شرط ایران برای جلسه با آمریکا

به گزارش کلوب آگهی، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که تهران برگزاری جلسه با واشنگتن در اروپا را مشروط به ارائه ضمانت هایی برای برطرف تحریم های آمریکا نموده است.

شرط ایران برای جلسه با آمریکا

به گزاش فارس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال شامگاه یکشنبه در گزارشی به نقل از دیپلمات های ارشد نوشت که ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تنظیم مصاحبه های هسته ای مستقیم با آمریکا را رد نموده است.

این روزنامه آمریکایی اضافه نمود: دو دیپلمات ارشد غربی گفتند که ایران برگزاری ملاقات در اروپا برای حال حاضر را رد نموده و گفته که نخست خواهان ضمانتی است که آمریکا بعضی از تحریم ها را پس از ملاقات بردارد.

این دیپلمات ها گفته اند که مخالفت ایران تمامی امید ها برای مذاکرات مستقیم طی ماه های آینده را از بین نبرده و ممکن است که اقدام ایران تلاشی برای بدست آوردن اهرمی برای مذاکرات آینده است. این مصاحبه ها می تواند پیش از سال جدید ایرانی ها در اواخر مارس (اواخر اسفند) شروع گردد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) در پی انتشار اخباری درباره مخالفت ایران با شرکت در نشستی با حضور آمریکا اعلام نمود با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند.

خطیب زاده تاکید نمود: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه 2231 را اعلام ننموده است.

سعید خطیب زاده گفت: اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام موضوع مذاکره و بده بستان نیست و همه بده بستان ها 5 سال پیش صورت گرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1478

به "شرط ایران برای جلسه با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط ایران برای جلسه با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید