تنیس روی میز ایران در انتظار تقویم آسیا برای کسب سهمیه المپیک

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران، با اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز قرار است اواخر اسفند ماه مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی قطر برگزار شود.

تنیس روی میز ایران در انتظار تقویم آسیا برای کسب سهمیه المپیک

پیش از این خرداد ماه 1400 برای برگزاری این رقابت ها تعیین شده بود اما فدراسیون جهانی تنیس روی میز با لحاظ کردن شرایط کرونایی جهان و شرایط مساعد قطر برای میزبان مسابقات تصمیم به برگزاری این رویداد (مرحله نهایی گزینشی المپیک) در دوحه گرفت ضمن اینکه زمان آن را هم سه ماه به جلو انداخت.

بر همین اساس فدراسیون های قاره ای باید تا پیش از زمان مقرر (اواخر اسفند ماه) مسابقات گزینشی خود برای توزیع سهمیه های المپیک را برگزار کند تا کشورهای شرکت کننده در مرحله نهایی این رقابت ها تعیین شود (کشورهایی که از حضور در مسابقات قاره ای پیروز به کسب هر دو سهمیه مجاز خود نشده اند می توانند در مرحله نهایی گزینشی المپیک شرکت کنند).

پیش از این قرار بود رقابت های گزینشی المپیک در سطح آسیا حداکثر تا 10 اردیبهشت ماه برگزار شد اما با در نظر دریافت اقدام اخیر فدراسیون جهانی، صحبت هایی در فدراسیون آسیای تنیس روی میز مبنی بر انجام رقابت های انتخابی قاره ای در اسفند ماه و به میزبانی قطر مطرح شده است.

فدراسیون تنیس روی میز کشورمان که سال گذشته از اعزام تیم ملی به مسابقات تیمی انتخابی المپیک به نتیجه نرسید حضور در مسابقات گزینشی قاره ای و مرحله نهایی انتخابی المپیک را در برنامه دارد تا بتواند همچون دوره گذشته با هر دو سهمیه مجاز راهی المپیک شود. این فدراسیون بر همین اساس پیگیری برنامه های داخلی از جمله مسابقات باشگاهی خود را به نهایی شدن تقویم فدراسیون های آسیایی و جهانی به توزیع سهمیه های المپیک منوط کرده است.

پنجشنبه گذشته مرحله رفت مسابقات باشگاهی تنیس روی میز در بخش مردان به انتها رسید و یک هفته پیش از آن هم رقابت های باشگاهی بانوان به انتها این مرحله رسیده بود، پیش از این بهمن و اسفند ماه به ترتیب برای برگزاری مرحله برگشت و پلی آف رقابت های لیگ عنوان شده بود اما با لحاظ کردن برنامه های المپیکی در سطح آسیا و جهان احتمالاً زمان این دو مرحله از رقابت ها دستخوش تغییراتی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1353

به "تنیس روی میز ایران در انتظار تقویم آسیا برای کسب سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنیس روی میز ایران در انتظار تقویم آسیا برای کسب سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید