کمبود های جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش آموزان کشور

به گزارش کلوب آگهی، وزیر آموزش و پرورش گفت: 30 هزار میلیارد ریال برای برطرف کمبودهای جدی در حوزه فضای ورزشی در کشور مورد احتیاج است.

کمبود های جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش آموزان کشور

به گزارش خبرنگار از ، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاح 156 پروژه ورزشی کشور که به صورت همزمان در مشهد انجام شد،گفت: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان را 1.6 متر مربع در نظر گرفته است که هم اکنون کمتر از یک سوم این میزان وجود دارد.

او با بیان اینکه کمبود های جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش آموزان کشور وجود دارد، توضیح داد: جبران این کمبود جز با یاری و مشارکت خیران میسر نمی گردد، زیرا برای پرکردن این فاصله علاوه بر اعتبارات دولتی یاری مردم را هم احتیاج داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن تمام استان ها به میانگین کشوری در این زمینه احتیاجمند 30 هزار میلیارد ریال هستیم که تامین آن با یاری و مشارکت خیران میسر می گردد ضمن اینکه از اعتبارات ملی و استانی نیز به نحو مطلوب در این زمینه استفاده خواهد شد.

حاجی میرزایی اضافه نمود: 215 هزار میلیارد ریال به منظور برطرف کمبود و تامین سرانه فضای ورزشی پیش بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد احتیاج است.

او با بیان اینکه ماموریت آموزش و پرورش آماده کردن انسان ها برای زندگی عزتمند، سالم و با نشاط است توضیح داد: علاوه بر این آماده کردن دانش آموزان برای مشارکت فعال تر در زندگی جمعی و پیشرفت کشور از دیگر ماموریت های این وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از اقتضائات دنیای جدید همراه با تحرک و نشاط کمتر برای جوانان است و کسانی که با این تغییرات سریع نتوانند خود را هماهنگ نمایند دچار سرگشتگی و اضطراب می شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: روابط، نقش ها، کیفیت ایفای نقش ها، معیشت، اقتصاد و اشتغال و روان انسان ها در روند تغییرات زندگی تحت تاثیر قرار می گیرد و باید کاری کنیم که در این روند فرد هویت خود را حفظ کند.

او توضیح داد: این وزارتخانه به منظور آماده کردن نسل جوان برای رویارویی با این تغییرات باید در کنار تعلیم و تربیت به مباحث ورزشی و مهارت های بدنی آنان نیز توجه کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت را در این مفهوم دیده است که وجوه مختلف شخصیت افراد پرورش داده گردد، گفت: 6 ساحت تربیتی مورد تاکید در سند تحول بنیادین با توجه به تربیت و تقویت وجوه مختلف شخصیت نسل های امروز و آینده طراحی شده و مورد پیگیری است.

/ ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 266

به "کمبود های جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش آموزان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود های جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش آموزان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید