زیبایی های بهشتی کویری، طبس

به گزارش کلوب آگهی، شهر کویری طبس، پهناورترین شهرستان ایران است که در غرب استان خراسان جنوبی واقع شده و با وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران می باشد.

زیبایی های بهشتی کویری، طبس

شهر طبس برخلاف تصور عموم، از طبیعتی بسیار بکر و زیبا برخوردار بوده و مملوء از چشمه های بسیار، نخلستان های با شکوه و باغ های پر عطر نارنج است که هر تازه واردی را مجذوب خود می کند.

این شهر با وجود معادن زغال سنگ بسیار، یکی از غنی ترین نقاط کشور ایران به شمار می رود.

برترین جاذبه های شهر طبس

باغ گلشن، کال جنی، روستای قدیمی خرو، روستای ازمیغان، روستای اصفهک، طاق شاه عباسی، قلعه اسماعیلیه، کویر حلوان، دریاچه نمک طبس، تنگه مرتضی علی.

شرایط آب و هوایی شهر طبس

شهر طبس در منطقه بیابانی واقع شده و از تابستان های بسیار گرم و زمستان های نسبتاً سردی برخوردار است. هم چنین میزان بارندگی در این شهر بسیار کم و ناچیز می باشد.

بهترین زمان سفر به شهر طبس فصل زمستان است که میانگین دمای هوا حدود 15 درجه سانتیگراد می باشد. تور طبس آژانس مسافرتی ماهبان گشت آسمان امکان بازدید از این منطقه گردشگری زیبا را به راحتی برای شما فراهم کرده است. جهت رزر تور طبق ماهبان گشت با شماره تماس 88482850 تماس حاصل نمایید.

راه های دسترسی به شهر طبس

· سه جهت جاده ای برای دسترسی به شهر طبس وجود دارد. جهت بیرجند به طبس، جهت مشهد به طبس و جهت یزد به طبس.

· فرودگاه طبس در فاصله 5 کیلومتری این شهر واقع شده و همه روزه به تهران و دیگر شهرهای بزرگ، پرواز مستقیم دارد.

· یکی دیگر از راه های سفر به شهر طبس، استفاده از قطار می باشد. قطار تهران به مقصد طبس از نیشابور و تربت حیدریه عبور کرده و حدود 16 ساعت به طول می انجامد.

سوغات شهر طبس

از مهم ترین سوغات خوراکی شهر طبس می توان به قطاب، باقلوا، بهار نارنج، عرقیات گیاهان، صیفی جات، خرما و .. را نام برد. سینی های مسی، گلیم، فرش و بافته های حصیری از دیگر سوغات شهر طبس می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 618

به "زیبایی های بهشتی کویری، طبس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی های بهشتی کویری، طبس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید