گفتگوی اختصاصی، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی کنیم

به گزارش کلوب آگهی، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه فقط زمانی وارد مذاکره مستقیم با دولت افغانستان می گردد که به جامانده زندانیان طالبان آزاد شوند.

گفتگوی اختصاصی، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی کنیم

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفت وگو با خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران گفت که این گروه فقط زمانی وارد مذاکرات مستقیم با دولت می گردد که زندانیان به جامانده طالبان مطابق با فهرست ارائه شده در قطر آزاد شوند.

شاهین گفت که طالبان منتظر است ببیند که دولت افغانستان به وعده خود درباره تکمیل فرایند آزادی زندانیان این گروه عمل می نماید یا خیر.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان توضیح داد که اگر دولت افغانستان به وعده اش عمل کند و شمار به جامانده زندانیان این گروه را آزاد کند، طالبان نیز آماده است تا وارد مذاکرات بین الافغانی گردد.

شاهین همچنین گفت که بهتر است دولت افغانستان وقت کشی نکند تا فرایند مذاکرات به تعویق نیفتد چرا که هزینه آن را مردم افغانستان می پردازند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیش از این نیز گفته بود که دولت افغانستان بطور مداوم در فرایند صلح بهانه جویی می نماید تا بتواند وقت را به نفع خود تلف کند و براساس توافقنامه قطر، این مسئولیت آمریکا است که برای آزادی زندانیان فشار لازم را بر دولت وارد نماید.

وی همچنین تاکید نمود که اگر دولت افغانستان می خواهد بحران این کشور حل گردد، باید زندانیان به جامانده طالبان را هرچه زودتر آزاد کند.

این در حالی است که شاهین اعلام نموده که تا سرانجام امروز (پنجشنبه 9 مرداد) فرایند آزادی یکهزار زندانی دولت از زندان های این گروه به نشانه حسن نیت در فرایند مذاکرات صلح تکمیل خواهد شد.

از سوی دیگر نیز اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در اظهاراتی در دومین روز از نشست چهارم هیئت عالیرتبه سام در کابل گفت که دولت بزودی فرایند آزادی 5 هزار زندانی طالبان را تکمیل می نماید و از این گروه نیز خواست تا طی هفته آینده برای شروع مذاکرات آماده گردد.

غنی در حالی از آمادگی دولت افغانستان برای وارد شدن به مذاکره با طالبان می گوید که تا به امروز اعضای شورای عالی مصالحه براساس آنچه اختلافات غنی و عبدالله گفته شده، معین نگردیده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 834

به "گفتگوی اختصاصی، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی اختصاصی، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید