گران ترین شهرهای دنیا کدامند؟

به گزارش کلوب آگهی، در این دنیای آشفته مگر چیزی به غیر از کرونا اهمیت دارند؟ اما با وجود اهمیت این مسئله جهانی بعضی از شهرها همچنان گران هستند، اما نه گران از لحاظ مثبت.

گران ترین شهرهای دنیا کدامند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از timeout، جهان در سال 2020 متاثر از اوضاع آشفته سیاسی، اجتماعی و مالی است. اما با این حال هنگ کنگ در طوفان تمامی حوادث همچنان صندلی خود را به عنوان گران ترین شهر جهان ثبت نموده است. این شهر در امسال صحنه زد و خوردهای حاصل از شورش های داخلی بود. هزینه های زندگی در این شهر بسیار بالاست و مهاجران عاصی شده اند و حتی بسیاری از آنها مجبور به ترک این شهر و مهاجرت به نقاط دیگر جهان و یا بازگشت به وطن هایشان شده اند. در رده دوم گران ترین شهرهای جهان عشق آباد پایتخت ترکمنستان قرار گرفته است. عشق آباد به شدت تحت تاثیر بحران مالی دارد که به خصوص بر روی قیمت مسکن تاثیر گذاشته است.

در رده سوم گران ترین شهرها پایتخت ژاپن قرار گرفته است. توکیو شهر بسیار گرانی است که هزینه های بسیار بالایی برای یک مهاجر دارد. این شهر سال گذشته در رده دوم گران ترین شهرها قرار داشت.

اما در ادامه فهرست گران ترین شهرهای جهان سنگاپور، نیویورک، شانگهای و پکن در رده های چهارم تا هفتم قرار دارند. در میان شهرهای گران هم اروپایی ها در میان فهرست 10 شهر گران قرار گرفته اند. زوریخ نخستین شهر اروپایی بسیار گران قیمت به شمار می رود که در فهرست جهانی هشتم است. بعد از آن دو شهر دیگر ژنو یعنی برن و ژنو قرار دارند.

لس آنجس، لندن، دبی، میامی، انجامنا (پایتخت کشور آفریقایی چاد) شنزن و لاگوس نیز در این فهرست در رده های بعدی قرار گرفته اند.

معیار شناسایی گران ترین شهرهای جهان قیمت مسکن و هزینه های مربوط به غذا، سیگار، الکل، قیمت لوازم خانگی، لباس، کفش، خدمات خانگی، بهداشت و سلامت، حمل و نقل و تفریح و سرگمی از دیگر معیارهای شناسایی گران ترین شهرهای جهان است.

فهرست گران ترین شهرهای جهان:

1-هنگ کنگ

2-عشق آباد، ترکمنستان

3-توکیو، ژاپن

4- زوریخ، سوئیس

5-سنگاپور

6-نیویورک، آمریکا

7-شانگهای، چین

8-برن، سوئیس

9-ژنو، سوئیس

10-پکن، چین

در مقابل گران ترین شهرها ارزان ترین ها قرار دارند، یعنی جایی که پول کمترین ارزش را دارد و هزینه های زندگی نیز پایین است اما در مقابل مردم درآمد بسیار کمی دارند. این شهرها تاشکند پایتخت ازبکستان، ویندهوئک در نامیبیا و تونس هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 837

به "گران ترین شهرهای دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین شهرهای دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید