امیدواریم مجلس یازدهم با تقید به اجرای قانون اساسی و آیین نامه ها تشکیل گردد

به گزارش کلوب آگهی، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز سالروز افتخارآمیز دیگری در تاریخ کشور و انقلاب ما به ثبت می رسد. ما در جدول صندوق های سایر کشور که در صحنه تعیین بود، ارتباط مستقیمی بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه ها به صورت آنلاین برقرار است.

امیدواریم مجلس یازدهم با تقید به اجرای قانون اساسی و آیین نامه ها تشکیل گردد

وی ادامه داد: در بعضی بخش ها 100 درصد و در بعضی 99 درصد و بعضی شعب هم 98 درصد اتصال دارند. در کل، 98 درصد صندوق ها به صورت آنلاین متصل به ستاد انتخابات هستند و معین است چند نفر در تهران، شهرستان های تهران و... دادند و رای می دهند. تشخیص هویت الکترونیکی است و امیدواریم وزیر کشور کوشش خود را دوچندان کند و در سال 1400 مردم شاهد رای گیری دیجیتال کامل باشند.

روحانی با اشاره به برگزاری نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ابتدای انقلاب گفت: یاد می کنم از 40 سال پیش یعنی اسفند سال 58 که اولین انتخابات مجلس - که نامش آن موقع مجلس شورای ملی بود که در اصلاح قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد - برگزار گردید.

روحانی اضافه نمود: اولین انتخابات مجلس در اسفند 58 برگزار گردید که پنجمین انتخابات از ابتدای انقلاب بود. اولین انتخابات، همه پرسی بود، سپس انتخابات نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی، سپس انتخابات تائید قانون اساسی و سپس ریاست جمهوری و پنجمین آن انتخابات مجلس بود.

وی با بیان اینکه 40 سال از نخستین انتخابات مجلس می گذرد و با وجود شرایط جنگ و سختی ها، انتخابات ها در سر موقع خود برگزار گردیده اند، اظهار داشت: امام همواره تاکید می کردند انتخابات به موقع برگزار گردد و فاصله ایجاد نگردد. در 10 مجلس قبلی هم تا به امروز هیچ فاصله ای وجود نداشته است که در تاریخ دموکراسی نظیر ندارد و در تاریخ ایران هم چنین چیزی وجود نداشته است.

رئیس جمهور گفت: در تمام دوره های مجالس، مجلس از روز اول تا روز آخر از تمام چهار سال خود استفاده و بهره برداری نموده است و مجلس بلافاصله تشکیل شده است.

روحانی از برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس یازدهم توسط مردم ابراز خرسندی کرد و گفت: این مجلس با رای بسیار ارزشمند مردم توانگر درحال تشکیل است و مردم ایران امروز مجلس آینده کشور را با سلیقه و آرا خود تشکیل می دهند.

وی اضافه نمود: امیدواریم بهترین ها به دوره یازدهم مجلس راه پیدا نمایند و آنچه خواست مردم است، مجلسی فعال تر و پرشورتر که مردم شاهد باشند مسائل زندگی آنها را بهتر حل می نماید و قوانینی ضروری را به سرعت تصویب نموده و نظارت خود را انجام و نسبت به نظارت واجرای قانون به قانون اساسی و آیین نامه ها مقید است، تشکیل گردد.

روحانی با ابراز امیدواری از این که شاهد یک مجلس خوب در دوره یازدهم خواهیم بود، گفت: همه ادوار مجالس ما فراز ونشیب داشته ولی از مجلس اول که به اعتقاد من بهترین دوره مجلس تا امروز بوده، تمام ادوار، مجالس شورای اسلامی خوبی بوده اند وامیدواریم مجلس یازدهم هم مورد رضایت خداوند و هم مورد رضایت مردم باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 563

به "امیدواریم مجلس یازدهم با تقید به اجرای قانون اساسی و آیین نامه ها تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواریم مجلس یازدهم با تقید به اجرای قانون اساسی و آیین نامه ها تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید