یخچال نوفراست بخرم یا دیفراست؟

به گزارش کلوب آگهی، در مطلب تفاوت یخچال های نوفراست و دیفراست با این دو نوع یخچال و نحوه عملکردشان آشنا شدید. شاید با خود فکر کنید که پس نباید سراغ یخچال های دیفراست یا بابرفک بروید؛ اما بد نیست بدانید هرکدام از این یخچال ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که در جای خود می توانند مهم باشند. دانستن مزایا و معایب این دو نوع یخچال به شما یاری می نماید تا بتوانید با توجه به احتیاج و بودجه خود از بین یخچال های بابرفک و بدون برفک آن یخچالی را که بیشتر برایتان مناسب است را انتخاب کنید. پس در این مطلب با ما همراه باشید.

یخچال نوفراست بخرم یا دیفراست؟

یخچال دیفراست چیست؟

به یخچال و فریزرهایی که در آن ها عمل دیفراست یا به عبارتی یخ زدایی (آب شدن برفک ها) انجام نمی گردد، یخچال های با برفک یا دیفراست می گویند. این یخچال ها معمولی بوده و بیشتر شامل یخچال های قدیمی هستند، یعنی زمانی که هنوز سیستم یخ زدایی ابداع نشده بود. به همین علت نیز این نوع یخچال و فریزرها نمی توانند به صورت اتوماتیک عمل یخ زدایی یا از بین بردن برفک ها را انجام دهند و به این ترتیب ضروری است هر چند وقت یکبار برای جدا کردن برفک ها به صورت دستی اقدام کنید.

البته بعضی از یخچال و فریزرهای دیفراست نیز طراحی و فراوری می شوند که دارای برفک گیر اتوماتیک هستند. طراحی یخچال دیفراست به صورتی است که علاوه بر مزایای سیستم های دیفراست، در آن ها برفک به صورت اتوماتیک آب شده و از لوله خروجی وارد ظرف تبخیر موتور یخچال خواهد شد. با ورود آب ناشی از تبخیر برفک به ظرف تبخیر، با گرمایی که کمپرسور یخچال ایجاد می نماید، این آب بخار خواهد شد.

یخچال نوفراست چیست؟

نوفراست یا NoFrost به معنی بدون برفک خواهد بود، به این مفهوم که یخچال هایی که از سیستم های نوفراست استفاده می نمایند، داخل آن ها و روی لوله های انتقال هوای سرد، برفک ایجاد نخواهد شد. در یخچال های نوفراست، هوای سرد از طریق یک فن در اطراف فریزر پخش و باعث سرد شدن یخچال می گردد. در یخچال های مدرن، دستگاه تبخیری در پشت قفسه غذا قرار گرفته که اگر به درستی کار نکند، قطرات کوچک آب یا یخ روی خبرنگاران پشتی داخل یخچال شکل می گیرند.

بیشتر یخچال فریزرهایی که امروزه فراوری می شوند، دارای سیستم نوفراست بوده و بدون برفک یا به عبارتی دارای حالت یخ زدایی هستند. فرایند آب کردن برفک ها یا یخ زدایی به صورت دوره ای و زمانی انجام می گردد که در یخچال بنا به دلایلی که قبلاً اشاره کردیم، برفک ایجاد گردد. این سیستم با استفاده از المنت هایی که در داخل یخچال فریزر تعبیه شده اند، برفک ها را آب می نماید.

در یخچال نوفراست رادیاتورهای خنک نماینده یا کویل اواپراتور بوسیله یک روکش پوشانده می شوند و هوای خنک از طریق فن به داخل محفظه یخچال راهنمایی خواهد شد. این یخچال ها طوری طراحی شده اند که برفک ناشی از رطوبت و گرمای حاصله از مواد غذایی جدیدی که داخل یخچال می گذارید را با دستور یک برد الکتریکی یا تایمر و با روشن کردن المنت، آب می نمایند. به این ترتیب و با این سیستم ساده شما در اصل هرگز برفکی را داخل یخچال های نوفراست یا بدون برفک نخواهید دید.

مزایا و معایب یخچال نوفراست و دیفراست

  • در یخچال های نوفراست به علت اینکه عملا برفکی فراوری نمی گردد، مجبور نیستید برای برفک زدایی یخچال و تمیز کردن آن مدت زیادی یخچال را خاموش کنید. به همین دلیل سرمای درون یخچال از بین نمی رود و احتیاج نیست موتور یا کمپرسور برای سردکردن مجدد یخچال مدت زیادی کار کند.
  • مزیت یخچال های دیفراست این است که در صورتی که با قطعی برق زیاد روبرو هستید، برفک یا یخ هایی که بر روی مواد غذایی وجود دارند باعث می شوند که سرمای مواد غذایی برای مدت طولانی تری حفظ گردد و در نتیجه مواد غذایی فاسد نگردد.
  • یخچال های نوفراست قیمت بالاتری نسبت به یخچال های دیفراست دارند و برای تهیه آن ها باید پول بیشتری خرج کنید. از طرفی متأسفانه بعضی از یخچال هایی که به نام نوفراست در بازار وجود دارند، در عمل برفک می زنند.
  • تعمیر و نگهداری یخچال های دیفراست راحت تر و هزینه آن پائین تر از نوفراست است. ولی تعمیر یخچال های نوفراست نه تنها هزینه بیشتری دارد، بلکه تعمیرکار آن باید تخصص لازم برای این کار را داشته باشد.

برای تماشا آگهی های یخچال و فریزر در خبرنگاران کلیک کنید

حالا تصمیم با شماست که از بین این یخچال دیفراست و نوفراست کدام یک را انتخاب کنید. اگر قیمت مناسب و کارایی یخچال برای شما به یک میزان اهمیت دارد، توصیه می کنیم که یخچال دیفراست اتوماتیک تهیه کنید؛ ولی اگر با قیمت یخچال های نوفراست مسئله ای ندارید، طبیعتا خریدن آن ها می تواند پیشنهاد بهتری باشد. از طرفی به خاطر داشته باشید که فرایند پیشرفت این صنعت و گرایش آن با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی به سمت یخچال های نوفراست بوده و بیشتر یخچال هایی که امروزه ساخته می شوند از این نوع هستند.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2071

به "یخچال نوفراست بخرم یا دیفراست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخچال نوفراست بخرم یا دیفراست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید