کاهش دما تا 10 درجه در برخی نقاط کشور

به گزارش کلوب آگهی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح شرایط هوای استان های کشور طی روز های آینده، گفت: طی 3 روز آینده در غالب شهر های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

کاهش دما تا 10 درجه در برخی نقاط کشور

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان گفت: در پی شمالی شدن جریانات در دریای خزر، امروز پنجشنبه در استان های مازندران، گیلان، اردبیل و با شدت کمتر در استان گلستان بارش باران، وزش باد شدید موقت، کاهش دما (8 تا 10 درجه) و در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

وی اضافه نمود: روز جمعه (5 آذر) بارش در سواحل دریای خزر به صورت پراکنده و محدود به استان های گیلان و غرب مازندران خواهد بود. همچنین طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه 4 و 5 آذر) در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه (6 آذر) در غالب منطقه ها کشور جوی پایدار خواهیم داشت. یکشنبه (7 آذر) در برخی استان های واقع در شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود. دوشنبه (8 آذر) با شدت یافتن جریان های جنوبی، در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود. همچنین در این روز در بخش هایی از استان های اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بارش پراکنده پیش بینی می شود.

او تاکید کرد: طی روز های یکشنبه و دوشنبه (7 و 8 آذر) در جنوب غربی کشور وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز (پنجشنبه) دریای خزر و غرب تنگه هرمز و از شنبه تا دوشنبه (6 تا 8 آذر) خلیج فارس مواج خواهد بود. لازم به ذکر است طی 3 روز آینده در غالب شهر های صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (5 آذرماه) نیمه ابری و غبارمحلی با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد و طی شنبه (6 آذرماه) صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1882

به "کاهش دما تا 10 درجه در برخی نقاط کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دما تا 10 درجه در برخی نقاط کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید