نفوذ توده هوای خنک به نوار شمالی ایران

به گزارش کلوب آگهی، مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از نفوذ توده هوای خنک و کاهش 12 درجه ای دما در نیمه شمالی کشور اطلاع داد.

نفوذ توده هوای خنک به نوار شمالی ایران

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تا ظهر فردا (شنبه 30 شهریور) در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می گردد، گفت: از بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه (31 شهریور) با نفوذ توده هوای خنک، کاهش دما بین 7 تا 12 درجه در استان های واقع در نوار شمالی کشور پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه بارش قابل ملاحظه باران و وزش باد شدید در گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل خواهیم داشت، ادامه داد: در این مدت بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در بعضی نقاط خراسان شمالی و شمال استان های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی پیش بینی می گردد.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، دریای خزر طی دو روز آینده مواج خواهد بود. همچنین در روزهای دوشنبه و سه شنبه (اول و دوم مهر ماه)، در بخش های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

وظیفه، همچنین با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده، گفت: فردا (شنبه 30 شهریور)، آسمان تهران صاف و همراه با وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه 36 درجه سانتیگراد و در پایین ترین نقطه 24 درجه سانتیگراد است. همچنین پس فردا (یکشنبه 31 شهریور)، هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 33 و 22 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 130

به "نفوذ توده هوای خنک به نوار شمالی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ توده هوای خنک به نوار شمالی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید