دستگاه مرفیوس 8 (Morpheus 8) چیست و چگونه کار می نماید؟

به گزارش کلوب آگهی، در سال های اخیر روش های درمانی زیبایی بسیاری وارد روتین های پوستی افراد شده اند. اعمال زیبایی مانند بوتاکس، زِئومین (Xeomin)، اِمفِیس (Emface) و غیره همچنان هواداران خاص خود را دارند اما هیچ روشی مانند مرفیوس 8، این چنین بازار را قبضه ننموده و طرفدارن دوآتشه پیدا ننموده است. مرفیوس 8 یک نوع درمان میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی است که پوست صورت را سفت تر و محکم تر می نماید. بنابراین جای تعجب ندارد که سروصدای بیشتری به پا نموده و افراد بیشتری را شیفته خود نموده است. نه تنها آرایشگرها، سالن های زیبایی و کلینیک های درمانی عاشق آن هستند، بلکه افراد مشهور نیز از هر فرصتی برای نمایش دادن آن استفاده می نمایند.

دستگاه مرفیوس 8 (Morpheus 8) چیست و چگونه کار می نماید؟

بنابراین تصمیم گرفتیم که در این مطلب از خبرنگاران مگ به آنالیز این ابزار مجذوب نماینده بپردازیم تا اگر شما عزیزان درصدد استفاده از آن هستید بدانید که مرفیوس 8 چیست، برای چه کسانی مناسب است، چگونه کار می نماید و چه مزایا و معایبی دارد.

مرفیوس 8 چیست؟

این دستگاه نوعی دستگاه میکرونیدلینگ با استفاده از فرکانس رادیویی (RF) است، به این معنی که ترکیبی از خواص و مزایای فناوری فرکانس رادیویی و روش های میکرونیدلینگ است. در طول درمان، سوزن های فوق العاده نازکی که انرژی فرکانس رادیویی ساطع می نمایند به پوست صورت زده می شوند تا آسیبی کنترل شده ایجاد نمایند که به نوبه خود باعث فراوری کلاژن و الاستین در پوست می شود؛ دو پروتئین کلیدی که مسئول استحکام، سفتی و صافی پوست هستند.

بسیاری از دستگاه های حرفه ای دیگر نیز به همین ترتیب کار می نمایند اما مرفیوس 8 کمی فرق دارد زیرا عمیق تر از سایر دستگاه ها به پوست نفوذ می نماید و دارای یک حالت منحصربه فرد است که به پوست اجازه می دهد چندین لایه پوست را به طور همزمان برای تحریک کلاژن قوی تر می نماید. در حقیقت این ابزار یکی از قوی ترین درمان های میکرونیدلینگ RF در بازار است و بیشتر متخصصان پوستی که با آن ها صحبت نموده ایم می گویند که تاثیرگذارترین نتایج را به همراه دارد.

مزایای مرفیوس 8 چیست؟

دستگاه مرفیوس 8 فواید زیادی برای پوست صورت و گردن و بدن دارد و همه این ها به علت توانایی آن در تحریک فراوری کلاژن و الاستین است. برخی از بزرگترین مزایایی که افراد پس از درمان با مرفیوس 8 تجربه می نمایند عبارت هستند از:

  • بافت پوست صاف تر با منافذ ریزتر
  • کاهش جای زخم و علائم آکنه
  • خطوط ریز و چین وچروک کمتر
  • خط فک مجذوب نماینده تر و گونه های تراشیده تر
  • پوست سفت تر و برجسته تر

اما بزرگترین مزیت دستگاه مرفیوس 8، برای افرادی است که صورتی بسیار لاغر و باریک دارند. بنابراین چاق شدن کلی پوست و کم شدن خطوط ریز روی صورت از برترین فواید آن است. خیلی از افراد پس از استفاده از این روش، دیگر سراغ تزریق بوتاکس نرفته و گزارش داده اند که با وجود این که دوز تزریقی بوتاکس قبلی کاملاً از بین رفته اما ناحیه پیشانی و اطراف چشم ها هنوز صاف و بدون چین وچروک به نظر می رسد. بسیاری این نتیجه را مرهون استفاده از روش مرفیوس 8 هستند. از آن جایی که این دستگاه چنین فوایدی دارد بیشتر برای به تاخیر انداختن علائم پیری استفاده می شود و برای جلوگیری از افتادگی پوست گزینه ای عالی محسوب می شود.

  • زاویه سازی صورت چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

معایب مرفیوس 8 چیست؟

مانند تمام درمان های زیبایی، روش مرفیوس 8 نیز بدون معایب و عوارض نیست. به گفته ارائه دهندگان و اشخاص استفاده نماینده، دو عیب بزرگ آن، هزینه و احساس درد است.

  • قیمت: مرفیوس 8 روشی گران قیمت است. هزینه هر جلسه درمان بسته به مکان و ارائه دهنده، فرق دارد. اما به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 1500 تا 3000 دلار برای درمان صورت و گردن خود هزینه کنید، درحالی که نواحی بزرگتر (مانند شکم یا داخل ران) ممکن است تا 4000 دلار هزینه داشته باشد (این مبالغ در ایران با توجه به نرخ تبدیل ارز و سیاست های قیمت گذاری، فرق دارد). بسته به نتایجی که می خواهید به دست آورید، پزشک ممکن است چندین جلسه درمان را با فاصله چهار تا شش هفته بعد به شما توصیه کند.
  • درد: مرفیوس 8 راحت ترین نوع درمان نیست، اما به این معنا نیست که قرار است با درد بسیار زیاد همراه باشد. اگر از قبل آمادگی داشته باشید و از بی حس نماینده مناسب بهره ببرید، درد کاملا قابل کنترل خواهد بود. بعلاوه متخصصین پیشنهاد می دهند که مصرف پیشگیرانه داروهای ضددرد، مانند تایلنول (Tylenol)، یک تا دو ساعت قبل از جلسه می تواند ناراحتی یا هر درد موردانتظاری را کاهش دهد. بسیاری از پزشکان بعلاوه از کرم های بی حس نماینده موضعی قوی برای کاهش درد استفاده می نمایند. به هر حال شما آستانه تحمل درد خود را می شناسید و اگر آستانه پایینی دارید می توانید به جای 30 دقیقه، زمان ماندن کرم بی حسی را به 45 دقیقه افزایش دهید تا بیشترین کارایی را برایتان داشته باشد.

نتایج مرفیوس 8 چقدر دوام دارند؟

متخصصین باور دارند اگرچه اثرات مرفیوس 8 دائمی نیست اما نتیجه یک بار درمان معمولاً یک سال دوام می آورد و اضافه می نمایند که ظرفیت هر فرد برای شبیه سازی کلاژن پوستش فرق دارد و انتخاب های سبک زندگی فرد بر مدت زمان نهایی نتیجه استفاده از آن تأثیر می گذارد.

بعلاوه باید توجه داشت که نتایج آنی نیستند و کلاژن یک روزه ساخته و تقویت نمی شود. بسیاری از اشخاصی که از این دستگاه استفاده نموده اند گزارش داده اند که پوست صورتشان بلافاصله بعد از درمان درخشش خوبی داشته است اما تا حدود یک ماه بعد از درمان، هیچ اثر صاف نماینده یا سفت نماینده ای مشاهده ننموده اند. بنابراین اگر می خواهید قبل از یک رویداد بزرگ پوست خود را بهبود بخشید و از دستگاه مرفیوس 8 بهره ببرید، توصیه می کنیم وقت درمان خود را حداقل شش هفته قبل از این رویداد برنامه ریزی کنید.

مدت زمان یک جلسه مرفیوس 8 چقدر است و چگونه انجام می شود؟

عموما هر جلسه درمانی با مرفیوس 8 حدود 90 دقیقه طول می کشد. در ابتدا با کرم بی حس نماینده موضعی روی صورت را می پوشانند، سپس باید بین 30 تا 45 دقیقه (بنا به آستانه تحمل فرد در تحمل درد) صبر کرد تا کرم اثر کند و صورت بی حس شود و بعد از آن روند درمان آغاز می شود که در حدود 25 دقیقه طول می کشد.

برای آغاز روند درمان و استفاده از دستگاه مرفیوس 8، پزشک متخصص صورت را از کرم پاک می نماید و با استفاده از ضربه زدن سریع، دستگاه را روی تمام صورتم حرکت می دهد. اگر ناحیه هایی از صورت هستند (از جمله ناحیه زیر چشم و خط فک) که احتیاجمند توجه بیشتر هستند، زمان بیشتری روی آن ها گذاشته می شود.

دوران درمان بعد از استفاده از دستگاه مرفیوس 8 چگونه می گذرد؟

علی رغم اینکه درمان با مرفیوس 8 جزو درمان های قدرتمند محسوب می شود اما مدت زمان نقاهت پس از درمان با این روش نسبتا کم است. در روز اول، پوست ممکن است به مدت یک ساعت پس از درمان بسیار قرمز و حساس شود و سپس به رنگ صورتی درآید. در روزهای دوم تا چهارم پوست هنوز صورتی و در برخی نقاط خشک خواهد بود و ممکن است در برخی نواحی دچار خونریزی های خفیف شود. در روز پنجم، پوست کاملاً به حالت عادی خود بازمی شود. اگر نگران زمان استراحت و دوران نقاهت هستید، پیشنهاد ما این است که وقت درمان خود را نزدیک به آخر هفته انتخاب کنید تا بتوانید تمام طول آخر هفته را استراحت کنید و استرس بیرون رفتن، رانندگی و کار کردن نداشته باشید.

بعد از جلسه درمان چه کارهایی را نمی توان انجام داد؟

پزشک های متخصص توصیه می نمایند که بعد از جلسه درمانی با مرفیوس 8 حداقل تا 24 ساعت آرایش نکنید و اگر در روتین پوستی خود از مواد تهاجمی مانند رتینول استفاده می کنید حتما آن را قطع کنید. درحالی که پوست در 24 ساعت اول بعد از عمل آسیب پذیرتر است، بهتر است از پاک نماینده ها، شوینده ها و آبرسان های ملایم بهره ببرید و از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید برای یک هفته کامل پس از درمان خودداری کنید.

آیا استفاده از روش مرفیوس 8 ارزشش را دارد؟

اگر در پی معکوس کردن علائم پیری و دادن ظاهری شاداب تر و جوان تر به پوست خود هستید، مرفیوس 8 کاملا ارزش آن را دارد. این روش تقریبا برای همه رنگ های پوست و انواع پوست بی خطر است و جایگزینی عالی برای پرنماینده ها و بوتاکس محسوب می شود.

با مرفیوس 8، نتایج بسیار طبیعی تری از آن چه که داروهای تزریقی به پوست می دهند، ظاهر می شوند. به علاوه، بیشتر بیماران فقط به یک جلسه درمان احتیاج دارند تا بهبودی قابل مشاهده را در پوست خود ببینند و هنگامی که با مراقبت مناسب از پوست در خانه همراه شود، این بهبودها برای یک سال کامل (شاید حتی بیشتر) ادامه خواهند داشت. فقط مطمئن شوید که برای اطمینان از درمان ایمن و پیروز، روند خود را با ارائه دهنده معتبر پیش می برید.

  • لیفت صورت چیست و چه فواید یا عوارضی دارد؟

کلام آخر

با پیشرفت تکنولوژی و علم هر روز شاهد ورود روش ها و ابزارهای تازهی برای عمل های درمانی، زیبایی و جوان سازی هستیم. از آن جایی که بیشتر این روش ها بسیار تازه بوده و هنوز تحت گزارشات بالینی درازمدت قرار نگرفته اند بهتر است که پیش از استفاده از هرکدام از این روش ها و دستگاه ها با متخصص پوست مورداعتماد و باتجربه خود مشورت کنید تا در صورت لزوم و با توجه به نوع پوستی که دارید برترین و مناسب ترین روش و ابزار به شما پیشنهاد داده شود تا کمترین خطر و عوارض را برایتان به همراه داشته باشد.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: cosmopolitan

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1403 بروزرسانی: 11 مرداد 1403 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2282

به "دستگاه مرفیوس 8 (Morpheus 8) چیست و چگونه کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه مرفیوس 8 (Morpheus 8) چیست و چگونه کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید