تور ارزان اروپا: قیمت گاز در اروپا 10 درصد افزایش یافت

به گزارش کلوب آگهی، با ادامه بازی موش و گربه بر سر صادرات گاز روسیه به اروپا، شرکت گازپروم حاضر نشد برای اکتبر گاز بیشتری به وسیله اوکراین به اروپا ارسال کند و باعث افزایش 10 درصدی قیمتها در روز دوشنبه شد.

تور ارزان اروپا: قیمت گاز در اروپا 10 درصد افزایش یافت

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اقدام روسیه برای حداقل نگه داشتن جریان گاز به اروپا به معنای آن است که این قاره نمی تواند در آستانه ماههای زمستان، گاز کافی ذخیره کند. ذخیره گاز اروپا 72 درصد ظرفیت آن است که پایینترین اندازه در بیش از یک دهه گذشته به تعداد می رود. گازپروم تقریبا یک سوم از ظرفیت ترانزیت گاز خط لوله یامال-اروپا را رزرو نموده است. همزمان این شرکت هیچ ظرفیت ترانزیت اضافی به وسیله اوکراین رزرو ننموده است. در دو نقطه شبکه گاز طبیعی گازپروم که در مرز روسیه-اوکراین قرار دارند، این شرکت از ظرفیت 9.8 میلیون متر مکعب در روز که عرضه شده را رزرو ننموده است.

قیمت گاز TTF هلند که قیمت پایه گاز طبیعی اروپاست، روز دوشنبه بیش از 10 درصد افزایش یافت.

بهای معاملات اکتبر بیش از 11 درصد افزایش یافت. بهای معاملات نوامبر بیش از 14 درصد و معاملات دسامبر حدود 15 درصد افزایش یافت.

جیمز وادل، مدیر بخش گاز اروپا در شرکت انرژی اسپکتس به بلومبرگ گفت: عدم رزرو ظرفیت ترانزیت احتمالا باعث کاهش عرضه روسیه در زمستان سال جاری نسبت به سال گذشته می گردد.

قانونگذاران اروپایی اکنون از کمیسیون اروپا درخواست نموده اند درباره احتمال دستکاری بازار به وسیله شرکت گازپروم که اصرار دارد به قراردادهای فعلی پایبند است، تحقیق کند. شرکت گازپروم با اشاره به برداشت 66 میلیارد متر مکعب گاز در ذخایر در مدت 2020 تا 2021 که باعث تاخیر در عرضه تازه گاز به مدت سه هفته شد، اروپا را مقصر این بحران می داند.

در این بین، نروژ روز دوشنبه موافقت کرد صادرات گاز طبیعی به اروپا را افزایش دهد. شرکت اکوئینور که دومین تامین کننده عظیم گاز اروپا پس از گازپروم است، خاطرنشان کرد نروژ اجازه می دهد صادرات گاز مجموعا دو میلیارد متر مکعب از میادین ترول و اوزبرگ از اول اکتبر افزایش پیدا کند. این اندازه افزایش معادل دو درصد از صادرات سالانه گاز نروژ به وسیله خط لوله است.

کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی انگلیس از این اقدام نروژ که تنها یک سوم از گاز انگلیس را تامین می نماید، استقبال کرد اما کوشش کرد مصرف کنندگان را خاطرجمع کند که بحرانی وجود نخواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، مصرف کنندگان اروپایی با منظره افزایش صورتحساب گرمایش زمستان به علت مجموعه ای از عوامل جهانی و آسیب پذیر ماندن اروپا در برابر نوسان قیمتهای جهانی انرژی روبرو هستند. قیمتهای پایه گاز اروپایی از ژانویه به علت ذخایر اندک، قیمتهای بالای کربن در اتحادیه اروپا، افزایش تقاضا در آسیا، عرضه اندک روسیه، فراوری اندک تتازهپذیرها و اختلالات مربوط به تعمیرات تاسیسات هسته ای بیش از 250 درصد صعود نموده است. افزایش قیمت گاز بازارها دیگر را با مشکلاتی روبرو نموده که شامل کمبود دی اکسید کربن در پی تعطیلی کارخانه های فراوری کود بوده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1765

به "تور ارزان اروپا: قیمت گاز در اروپا 10 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: قیمت گاز در اروپا 10 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید