نیلی: دانشگاه تهران تا به امروز 70 درصد بودجه امسال را دریافت نموده است

به گزارش کلوب آگهی، رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تا به امروز 70 درصد بودجه خود را دریافت نموده که البته بخش اعظم آن در دو ماه اخیر تأمین شده است.

نیلی: دانشگاه تهران تا به امروز 70 درصد بودجه امسال را دریافت نموده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات رفتن به استرالیا برای تحصیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی، در نشستی با دبیران انجمن های علمی دانشجویی و دبیران کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی با بیان اینکه دانشگاه تهران برای فعالیت های دانشجویی ارزش بسیاری قائل است، اعلام نمود: فعالیت های دانشجویی نوآوری و کارآفرینی را در بخش های مختلف به همراه دارد، زیرا نوآوری و کارآفرینی بیشتر از کلاس درس ناشی از عملکرد در میدان است و یکی از آن میدان ها تشکل ها و فعالیت های دانشجویی است.

وی اضافه کرد: اگر دانشجو در دوران تحصیل تجربه فعالیت خلاقانه و نوآورانه داشته باشد، نیازی به شغل دولتی ندارد و به محض خروج از دانشگاه می تواند کسب و کار خود را ایجاد کند.

وی با اشاره به اهداف برنامه پنج ساله دانشگاه تهران توضیح داد: دانشگاه در پیاده سازی این اهداف بسیار جدی است. یکی از شعار های بزرگ دانشگاه مسئولیت اجتماعی است، دانشگاهیان باید نسبت به سرنوشت جامعه حساسیت نشان دهند و ما نمی توانیم مسئولیت در دانشگاه را جدا از فعالیت های درون جامعه بدانیم. دانشگاه همیشه باید نقش تصمیم ساز و تصمیم گیر ایفا نماید.

نیلی احمدآبادی، درباره گسترش فعالیت های دانشجویی در دانشگاه تهران گفت: توسعه اکوسیستم فعالیت های دانشجویی دغدغه ما نیز است و تمامی نهاد هایی که به تازگی در دانشگاه تأسیس می شوند، در جهت توسعه اکوسیستم فعالیت های دانشجویی است؛ لذا محدودیت های اقتصادی وجود دارد و تا این لحظه دانشگاه 70 درصد بودجه خود را دریافت نموده، البته بخش اعظم آن در دو ماه اخیر نیز تأمین شده است و رشد بودجه دانشگاه نسبت به افزایش هزینه ها ارتقا پیدا ننموده است.

رئیس دانشگاه تهران، اظهار کرد: دولت سال جاری دو یاری فرعی برای ما داشت که در غیر این صورت دانشگاه در بحث تغذیه و تأمین خدمات رفاهی با مشکل روبرو می شد. هزینه های پرسنلی دانشگاه تهران تقریباً از تمامی دانشگاه های سراسر کشور بیشتر است و این هم به دلیل استخدام ها در سال های گذشته است. وقتی در این حوزه هزینه ها افزایش می یابد، دانشگاه باید از بودجه بعضی حوزه های دیگر بکاهد.

وی با اشاره به اینکه ساختار بزرگ و بوروکراتیک دانشگاه طی 85 سال حجیم تر شده، از این رو افزایش هزینه را به همراه داشته است، اضافه کرد: دانشگاه تهران برای روان تر کردن فعالیت ها و کاهش هزینه ها در حوزه های مختلف اقداماتی را شروع نموده است. افزایش نیرو به معنی توسعه فعالیت نیست، بلکه منجر به صرف بیشتر بودجه در زمینه ساختار و تشکیلات می گردد. در عصر دیجیتال باید فرآیند ها را به حداقل برسانیم.

نیلی احمدآبادی، در خاتمه اعلام نمود: در موضوع سنوات هدف بحث درآمد برای دانشگاه نیست، بلکه مدیریت تقاضاست. زمانی که دانشجو بیش از مدت زمان تعیین شده در دانشگاه بماند، دانشگاه باید از منابع دیگر هزینه دانشجو را پرداخت کند. تخصیص سنوات برای تشویق دانشجویان در تسریع اتمام تحصیل در دانشگاه است و وامی برای پرداخت سنوات در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 580

به "نیلی: دانشگاه تهران تا به امروز 70 درصد بودجه امسال را دریافت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیلی: دانشگاه تهران تا به امروز 70 درصد بودجه امسال را دریافت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید