یونان زیرساخت های لازم برای مقابله با بحران مهاجران خارجی را ندارد

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران: یونان امروز دوشنبه خاطرنشان کرد که فاقد زیرساخت های لازم و کافی برای مقابله با موج مهاجرانی است که به سوی این کشور سرازیر شده اند.

یونان زیرساخت های لازم برای مقابله با بحران مهاجران خارجی را ندارد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی اروپا با یکی از بدترین بحران های انسانی پس از جنگ جهانی دوم روبرو است و موج فزاینده مهاجران خارجی به خصوص از خاورمیانه و شمال آفریقا به سوی قاره اروپا سرازیر شده است، یونان از ناکافی بودن زیرساختهای خود برای مقابله با این بحران خبر داده است.

یونان که با یکی از بدترین بحران های مالی در دهه های اخیر روبرو است، در یک بحران دیگر گرفتار شده و موج فزاینده ورود مهاجران خارجی، این کشور را با چالش ها و مسائل تازه ای روبرو نموده است.

آژانس های یاری رسان بین المللی نیز نسبت به واکنش یونان نسبت به بحران ورود مهاجران به این کشور ابراز نگرانی نموده اند.

تعداد مهاجران خارجی که از ابتدای سال جاری وارد یونان شده اند به بیش از 160 هزار نفر رسیده که این رقم 3 برابر بیشتر از کل مهاجرانی است که در سال 2014 وارد یونان شده بودند.

سخنگوی دولت مستعفی یونان در این باره تاکید نمود: یونان یک کشور پذیرش کننده است و ما موظف به ایجاد زیرساختهای لازم برای پذیرش مهاجران خارجی بوده ایم ولی ما به چیزهایی متهم می شویم که فرصت کافی را برای انجام آن نداشته ایم. همه دولت های قبلی یونان نیز در سالهای اخیر، این کار را انجام نداده اند.

یونان در حالی که حزب سیریزا تنها 7 ماه قدرت را در اختیار داشته، به سوی انتخاباتی جدید حرکت می نماید. البته یونان تنها بخشی از این بحران است و دولت های اروپایی برای مقابله با بحران مهاجران خارجی، اختلاف نظرهای زیادی دارند.

گائوری فن گولیک مدیر بخش اروپا و آسیای مرکزی سازمان عفو بین الملل تاکید نمود که این مساله تنها یک تراژدی برای یونان نیست بلکه یک بحران در سطح اروپا است. این مشکل مربوط به رهبران کوته نظر اروپایی است که حفاظت از مرزهای خود را بر یاری به نجات یافتگان از جنگ و درگیری، ترجیح داده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 680

به "یونان زیرساخت های لازم برای مقابله با بحران مهاجران خارجی را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان زیرساخت های لازم برای مقابله با بحران مهاجران خارجی را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید