فعالیت کارخانه ای چین به پایین ترین رقم 11 ماه گذشته رسید

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران: میزان فعالیت در بخش کارخانه ای چین در ماه مارس 2015 به پایین ترین رقم در 11 ماه گذشته رسید.

فعالیت کارخانه ای چین به پایین ترین رقم 11 ماه گذشته رسید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نتایج یک تحقیق نشان داد که همزمان با کاهش تعداد سفارشات ثبت شده، میزان فعالیت در بخش کارخانه ای چین در ماه مارس به پایین ترین رقم در 11 ماه گذشته رسیده است. این آمار نشان می دهد که ضعف اقتصاد چین همچنان پابرجاست و این احتمالا موجب تقویت درخواست ها برای سیاست تسهیلی بیشتر جهت حمایت از رشد مالی خواهد شد.

این آمار ناامیدکننده در کنار سایر آمارهای ضعیف نشان می دهد که اقتصاد چین به رغم 2 نوبت کاهش نرخ بهره از ماه نوامبر تاکنون، شتاب رشد خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، شاخص خرید صنعتی چین در ماه مارس به 49.2 واحد رسیده است. در این شاخص، رقم 50، مرز جدا کننده بین رشد در فعالیت از کاهش فعالیت به شمار می رود. این در حالی است که اقتصاد دانان این رقم را برای ماه مارس 50.6 پیش بینی نموده بودند که اندکی ضعیف تر از شاخص خرید صنعتی نهایی ماه فوریه (50.7) بود.

بعضی تحلیلگران انتظار دارند که رشد مالی چین در سه ماهه نخست سال جاری به زیر هدف گذاری 7 درصدی دولت این کشور برای کل سال برسد. رقم رشد 7 درصد در کل سال 2015، برای ثابت نگه داشتن میزان فرصت های شغلی چین، ضروری ارزیابی شده است.

تحلیلگران مرکز سی آی سی سی در یادداشتی نوشتند: رقم ضعیف شاخص خرید صنعتی می تواند فشار را برای اتخاذ سیاستی انبساطی تر افزایش دهد.

به دنبال انتشار این گزارش ضعیف از اقتصاد چین، ارزش سهام های آسیایی کاهش یافت و شاخص های سهام در بازار شانگهای با بیش از 2 درصد افت روبرو شد.

رهبران چین گفته اند تا جایی که بازار کار این کشور آسیبی نبیند، در برابر کند شدن نسبی نرخ رشد مالی در این کشور بردباری به خرج خواهند داد.

71

منبع: تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 284

به "فعالیت کارخانه ای چین به پایین ترین رقم 11 ماه گذشته رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت کارخانه ای چین به پایین ترین رقم 11 ماه گذشته رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید