کشتی کروز: سفر به اروپا با کشتی کروز، مزایا و معایب

به گزارش کلوب آگهی، سفر با کشتی کروز و تماشا چند کشور اروپایی به صورت همزمان، می تواند تجربه ای خاص و مجذوب کننده باشد. اما این نوع سفر کردن مزایا و معایب خودش را دارد.

کشتی کروز: سفر به اروپا با کشتی کروز، مزایا و معایب

اگر علاقمند به سفر با بهترین کشتی کروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای کشتی کروز به دور دنیا سفر کنید و بهترین تجربه جهانگردی را داشته باشید.

آیا سفر به اروپا را هم در لیست سفرهایی که باید بروید گنجانده اید؟ چند شهر و کشور اروپایی را می خواهید ببینید؟ اگر لیست بلندی از شهرهای نرفته پیش روی شما وجود دارد و اگر در هر سال تنها یک سفر اروپایی می توانید بروید و برای دیدن شهرهایی مانند رم، پالرمو، جزیره مالتا، بارسلون، جنوا و بندر مارسی باید چندین ماه صبر و پس انداز کنید تا از عهده پرداخت قیمت تور ایتالیا یا تور اسپانیا برآیید، پس شاید دیدن این همه شهر ده ها سال طول بکشد. در این صورت، فکر نمی کنید بهتر باشد با خرید یک تور کشتی کروز که در چندین بندر اروپایی توقف می نماید، سفر به اروپا را تجربه کنید. به این ترتیب، این امکان برای شما فراهم می گردد تا شهرهای رویایی خود را تنها در عرض یک هفته یا ده روز ببینید. تور اروپا با کشتی کروز، گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند تاریخ، هنر و زیبایی های طبیعی این قاره سرسبز را، حتی برای بار چندم، بدون معطل شدن در فرودگاه ها و جاده ها و ایستگاه های قطار و صرف زمان زیاد برای برنامه ریزی درباره محل اقامت و خورد و خوراک خود، دیدن نمایند.

به نظر راهکار خوبی است! این طور نیست؟ اما این نوع سفر کردن هم بدون اگر و اما نیست.

مزایای سفر با کشتی کروز

می توانید از زمان محدود خود حداکثر استفاده را بکنید. مقاصد مهم گردشگری اروپا در جهت کشتی های کروز قرار دارند. یک تور یک هفته ای با کشتی کروز شامل توقف در پنج یا 6 شهر بندری است که غالبا هرکدام متعلق به کشورهای مختلف و از پرطرفدارترین شهرهای اروپا هستند. به این ترتیب، سرزمین های زیادی را از نزدیک خواهید دید؛ چراکه بیشتر شهرهای مهم این قاره روی آب بنا شده اند و دیدنی آن ها از روی عرشه کشتی، هیجان انگیز است. برای رفتن به سایر سایت های گردشگری هم به راحتی می توان از اتوبوس های بندر استفاده کرد.

قاره اروپا سرزمینی نسبتا جمع وجور است و بیشتر کروزها شب ها حرکت می نمایند و صبح روز بعد به بندر بعدی می رسند. در نتیجه، مسافران برای دیدن شهرها، یک روز زمان دارند. معمولا، کشتی های کروز شامل تورها و راهنماهایی برای بازدید از سایت های مهم در هر بندر هستند.

سفر با کروز سفر راحتی است. برخلاف سفرهای دیگر، در این سفر لوکس دریایی چمدان خودتان را یک بار می بندید. شب ها روی یک تختخواب می خوابید. به جای این که بارها یتان را شهر به شهر دنبال خودتان بکشانید، یک هتل پنج ستاره پا به پای شما می آید. به خاطر برنامه های حرکت قطارها و اتوبوس های بین شهری سردرگم نمی شوید. تنها کافی است صبح ها از خواب بیدار بشوید و ببینید که در همان شهری هستید که می خواستید.

کشتی های کروز برای یک سفر خانوادگی با اعضایی از همه سنین مناسب هستند. این کشتی ها تفریح های متنوعی برای همه اعضای خانواده در نظر گرفته اند؛ استخرهای روباز و سرپوشیده، کتابخانه، سالن های بازی برای بچه ها، رستوران های مجلل، سالن های ورزشی و... بعلاوه، به خاطر فناوری مورداستفاده در ساخت این کشتی ها، احتمال دریازدگی در مسافران بسیار کم است.

برای ورود به هر کشور، خبری از صف های شلوغ گمرک نیست. اخذ ویزای کشورهای در جهت تور کشتی کروز، از جمله ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، مهم ترین پیش شرط برای شروع سفر است؛ اما پس از شروع سفر با کشتی کروز، پیاده و سوار شدن در هرکدام از کشورهای مقصد تنها نیازمند نشان دادن کارت کشتی است و نیازی به گذشتن از گیت های شلوغ نیست. بعلاوه، تورهایی که از مبدا یونان شروع می شوند نیازی به اخذ ویزای شینگن ندارند.

بخش زیادی از هزینه ها پیشاپیش پرداخت شده اند و دیگر نگرانی برنامه ریزی برای مدیریت مخارج سفر را نخواهید داشت. این هزینه ها شامل هزینه اقامت، غذا و هر امکانات دیگری به دلخواه شما، شامل بیمه، بلیط هواپیما و حمل و نقل زمینی و مانند آن ها است. نکته مثبت آن این است که از ابتدا می دانید سفر چه هزینه هایی دارد و چقدر باید برای آن کنار بگذارید.

نوع سفر بستگی به خود شما دارد. اگر سفر انفرادی را می پسندید، تور کشتی کروز هیچ منافاتی با این نوع سبک سفر ندارد. می توانید خودتان برای زمان پیاده شدن از کشتی برنامه ریزی کنید. اگر هم حوصله برنامه ریزی را ندارید، از برنامه های تفریحی کشتی در ساحل بهره ببرید.

تور کشتی کروز امنیت شما را تامین می نماید. امینت، به طور قطع، گزینه ای مهم برای هر مسافری است؛ خواه تنها مسافرت می کنید و خواه با خانواده.

معایب سفر با کشتی کروز

سفر دریایی به اروپا با تور کشتی کروز مثل یک شوخی به نظر می رسد. کمتر از یک روز فرصت داشتن برای گشتن در شهری که همواره آرزوی دیدنش را داشتید، کمی ناامیدنماینده است. اگر بخواهید در کوچه و پس کوچه های شهری بگردید، با محلی ها هم صحبت شوید و به محله هایی سر بزنید که زندگی در آن ها به طور عادی و دور از هیاهوی گردشگران جریان دارد، تجربه سفر با کروز تجربه ای سطحی و کم عمق برای شما خواهد بود. تور کشتی کروز روشی عالی برای تجربه دیدنی ها، صداها و عطرهای اروپا است؛ اما به ناچار مسافران زمان کافی برای تعامل با محلی ها ندارند و قطعا، زمان کافی برای لمس زندگی واقعی آن ها وجود ندارد. به سختی می توان از سطح به عمق حقیقت شهرها نفوذ کرد. به باور بسیاری، تور کشتی کروز شما را از اروپای واقعی دور می نماید.

دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن را فراموش کنید. چنین چیزی در کشتی ناشدنی است. صبح به صبح، راس ساعت خاصی، خدمه کشتی به وسیله سیستم صوتی عمومی زمان پهلو گرفتن کشتی و کارهایی که باید در بندر انجام داد و مانند آن را با صدای بلند برای مسافران یادآوری می نمایند. به این ترتیب، شما مجبورید همان زمانی به بازدید از جاهای دیدنی شهر بروید که هزاران نفر دیگر هم در آنجا هستند. در حقیقت، جمعیت زیاد مسافران کشتی ها یکی از چالش های بزرگ این نوع سفر است. کشتی ها از عظمت و ظرفیت زیادی (مثلا بیش از 3000 نفر) برخوردار هستند و باید بتوانید طوری برنامه ریزی کنید تا از شلوغی ها در امان بمانید؛ مثلا، صبح ها، زودتر از کشتی پیاده شوید و تا حد ممکن دیرتر برگردید.

غذاهای محلی را فراموش کنید. اگر امتحان کردن غذاهای محلی، نقش مهمی در سفرهای شما دارد، باید بدانید که فرصت کمی برای انجام این کار در هر بندر دارید و معمولا، صبحانه و ناهار و شام را روی کشتی صرف می کنید. هزینه همه این ها را پیشاپیش پرداخت نموده اید و غذا نخوردن روی کشتی به معنی هدر رفتن پول های تان است.

منتظر جت لگ و عواقب آن باشید. سفر کردن در میان منطقه ها زمانی مختلف در بازه زمانی کوتاهی مانند یک هفته کار آسانی نیست و بیشتر مسافران دچار جت لگ می شوند.

درباره بندر تحقیق کنید. فکر کنید که قرار است در یک بندر اروپایی پیاده بشوید و بعد با خودتان فکر کنید: خوب حالا امروز چکار کنم؟ برای دیدن بسیاری از جاهای دیدنی باید از بندرها فاصله بگیرید. حتی در بسیاری از موارد، شهر اصلی فاصله زیادی با بندرها دارد و بدون استفاده از شاتل یا تاکسی کروز نمی توانید به آنجا برسید. درباره کارهایی که می خواهید انجام بدهید و نحوه انجام آن ها و زمان موردنیازشان به دقت تحقیق کنید و برای سهولت و صرفه جویی در زمان، از برنامه های ترانسفر کروز برای رفتن از بندر و برگشتن به آن بهره ببرید. از همه مهم تر، کشتی های کروز تنها روی بخش های مهم تر اروپا تمرکز می نمایند؛ مثلا کشورهای غرب مدیترانه شامل ایتالیا، اسپانیا، جنوب فرانسه و مالتا؛ کشورهای شرق مدیترانه شامل ترکیه، یونان، ونیز ایتالیا، کرواسی و به خصوص دوبرونیک، رومانی، بلغارستان و روسیه؛ کشورهای اسکاندیناوی؛ کشورهای حوزه دریای سیاه و نیز، رودخانه های اروپا. نمی توان کشتی هایی با این عظمت را به خاطر انتخاب یک جغرافیای محدود سرزنش کرد، اما شما باید پیش از سوار شدن به آن ها به این انتخاب فکر کنید.

اروپا مقصدی خارق العاده برای سفرهای دریایی و به خصوص تور کشتی کروز است و بیشتر مواردی که در بالا به عنوان جوانب منفی سفر با کروز گفته شد، همگی قابل مدیریت و در برابر لذت تجربه تور اروپا با کشتی کروز، کم اهمیت هستند. تورهای کشتی کروز معمولا برنامه ها و تفریح های زیادی را برای مسافران روی عرشه تدارک می بینند که آن ها نیز، به تنهایی، می توانند علت خوبی برای دریانوردی با این کشتی های غول پیکر باشند. برای ثبت یک خاطره به یادماندنی از سفر به اروپا با کشتی کروز، از خبرنگاران بهره ببرید.

منبع: کجارو / solofriendly.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1919

به "کشتی کروز: سفر به اروپا با کشتی کروز، مزایا و معایب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی کروز: سفر به اروپا با کشتی کروز، مزایا و معایب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید