فرایند صعودی قیمت نفت متوقف شد

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران- قیمت نفت پس از افت چشمگیری که روز گذشته تحت تاثیر ابهام در آینده توافق کاهش فراوری اوپک پلاس داشت، در معاملات روز چهارشنبه در انتظار شفافیت بیشتر از سوی این گروه فراوریکننده ثابت بود.

فرایند صعودی قیمت نفت متوقف شد

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات نفت برنت با سه سنت افزایش، به 74 دلار و 56 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هفت سنت افزایش، به 73 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته بیش از سه درصد و شاخص نفت آمریکا بیش از دو درصد کاهش داشت.

وزیران انرژی اوپک پلاس شامل اوپک، روسیه و کشورهای فراوریکننده دیگر مذاکرات نفتی روز دوشنبه را در پی درگیری هفته گذشته میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر پیشنهاد تمدید هشت ماهه توافق محدودیت عرضه لغو کردند و هیچ تاریخ جدیدی برای ازسرگیری مذاکرات معین نکردند که به معنای عدم توافق برای افزایش فراوری است.

لوییس دیکسون، تحلیلگر بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی در یادداشتی نوشت: احتمال شورش در داخل گروه اوپک پلاس که فراوری نابسامان نفت را به بازار برگرداند، وجود دارد. با این حال بازار به خصوص در آمریکا برای مصرف کنندگان کمبود عرضه پیدا نموده و نفت برای مصرف کنندگان و صنعت گران شده است.

اوپک روز آدینه به افزایش فراوری حدود دو میلیون بشکه در روز از اوت تا دسامبر و تمدید مدت اجرای پیمان فعلی محدودیت عرضه تا انتها سال میلادی آینده رای داد اما مخالفت امارات متحده عربی مانع تصویب تواق شد. شکست این مذاکرات در ابتدا باعث صعود چشمگیر قیمتهای نفت به بالاترین حد در چند سال اخیر شد.

ایسنا نوشت: بر اساس گزارش رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اظهار داشت شکست این مذاکرات سیاست فراوری اوپک را را مبهم نموده است با این حال همچنان پیش بینی خود از صعود قیمت نفت برنت به 80 دلار در هر بشکه در اوایل سال میلادی آینده را تکرار کرد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1696

به "فرایند صعودی قیمت نفت متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند صعودی قیمت نفت متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید