ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رؤیاپردازی انتها دهید

به گزارش کلوب آگهی، وزیر خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا بعد از شکست تحقیرآمیز در کارزار فشار حداکثری به دنبال بازگشت به برجام است، از واشنگتن خواست به رؤیاپردازی انتها دهد.

ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رؤیاپردازی انتها دهید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) به گزارش ها درباره تصمیم آمریکا برای بازگشت به برجام جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: دو سال پیش، مایک پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) و رئیسش اعلام کردند که مشارکت آمریکا در برجام را متوقف می کنند، با این امید که [کارزار] فشار حداکثری آنها ایران را به زانو درخواهد آورد.

وی در ادامه ضمن اشاره به شکست کارزار موسوم به فشار حداکثری و تحریم های آمریکا علیه ایران، توضیح داد: بعد از شکست تحقیرآمیز این سیاست، او (پامپئو) می خواهد دوباره به مشارکت در برجام بازشود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در خاتمه تاکید کرد: به رؤیاپردازی انتها دهید، ملت ایران همیشه خود برای سرنوشتش تصمیم می گیرد.

بامداد امروز بود که روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی مبنی بر این است که واشنگتن همچنان یکی از مشارکت کنندگان برجام است تا بتواند با افزایش فشارها در شورای امنیت تحریمهای تسلیحاتی ایران را تمدید کند. (جزئیات بیشتر)

وی هفته قبل نیز در توئیتی، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود به بهانه جلوگیری از آغاز رقابت تسلیحاتی جدید در غرب آسیا، تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

طبق یکی از بندهای قطعنامه 2231 که از سال 2016 میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال 2020 (مهر ماه 1399) منقضی می شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ افزار بخرد.

ظریف نیز در واکنش به درخواست پامپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، با تاکید بر اینکه تهران هیچ سلاح اتمی یا موشکی با قابلیت حمل آنها را ندارد، گفت آمریکا از سال 2017 علیه قطعنامه 2231 به همه کشورها زورگویی می کند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 756

به "ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رؤیاپردازی انتها دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رؤیاپردازی انتها دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید