واکنش روسیه به توصیه IOC برای محرومیت کامل ورزشکاران روس

به گزارش کلوب آگهی، استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه گفته است که توصیه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک برای ممنوعیت ورزشکاران روسی از حضور در مسابقات بین المللی در تمام رشته های ورزشی، نقض حقوق آن ها است.

واکنش روسیه به توصیه IOC برای محرومیت کامل ورزشکاران روس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تایمز، کمیته بین المللی المپیک اعلام نمود که ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس باید از شرکت در تمامی مسابقات ورزشی بین المللی جلوگیری شوند.

پوزدنیاکوف رئیس کمیته المپیک روسیه در بیانیه ای اعلام نمود: منشور المپیک وجود دارد و موضع قبلی IOC وجود دارد که ورزشکاران قلب جنبش المپیک هستند و حقوق آن ها بالاتر از هر چیزی از جمله هرگونه موضع گیری سیاسی است. تصمیم همکاران کمیته بین المللی المپیک به نظر ما در وهله اول با اسناد نظارتی این سازمان و منشور و روح جنبش المپیک که برای اتحاد و نه تفرقه طراحی شده است، در تضاد است. وقتی صحبت از ورزشکاران و برابری شرکت نمایندگان در جنبش المپیک می گردد این رفتار کاملا در تضاد با منافع کمیته بین المللی المپیک است.

تصمیم کمیته بین المللی المپیک به این معنی است که به فدراسیون های مختلف توصیه می شوند تا اطمینان حاصل نمایند که ورزشکاران روسی در رویدادهای بین المللی در همه رشته های ورزشی شرکت ننمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کمیته المپیک روسیه به نوبه خود در نظر دارد به طور مداوم از حقوق و منافع ورزشکاران روسیه دفاع کند و تمام یاری های لازم را به فدراسیون های ملی ما برای به چالش کشیدن تصمیمات تبعیض آمیز فدراسیون های بین المللی مربوطه ارائه کند. به همین علت با فدراسیون های جهانی مکاتبه می کنیم تا این تصمیم را اجرایی ننمایند.

بیانیه کمیته بین المللی المپیک بعلاوه اعلام نمود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به همراه دمیتری چرنیشنکو و دیمیتری کوزاک از مقام های روسی محروم نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2048

به "واکنش روسیه به توصیه IOC برای محرومیت کامل ورزشکاران روس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به توصیه IOC برای محرومیت کامل ورزشکاران روس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید