تور آلمان ارزان: انواع روش های مهاجرت به آلمان در سال2022

به گزارش کلوب آگهی، مقدمه ای بر روش های مهاجرت به آلمان

مهاجرت از جمله تصمیمات مهم در زندگی است که می بایست با توجه و تامل بسیار بالا انجام بگیرد. بدون فکر و تحقیق نمی توان برای مهاجرت اقدام نمود. در ابتدا می بایست یک کشور مناسب را جهت مهاجرت انتخاب نمایید. کشور آلمان از جمله کشورهای بسیار پیشرفته جهان است. این کشور به علت دارا بودن پتانسیل های مالی بالا، تبدیل به یکی از ابر قدرت های اروپا شده است. بدون شک مهاجرت به آلمان تصمیم درستی خواهد بود؛ ولی این مسئله که در بین روش های مهاجرت به آلمان، کدام یک را برمی گزنید، بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب قصد داریم در مورد انواع روش های مهاجرت به آلمان صحبت کنیم. همراه ما باشید.

تور آلمان ارزان: انواع روش های مهاجرت به آلمان در سال2022

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

نگاه کلی به کشور آلمان

آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که طی چند سال اخیر به لطف صنعتی کردن کشور خود به یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی تبدیل شده است. کشور آلمان عضو سازمان ملل متحد، ناتو و نیز کشورهای گروه 8 و گروه 5 است. بعلاوه این کشور از بنیانگذاران اتحادیه اروپا نیز به شمار میرود. کشور آلمان از کارخانه ها و کمپانی های بزرگی برخوردار است که باعث ایجاد فرصت های شغلی بسیاری در آن شده است.

فرصت های شغلی طی چند دهه اخیر کشور آلمان را با کمبود نیروی کار رو به رو نموده است. انواع روش های مهاجرت به آلمان به دلیل وجود این فرصت های شغلی انتخابی عاقلانه است که از هر جهت جزو برترین کشورهای جهان است.

انواع روش های مهاجرت به آلمان

روش های مهاجرت به آلمان بسیار متنوع است. شما امکان مهاجرت به وسیله کار، تحصیل، سرمایه گذاری، احداث شرکت، آغاز کسب و کارهای تازه، ازدواج، تولد فرزند و... را به آلمان خواهید داشت. ولی می بایست از میان این روش ها، با آنالیز شرایط مهاجرت به آلمان، برترین گزینه را انتخاب کنید. در این بخش کارشناسان ما به صورت مجزا تمامی روش های مهاجرت به آلمان را به طور کامل توضیح می دهند.

مهاجرت به آلمان به وسیله تحصیل

کشور آلمان دارای سطح علمی بسیار بالایی در دانشگاه های خود است و نظام آموزشی این کشور به دو زبان انگلیسی و آلمانی امکانات تحصیلی فراهم آورده است. سطح زندگی در آلمان دارای شرایط مطلوبی است و همین مسئله باعث شده است افراد بسیاری این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب نمایند. با این حال باید توجه داشته باشید که تنها با تحصیل در آلمان قادر به دریافت اقامت دائم آلمان نخواهید بود.

تنها در صورتی خواهید توانست در آلمان اقامت دائم دریافت کنید که بعد از خاتمه تحصیلات، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر بدهید و بعد از آن 18 ماه فرصت خواهید داشت که در آلمان کار مناسب خود را بیابید. در غیر این صورت می بایست کشور آلمان را ترک کنید.

شرایط مهاجرت به آلمان بسیار ایده آل بوده و تنها با یک تصمیم هوشمندانه و انتخاب صحیح یکی از روش های مهاجرت به آلمان خواهید توانست آینده خود را از هم اکنون بسازید.

مهاجرت به آلمان به وسیله سرمایه گذاری

یکی از مناسب ترین روش های مهاجرت به آلمان جهت دریافت اقامت و تابعیت، سرمایه گذاری است. آلمان از جمله کشورهای پیشرفته ای است که طی چند دهه اخیر توانسته پیشرفت بسیاری در بازارهای اقتصادی کسب کند. همین امر موجب شده بسیاری از اشخاص حتی با سرمایه اندک متقاضی سرمایه گذاری در آلمان و ثبت شرکت در این کشور شوند.

ولی در این روش باید پیش از هر اقدامی، طرح توجیه اقتصادی سرمایه گذار در اتاق بازرگانی آلمان مورد تایید قرار بگیرد، مراحل ثبت به درستی انجام گردد و طرح های پیشنهادی به تایید دولت آلمان برسد.

ضروری است بدانید، برای ثبت شرکت در کشور آلمان می توان با 25 هزار یورو به عنوان سرمایه اولیه اقدام کنید. مهاجرت به آلمان به وسیله سرمایه گذاری در مقایسه با سایر روش های مهاجرت به آلمان، رفاه بیشتری را برای افراد به ارمغان خواهد آورد. ولی در هر صورت باید بدانید که برای انتخاب این روش مهاجرت به آلمان می بایست هزینه بیشتری را متحمل شوید.

مهاجرت به آلمان به وسیله کار

یکی از اولین روش های مهاجرت به آلمان، مهاجرت کاری است. گفتنی است که مهاجرت به آلمان به وسیله کار به دو صورت انجام می گردد. در روش اول، شما به وسیله ویزای کار آلمان (جاب آفر آلمان) و یا ویزای پیشنهاد کاری امکان مهاجرت به این کشور را خواهید داشت.

این روش در حالتی است که کارفرما از سوی کشور آلمان برای شما دعوت نامه کاری ارسال کند. تا پیش از سال 2021 این قانون تنها در شرایطی قابل اجرا بود که برای آن شغل نیروی مناسبی در کشور آلمان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیدا نگردد.

ولی طبق قوانین تازه ویزای کار آلمان در سال 2022، این اولویت بندی حذف شده است و کارفرما می تواند به شخص متقاضی از دیگر کشورها، دعوت نامه کاری ارسال کند.

از دیگر روش های مهاجرت به آلمان پیدا کردن کار است. کشور آلمان در صورت داشتن مهارت های لازم به آن شخص ویزای 6 ماهه داده تا با حضور در این کشور شغل مورد نظر خود را جستجو کند. خوشبختانه در سال 2022 شرایط دریافت ویزای جاب سیکر آلمان نسبت به گذشته راحت تر شده است و فرد با 2 سال تحصیل تخصصی می تواند مورد تایید آلمان وقع گردد. البته ناگفته نماند که داشتن مدرک زبان انگلیسی و آلمانی جهت اخذ این ویزا دارای اهمیت بسیاری است.

مهاجرت به آلمان به وسیله تولد فرزند

امروزه بیشتر افراد به وسیله تولد فرزند خود سعی به دریافت اقامت کشورهای گوناگون را دارند. کشور آلمان نیز در این شیوه از قانون سیستم خون بهره می برد. قانون سیستم خون در آلمان به این معنی است که کودکی که در این کشور به جهان می آید، چنانچه یکی از والدین تابعیت آلمانی داشته باشد فرزند امکان به دست آوردن این تابعیت را خواهد داشت.

روش های مهاجرت به آلمان: مهاجرت به آلمان به وسیله ازدواج

یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور، ازدواج با یک فرد آلمانی و یا یک فرد مقیم کشور آلمان است. لیکن کشور آلمان در این مورد سخت گیری های خاص خود را اعمال می نماید. شما در شرایطی قادر به اخذ تابعیت آلمان از این طریق هستید که ازدواج شما برای دولت آلمان رسمی و به ثبت رسیده باشد. بنابراین باید مدارکی اعم از عکس های خانوادگی، سند ازدواج، گواهی تجرد و نیز گواهی عدم سوء پیشینه را به سفارت آلمان تحویل دهید.

یکی از قوانینی که این کشور جهت ازدواج و اخذ تابعیت از این روش در نظر گرفته است، توانایی اقتصادی مرد است. فرد می بایست از دستمزد کافی جهت امرار معاش دو نفر در کشور آلمان برخوردار باشد. بعلاوه در صورتی که تبعه آلمانی اثبات کند که قانون را در این کشور نقض ننموده است، می تواند از این روش اقدام کند. ولی شخصی که با عنوان یک زوجه غیر آلمانی به این کشور وارد می گردد می بایست به زبان آلمانی در سطح ابتدایی آشنایی داشته باشد.

مهاجرت به آلمان به وسیله پناهندگی

آخرین روش از روش های مهاجرت به آلمان، پناهندگی این کشور است. پناهنده شدن فقط در شرایطی امکان دارد که فرد پناهنده به دلیل ناامنی موجود در کشور خود، به کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند پناه ببرند. از این رو افراد به هر بهانه ای قادر به مهاجرت به این کشورها نیستند.

از میان روش های مهاجرت به آلمان، این روش ریسک زیادی به لحاظ جانی و اقتصادی در پی خواهد داشت. کشور آلمان برای آن افرادی که پناهندگی آنها مورد تایید قرار گرفته باشد، خدماتی را در نظر می گیرد. این خدمات از جمله پرداخت هزینه های اولیه زندگی مثل خوراک، پوشاک و مسکن است. تا هنگامی که تقاضای پناهنده شدن شخص از سوی دولت تایید نشده باشد، می بایست در مناطقی که به لحاظ بهداشتی و امنیت موقعیت خوبی ندارند زندگی نمایند. در غیر این صورت خدماتی از سوی دولت آلمان اخذ نخواهد کرد.

جمع بندی | روش های مهاجرت به آلمان

در این مطلب سعی کردیم توضیحات کامل و اطلاعات دقیقی در مورد روش های مهاجرت به آلمان را در اختیار شما قرار دهیم که ما در مجموعه امیران ویزا به تجربه آنها را مشاهده نموده و برای مخاطبین خود ارائه نموده ایم. شما به راحتی میتوانید با دریافت مشاوره های رایگان امیران ویزا با بیان شرایط، برترین راهکار برای مهاجرت را انتخاب کنید. خب تا اینجا دانستید که آلمان دارای چه ظرفیت هایی است. مهاجرت به این کشور و اخذ تابعیت آن در پیشرفت آینده تحصیلی و کاری شما یاری بسیاری می نماید. چنانچه قصد مهاجرت دارید، پیشنهاد می کنیم از میان کشورهای اروپایی، کشور آلمان را انتخاب کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2050

به "تور آلمان ارزان: انواع روش های مهاجرت به آلمان در سال2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: انواع روش های مهاجرت به آلمان در سال2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید