشته است، به قرنطینه می رود و لوفلر نیز میخواهد به وسیله اینکه با چه دشمنی دارد، پایگاه وفاداران به جمهوری خواهان را تحریک به رای دهی کند.

نشانه های زیادی وجود دارد که این شیوه در بین بسیاری از جمهوری خواهان پذیرفته شده است. در برنامه خانم لوفلر در نورکراس، وی توضیح داد که که اولویت اصلی آن ها حمایت از دونالد ترامپ و اتهاماتی است که رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری وارد نموده و همچنین جلوگیری از پیشروی لیبرال ها و پیشرو ها است. ملیندا ویکس، 62 ساله که در گوویت کانتی زندگی می نماید، می گوید: عظیم ترین هدف من متوقف کردن سوسیالیست ها است. او می افزاید: من دوست ندارم کشورم به یک چین کمونیست دیگر تبدیل گردد.

جان رایت که 64 ساله است، می گوید: میخواهد به خانم لوفلر و پردو رای بدهد و بر این باور است که جمهوری خواهان باید بهتر کار نمایند تا رای اقلیت را نیز جذب نمایند. رایت به تغییر ترکیب نژادی در ایالت جورجیا اشاره می نماید که به سرعت در حال وقوع است و همین تغییر ترکیب جمعیتی به دموکرات ها یاری می نماید تا رای بیشتری به دست بیاورند.

رایت می گوید: جمهوری خواهان باید بدانند چگونه به این افراد یاری نمایند یا به سمت آن ها متمایل شوند. رایت تصریح می نماید: جمعیت ما در حال تغییر است و شما نمی توانید با رویای آمریکایی آن ها را وارد حلقه خود کنید، مگر اینکه این رویای آمریکایی را برای آن ها نیز در دسترس قرار دهید. جو ناآرامی که در سراسر کشور وجود دارد و آن هم ناشی از سیاست های ترامپ در برخورد با نتیجه انتخابات است، در ایالت جورجیا نیز دیده می گردد. رئیس جمهوری در توییت هایش مدام به فرماندار و وزیر ایالتی جورجیا به خاطر بسته یاریی ناشی از ویروس کرونا و همچنین در نظر ندریافت تقلب در این ایالت حمله می نماید.

در ماه گذشته، ترامپ از برایان کمپ خواست که از سمت خود استعفا کند و برد رافن اسپرگر، وزیر ایالتی را متهم کرد که برادری دارد که با چینی ها در حال همکاری است، در حالی که رافن اسپرگر اصلا برادر ندارد. او تهدید کرد که بسته یاری اقتصادی برای مبارزه با ویروس کرونا را وتو خواهد نمود و دوشادوش دموکرات ها از یک بسته یاری اقتصادی عظیم تر حمایت کرد و البته مدعی شد که جمهوری خواهان این ایالت احمق و بازیچه دست دموکرات ها و آبراهام استیسی هستند. در این شرایط قرار است ترامپ درست یک روز پیش از انتخابات از شمال غربی جورجیا دیدن کند. به گفته فعالان حزب و اعضای مجمع نمایندگان جمهوری خواه این ایالت، ملاقات ترامپ از این منطقه نمایانگر رابطه پیچیده جمهوری خواهان در این زمان با رئیس جمهوری است که خواهان استعفای بعضی از آن ها شده است. با این حال جمهوری خواهان برای تحریک پایگاه رای دهندگانشان از ترامپ خواسته اند به این ایالت سفر کند تا این انتخابات را که برای جمهوری خواهان بسیار اهمیت دهد، از دست ندهند.

انتخابات در این ایالت به دلیل قانون جورجیا که پیروزی بالای 50 درصدی برای حضور در سنا می خواهد، به دور دوم کشیده شد. در دور اول هیچ کدام از جمهوری خواهان نتوانستند بیش از 50 درصد آرای رای دهندگان را به دست آورند. حالا در انتخابات دور دوم که مربوط به دو کرسی این ایالت است، اگر جمهوری خواهان هر دوی آن ها را ببازند، اکثریت در سنا را از دست خواهند داد و سنا 50 به 50 بین هر دو حزب تقسیم خواهد شد. در این شرایط در مواقع بحرانی و به بن بست رسیدن آرا، این معاون بایدن خواهد بود که قفل را به سود دموکرات ها خواهد شکست. هر نتیجه دیگری به سود جمهوری خواهان خواهد بود؛ حتی اگر یک کرسی را هم واگذار نمایند. این در حالی است که مشارکت بالای مردم در رای گیری های زودهنگام خطری عظیم برای جمهوری خواهان به حساب می آید.

سی ان ان نیز اخیرا در گزارشی اعلام نموده است که میزان مشارکت جوانان در این ایالت افزایش پیدا نموده است که می توان آن را یک نشانه خوب برای دموکرات ها تلقی کرد. جمهوری خواهان نیز از رویه ترامپ در برخورد با انتخابات جورجیا بسیار گله مند هستند و رفتار های وی را در راستای استاندارد های دوگانه تلقی می نمایند. آلن آبراموویتز، مدرس علوم سیاسی در دانشگاه اموری آتلانتا می گوید: ترامپ پیام های گیج نماینده می فرستد. این مدرس سیاسی می گوید: وقتی به اولسن سفر کرد و بیشتر از اینکه به حمایت از نامزد های جمهور خواهان بپردازد به گله و شکایت از اینکه انتخابات را که در یک عرصه تقلب آمیز باخته است، پرداخت. البته او آن ها را مورد حمایت قرار داد؛ اما به نظر می رسد این انتخابات برای او اهمیت چندانی ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1260

به "مردم را از دموکرات ها می ترسانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم را از دموکرات ها می ترسانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید