تیم ملی از نظر مهره در برترین شرایط حضور دارد؛ نباید از این تیم ناامید شد

به گزارش کلوب آگهی، تهران (پانا) - مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران ملاقات امشب تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین را سرنوشت سازترین بازی در دور اول انتخابی جام جهانی دانست و تأکید کرد که با مهره هایی که اسکووچیچ دارد هر تیمی را می توان شکست داد.

تیم ملی از نظر مهره در برترین شرایط حضور دارد؛ نباید از این تیم ناامید شد

محمد احمدزاده در گفت وگو با پانا، با اشاره به فزونی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی 2022 گفت: تیم ملی چون بازی تدارکاتی نداشت، این ملاقات در واقع یک نوع تمرین و بازی تدارکاتی برای هماهنگی بیشتر بود. همان طور که انتظار می رفت، بازی بدون دردسری را بچه ها داشتند. در نیمه اول با وجود اینکه کاملاً بازی یک طرفه بود اما به علت جمع بازی کردن تیم حریف، فرصت های آن چنانی نصیب تیم ملی نشد و روی یک اتفاق و حرکت انفرادی تیم ما به گل رسید. البته طبیعی هم بود که نتوانیم زیاد موقعیت خلق کنیم چون بازیکنان حریف از محوطه جریمه خود خارج نمی شدند و به باکس خطر چسبیده بودند. درواقع می دانستند اگر تیمشان جلو بکشد، شکست سنگینی خواهند خورد. بازیکنان ایران چون تکنیکی و سرعتی هستند، می توانند در فضاهای بازتر خودشان را نشان دهند و بهتر کار نمایند.

وی ادامه داد: ما نباید از تیم ملی ناامید باشیم. هم نفرات خیلی خوبی داریم و هم حریفان آن چنانی جلوی ما نیستند. واقعاً تیم ملی ما از لحاظ مهره ای در برترین شرایط خودش قرار گرفته است. خط به خط برترین ها را در اختیار داریم. از داخل دروازه گرفته تا مهاجم در هر پست 2، 3 بازیکن درجه یک داریم که هرکدام شان را در ترکیب بگذاریم همان کیفیت بالا را دارند. اگر مقداری شانس به ما یاری کند، واقعاً بدون دغدغه صعود می کنیم. درست است که در بازی های دور رفت خوب نتیجه نگرفتیم اما شک نکنید که توان تیم ما این قدر بالاست که هر حریفی را می بریم. مشکل تیم ملی ما شاید عدم هماهنگی است که نتوانسته بازی های تدارکاتی داشته باشد. شاید شرایط ما از هر لحاظ کمی سخت باشد اما با توانایی و کیفیتی که از بچه ها سراغ دارم، می توانیم سربلند از این راستا سخت عبور کنیم و حتی به اسم تیم اول به دور بعد برویم.

مربی اسبق تیم ملی ایران توضیح داد: همه می دانند که با چه شرایطی AFC میزبانی بازی های برگشت گروه ما را به بحرینی ها داد. اتفاقاً معتقدم با همه این شرایط سختی که برای ما رقم زدند تا شاید بتوانند جلوی صعود ایران را بگیرند، این مسائل بچه های ما را ترغیب می نماید. خود این کارها باعث می گردد تا انگیزه و شور و اشتیاق بازیکنان ما بالا برود. این سختی ها را می توانیم نقطه مثبت قرار دهیم و حتی یاری نماینده باشد.

محمد احمدزاده در مورد سرمربی تیم ملی، گفت: اسکووچیچ از لحاظ فنی خیلی خوب است و شناخت خوبی روی فوتبال ما دارد. اگر بچه ها و کارشناسان با او همراه تر شوند، می تواند به موفقیت هم برسد. مطمئن باشید بازیکنان تیم ملی هم می دانند که صلاحشان این است که از این مرحله سخت عبور نمایند تا تیم ملی به جام جهانی برسد. این صعود کردن به نفع خودشان هم هست و روی آینده تک تک بازیکنان تأثیر دارد. این انگیزه باعث می گردد که این راستاهای سخت را راحت تر برویم. خواست بچه ها هم موفقیت تیم ملی است چون در واقع برد تیم ملی برای همه منافع دارد. فکر نمی کنم بازیکنی باشد که نخواهد تیم ملی صعود کند. پس یقین بدانید کسی کم فروشی نمی نماید و با جان و دل بازی می نمایند. شاید زمان ویلموتس این مسئله در تیم ملی بود و بعضی بازیکنان برایش بازی نمی کردند اما الان فرق می نماید و دیگر فرصتی برای جبران نیست.

وی بازی با بحرین را سرنوشت سازترین ملاقات ایران اسم و اظهار داشت: ما باید خیلی نگران سوت های داور باشیم و صددرصد داور این ملاقات با همین قصد و نیت وارد زمین می گردد که ایران از این بازی امتیاز نگیرد. همواره داوران مقابل تیم های عربی سوت هایشان مشکل داشته است. اگر در ایران هم بازی داشتیم قطعاً این مسئله را باید در نظر می گرفتیم. حتی داخل ایران هم باید از این نوع قضاوت های مورددار ترسید. البته بچه ها هم می دانند که این اتفاق و سوت های ناعادلانه ممکن است بیفتد. پس مطمئن باشید اسیر جوسازی یا این قضاوت ها نمی شوند. بهتر است که خودشان را درگیر ننمایند و فقط روی مسئله تاکتیکی تمرکزشان را بگذارند. آنها می دانند که مقصد چیست و نمی خواهند ایران صعود کند. اما دستشان رو شده و با غیرت و تعصب و انگیزه و توانایی که از بچه ها سراغ دارم قطعاً با همه این مسائل حریف بازیکنان ما نمی شوند.

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: خیلی ها بازی با عراق را سرنوشت ساز می دانند اما من معتقدم بحرین مشخص نماینده ترین ملاقات ایران است. اگر بتوانیم این بازی را ببریم، شک نکنید آن وقت بازی ما با عراق برای صدرنشینی خواهد بود. برد مقابل بحرین، این تیم را از رقابت ها خارج می نماید به همین علت آنها با تمام توان می آیند که ابتدا گل نخورند. خصلت ما ایرانی ها هم واقعاً طوری است که کارهای سخت را بهتر انجام می دهیم.

ملی پوش اسبق فوتبال ایران در سرانجام گفت: همواره فوتبال ما در مقاطع مختلف که اصلاً کسی انتظارش را نداشته توانسته توانایی اش را نشان دهد و صعود کند. هر وقت راستا آسانی پیش روی تیم ملی و فوتبال ما بوده، جدی نگرفتیم و کارمان به مشکل خورده است. بچه ها الان چون می دانند که همه چیز علیه شان است، قوی تر از قبل ظاهر می شوند. بازیکنانی داریم که هم سرعتی هستند و هم تکنیکی؛ اگر کار گره بخورد، این قدر بازیکن تکنیکی و خلاق داریم که بتوانند با نبوغ خود گره گشا باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1706

به "تیم ملی از نظر مهره در برترین شرایط حضور دارد؛ نباید از این تیم ناامید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی از نظر مهره در برترین شرایط حضور دارد؛ نباید از این تیم ناامید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید