خبرنگاران مهم ترین رویدادهای خبری هفته گذشته اصفهان

به گزارش کلوب آگهی، اصفهان- خبرنگاران- انجام عملیات توسعه در 312 کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب اصفهان، برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر در اصفهان و کاهش ارزش پول ملی بهترین مُشوق صادرکنندگان است از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

خبرنگاران مهم ترین رویدادهای خبری هفته گذشته اصفهان

محدودیت های کرونایی برای افزایش تاب آوری شهرها اجرا می گردد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محدودیت های جدید برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اول آذر سال جاری با هدف افزایش تاب آوری شهرها و در جهت صیانت از مردم اجرا می گردد و لازمه موفقیت آن، اجرای دقیق برنامه های پیش بینی شده است.

منصور شیشه فروش اضافه کرد: محدودیت های جدیدی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد و در سراسر کشور در حال اجراست و بر اساس مطالعات علمی و تجربه کشورهای دیگر و همچنین ستادهای استانی مقابله با کرونا در کشورمان و در جهت مدیریت بحران برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران با هدف پیش بینی، پیشگیری، کاهش خطر، آمادگی، پاسخ کارآمد و مقابله صورت می گیرد، اظهارداشت: مدل محدودیت های ماه آذر متناسب با همین رویکرد است و در جهت افزایش تاب آوری به توانمندتر شدن و ایستادگی و تحمل بیشتر جامعه در معرض خطر بیماری کووید 19 یاری بسیاری می نماید.

بیش از 44 هزار اصفهانی حائز شرایط دریافت مسکن ملی هستند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: 78 هزار و 492 نفر در طرح اقدام ملی مسکن این استان ثبت نام نموده اند که 44هزار و 869 نفر از آنها حائز شرایط دریافت مسکن ملی هستند.

امیر زاغیان اضافه کرد: تا به امروز 9 هزار و 688 نفر از دارندگان شرایط افتتاح حساب کردند و 6 هزار و 159 نفر واریز وجه را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن بیش از 70 هزار واحد است ادامه داد: هرمتقاضی در ابتدا باید 40 میلیون تومان واریز کند.

میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان بالاست

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان همچنان بالاست و با افزایش نسبت بیماران بدحال که در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری می شوند، روبرو هستیم.

طاهره چنگیز در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان که بصورت مجازی برگزار گردید، اضافه کرد: تعداد بیماران دارای علائم کرونا که در بیمارستان های استان بستری هستند در روزهای اخیر شیب بسیار ملایمی کاهشی پیدا کرد و امروز به زیر 2 هزار نفر یعنی یکهزار و 928 نفر رسید.

وی با بیان اینکه این شرایط می تواند ناشی از محدودیت فعالیت بعضی مشاغل در 2 هفته اخیر و توجه بیشتر مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد، ادامه داد: اما در خصوص میزان مرگ و میر با توجه به اینکه بیماران بدحال بستری شده در بیمارستان ها حدود 2 هفته جدال سخت با این بیماری دارند و آثار مداخلات در آنها، یک تا یک و نیم ماه آینده معین می گردد، قضاوت درباره تاثیر محدودیت ها بر روی آمار مرگ و میر در زمان حاضر زود است.

عملیات توسعه در 312 کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب اصفهان انجام شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز بالغ بر 312 کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه در شبکه آب و فاضلاب این استان اجرا شده است.

هاشم امینی هدف از انجام عملیات توسعه و اصلاح را بهبود در آبرسانی در مناطق مختلف شهری و روستایی و ارتقای شبکه فاضلاب این استان برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، بهره وری در مصرف آب، جلوگیری از هدررفت مایه حیات، ارتقای کیفیت و بهره گیری موثر از فاضلاب از مزایای اجرای طرح های توسعه و اصلاح در شبکه آب و فاضلاب اصفهان به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه در این مدت 173 کیلومتر توسعه شبکه آب در استان انجام گرفت توضیح داد: 69 کیلومتر اصلاح شبکه آب دیگر اقدام این بخش بود و در بخش فاضلاب نیز 65 کیلومتر لوله گذاری و پنج کیلومتر اصلاح شبکه انجام گرفت.

هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر در اصفهان شروع به کار کرد

هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر با حضور رضا اردکانیان و احمد الکواری روسای ایرانی و قطری کمیسیون مشترک 2 کشور در هتلی در شهر اصفهان شروع به کار کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، در این اجلاس یک روزه، هیات قطری متشکل از علی بن احمد الکواری وزیر تجارت و صنایع دولت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک، محمد بن حمد الهاجری سفیر قطر در تهران، شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی رئیس اتاق بازرگانی قطر و نمایندگان ذی ربط حضور دارند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگانی از وزارتخانه های امور خارجه، اقتصاد و دارایی، صمت و همچنین نمایندگانی از بخش خصوصی نیز از سمت ایران در این اجلاس حضور دارند.

معاون وزیر صمت: کاهش ارزش پول ملی بهترین مُشوق صادرکنندگان است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه صادرکنندگان با توجه به شرایط کنونی احتیاج چندانی به مُشوق ندارند، گفت: امروز کاهش ارزش پول ملی بهترین مُشوق صادرکنندگان است .

حمید زادبوم در کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان اضافه کرد: شرایط فراوری و صادرات در سالجاری، روز به روز بهتر شده است.

وی با اشاره به 23.1 میلیارد دلار واردات و 21.5 میلیارد دلار صادرات در سالجاری گفت: این کاهش 15 درصدی نشانه بهبود شرایط صادرات نسبت به گذشته است.

مدیریت سنتی برای غلبه بر ویروس کرونا جوابگو نیست

استاندار اصفهان گفت: مدیریت سنتی در دوران همه گیری بیماری کووید 19 و برای غلبه بر ویروس کرونا جوابگو نیست و باید روش های جدید مدیریتی به ویژه بر مبنای دولت الکترونیک، زیرساخت های ارتباطاتی و فناوری های اطلاعاتی بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد.

عباس رضایی در جلسه دولت الکترونیک استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری اضافه کرد: کاهش شیوع ویروس کرونا و غلبه بر این بیماری تنها با کاهش تردد و مراجعات به مکان های مختلف از جمله اداره ها و سازمان ها صورت می پذیرد و در این ارتباط باید حداقل ارتباطات چهره به چهره و مراجعات را با افزایش طرح های مبتنی بر خدمات غیر حضوری رقم زد.

وی با بیان این که باید قرنطینه عادی و هوشمند را برای کاهش شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 مدنظر قرار گیرد اظهار داشت: از سوی دیگر باید سعی گردد دامنه خدمات الکترونیکی در دستگاه های مختلف افزایش پیدا کند تا شهروندان مجبور به ترک خانه برای انجام امور اداری نشوند.

هفته آینده ادارات 14 شهر قرمز کرونایی اصفهان تعطیل شدند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، هفته آینده ادارات دولتی 14 شهر قرمز کرونایی این استان تعطیل شدند.

حجت اله غلامی با بیان این که 14 شهرستان این استان در شرایط قرمز هستند، اظهارداشت :همه ادارات دولتی تعطیل هستند، مگر کارکنانی که حضورشان ضروری است و یا بالاترین مقام اجرایی دستگاه ها که حضور آنها تنها برای انجام کارهای ضروری ضروری است.

وی ادامه داد: نیروهای بخش خدمات و حوادث دستگاه هایی از جمله آب، برق، گاز و شهرداری ها و امداد و نجات در محل کار حاضر خواهند بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1124

به "خبرنگاران مهم ترین رویدادهای خبری هفته گذشته اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهم ترین رویدادهای خبری هفته گذشته اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید