تنش دیپلماتیک لتونی، متحد آمریکا با بلاروس

به گزارش کلوب آگهی، لتونی از کشورهای متحد آمریکا در اروپای شرقی از اخراج دیپمات های بلاروس از خاک خود خبر داده است.

تنش دیپلماتیک لتونی، متحد آمریکا با بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لتونی از متحدان آمریکا و ناتو در شرق اروپا دوشنبه شب از اخراج دیپلمات های بلاروس خبر داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این اقدام لتونی در واکنش به اقدام بلاروس در اخراج دیپلمات های لتونی از خاک بلاروس صورت می گیرد. بلاروس نیز از اخراج سفیر و سایر دیپلمات های لتونی از کشور خود خبر داده است.

وزارت خارجه لتونی در واکنش به اقدامات بلاروس، کاردار بلاروس را احضار کرد تا به وی در مورد اقدامات مشابه و اخراج دیپلمات های بلاروس اطلاع دهد.

استونی، لتونی و لیتوانی در ماه مارس 118 نفر از شهروندان بلاروسی حامی دولت آلکساندر لوکاشنکو را ممنوع الورود کردند. در پاسخ به این اقدام، مقام های بلاروس نیز ورود و خروج برخی کالاها و محصولات کشاورزی به این کشورها را ممنوع اعلام کردند. لتونی در سالهای گذشته همراه با لیتوانی بارها در رزمایشهای ناتو شرکت کرده و حریم هوایی این کشور در اختیار جنگنده های ناتو و آمریکا واقع شده است.

اتحادیه اروپا نیز سال گذشته میلادی تحریم هایی علیه 40 مقام بلاروس اعمال کرد و سپس و 14 مقام دولتی دیگر را نیز به فهرست تحریم های خود اضافه کرد. رئیس جمهور بلاروس بارها گفته که تحرکات اخیر علیه دولت وی بخشی از طرح فشار به روسیه است. لوکاشنکو آمریکا و برخی دستگاه های اطلاعاتی غرب را متهم به دسیسه در امور داخلی این کشور کرده است.

معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس چندی قبل گفت، نیروهای هوایی ناتو در طول پروازهای نمایشی خود در منطقه حمله به بلاروس را تمرین می کنند. سرلشکر ایگور کورول معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس گفت: متاسفانه، پروازهای نمایشی بمب افکن های راهبردی ناتو ، به ویژه پروازهای ایالات متحده ، بیشتر شده است. در سال جاری، 9 پرواز از این دست در سرزمین های مجاور اجرا شده است و با احتمال زیاد می توان گفت که آن ها حمله به بلاروس را تمرین می کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1618

به "تنش دیپلماتیک لتونی، متحد آمریکا با بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش دیپلماتیک لتونی، متحد آمریکا با بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید