پرسپولیس اولین تیم ایرانی در آسیا

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران، طرفداری نوشت: پرسپولیس به اسم قهرمان پنج دوره پیاپی فوتبال باشگاهی ایران که به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راه یافته، مقابل الهلال هشتادمین مسابقه خود را در ده دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا تجربه خواهد نمود.

پرسپولیس اولین تیم ایرانی در آسیا

نگاهی به بازی های برگزار شده دو تیم نشان می هد الهلال عربستان، پر تکرارترین حریف در سطح قاره آسیا برای پرسپولیس در چارچوب رویارویی های رسمی است به گونه ای که دو تیم تا به امروز 14 بار برابر یکدیگر به میدان رفته اند.

بعد از الهلال، الدحیل قطر با 8 بازی دومین تیم پرتکرار از نظر رویارویی با پرسپولیس است.

مرور حضور تیم های ایرانی در آسیا نشان می دهد در واقع پرسپولیس اولین تیم ایرانی بود که در مسابقات آسیایی حضور پیدا کرد. این اتفاق به سال 1969 بازمی شود که اولین سال فعالیت پرسپولیس در رقابت های داخلی بود. از آن موقع تا به امروز سرخپوشان ایران تا به امروز در جام باشگاه های آسیا، جام برندگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا، 19 بار حضور داشته و در مجموع 135 بازی انجام داده و پیروز به کسب 65 پیروزی، 34 تساوی و 36 باخت شده اند. از این 135 بازی، 79 مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شده است.

پرسپولیس بعلاوه بیش از نمایندگان هر کشور دیگری، با باشگاه های عربستانی تقابل فوتبالی داشته و این رویارویی 32 بار رخ داده است.

تیم های الاهلی، الاتحاد، التعاون، الشباب، النصر و الهلال تیم هایی بوده اند که از عربستان در رقابت های آسیایی با پرسپولیس ملاقات نموده اند و جالب این که بعد از عربستان هم تیم های قطری با 28 مسابقه قرار گرفته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1769

به "پرسپولیس اولین تیم ایرانی در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس اولین تیم ایرانی در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید