چند نکته درباره نحوه پنهان کردن کابل ها در خانه

به گزارش کلوب آگهی، تکامل فناوری در رفاه ما تاثیر بسزایی داشته است. با این حال ، فراوانی کابل ها در دستگاه های فناوری الکتریکی مانند تلویزیون و رایانه می تواند هر از گاهی ما را آزار دهد. برای مشکل به هم ریختگی کابل ها باید راهکاری پیدا کنیم تا خانه هایمان مرتب تر و جادارتر به نظر برسند و دکوراسیون بهتری داشته باشند. بعضی از راهکار های پنهان کردن کابل را در زیر با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

چند نکته درباره نحوه پنهان کردن کابل ها در خانه

نکته 1- چگونه کابل ها را پنهان کنیم؟

در حالی که بسیاری از مبلمان طراحی شده این روزها (از جمله میزهای اداری و میزهای تلویزیون) با ویژگی های موجود برای یاری به مدیریت کابل ساخته می شوند ؛ اما اگر مبلمان شما سوراخ کابل نداشته باشد ؛ برای پنهان کردن کابل کارهایی می توانید انجام دهید.

آیا تا به حال به استفاده از گیره های خود چسب برای یاری به راهنمایی و پنهان کردن کابل زیر میز یا مبل فکر نموده اید؟ از طریق این گیره ها ، کابل های شما مرتب به نظر می رسند و شما این شانس را دارید که هر زمان که بخواهید مکان آنها را به علت چسبندگی تغییر دهید.

به عنوان مثال ، میز کنسول نازکی که پشت مبل قرار می دهید گزینه بسیار شیک تری برای قرار دادن لامپ های قرار داده شده روی میز بوده و می تواند سیم های ناخوشایند را پنهان کند.

نکته 2- چگونه سیم ها نشان نداده شوند؟

در حالی که آنها یک اختراع نسبتا ساده هستند ، نباید قدرت کابل های پلاستیکی را دست کم گرفت. با کابل های پلاستیکی انعطاف پذیر ، می توانید همه کابل های نامرتب را کنار هم جمع کنید و به خانه تان ظاهری بسیار منظم تر و مرتب تر بدهید. علاوه بر این ، بند کابل ها از گره خوردن و شکستن کابل ها جلوگیری می کند. این روش پنهان کردن کابل باعث می گردد کابل های شما عمر طولانی تری داشته باشند و آسیبی نبینند.

آیا قسمت باز در پایین و یونیت تلویزیون شما وجود دارد؟ برای جلوگیری از تماس سیم برق تلویزیون (و سایر کابل های مرتبط) با زمین ، می توانید به اتصالات کابل اعتماد کنید. تنها کاری که برای پنهان کردن کابل باید انجام دهید این است که کابل ها را با این دستگاه های پلاستیکی کوچک وصل نموده و آنها را به صورت منظم قرار دهید. به یاد داشته باشید که وقتی می خواهید تلویزیون خود را جابه جا نمایید ، این گره ها را شل کنید. بعلاوه می توانید به جای کابل از گیره پلاستیکی استفاده نمایید.

نکته 3- سوکت ها را کنار هم قرار دهید

امروزه در بیشتر خانه ها از پریزهای متعدد استفاده می گردد که فضای بسیار منظم و راحت تری ایجاد می کند. ترکیب سوکت ها و استفاده از چندین سوکت در واقع ایده ای است که خانه شما را منظم تر می کند. بعلاوه می توانید برای پنهان کردن کابل ها چندین سیم داخلی را زیر میز ، داخل کشو یا پشت مبل پنهان سازید.

آیا تا به حال چیزی به نام جعبه مدیریت کابل شنیده اید؟ این جعبه ها که به جعبه های کابل نیز معروف هستند ، یکی از شیک ترین و زیباترین ایده ها برای پنهان کردن کابل ها هستند. این جعبه ها که در میزان ها و رنگ های زیادی یافت می شوند در طرح های مختلفی نیز فراوری شده اند که به دکوراسیون شما یاری می نمایند.

قبل از اینکه در پی جعبه سازمان دهنده کابل بگردید ، توصیه می کنیم یک جعبه سوراخ دار تهیه کنید تا به پنهان کردن کابل های شما یاری کند. جعبه های مدیریت کابل با سوراخ یا شکاف در طرفین امکان استفاده از کابل را در جهات مختلف می دهند و بسیار کاربردی هستند. بعلاوه در بالای این جعبه ها یک درپوش بوده و برای خانه هایی که بچه یا حیوانات خانگی دارند ، بسیار ایمن است.

نکته 4- استفاده از لوازم تزئینی

البته ممکن است همواره نتوان هر کابلی را با بستن آن پنهان کرد. پنهان کردن کابل ها ، به خصوص کابل هایی که در بالا قرار دارند ، بسیار دشوارتر است. این بدان معنا نیست که راه حلی برای این نوع کابل نداریم.

به تزییناتی مانند زیورآلات و لوازمی که در اطراف خانه ما پخش شده اند نگاه کنید. در نظر بگیرید که از کدام یک از این لوازم ، گلدان ها و کتاب ها می توانید برای پنهان کردن کابل ها بهره ببرید.

استفاده از لوازم تزیینی برای دادن ظاهری منظم و ساده به خانه چیز جدیدی نیست. برای پنهان کردن کابل ها نیازی به سوراخ کردن مبلمان یا دیوارهای خود ندارید. بعلاوه می توانید آنها را با وسایل تزئینی پنهان سازید.

به عنوان مثال ، اگر تلویزیون شما به دیوار بالای یک تلویزیون مستقل آویزان شده ، برای پنهان کردن کابل ها می توانید کتاب ها یا گل ها را در گلدان ها در قفسه های یونیت تلویزیون قرار دهید.

نکته- هنگام استفاده از اشیاء تزئینی و جعبه های کابل برای پنهان کردن کابل هایی که نمی خواهید دیده شوند ، مطمئن شوید که هیچ یک از سنسورهای روی ابزار را مسدود نمی کنید.

نکته 5- از قرنیز و تخته کابل بهره ببرید

اگر پریزهای برق را در قالب قرنیز خانه خود نصب کنید ، به طور یکپارچه ذخیره سازی کابل را به عنوان یک عنصر طراحی در فضای داخلی خود ادغام خواهید کرد. این کار بعلاوه تضمین می کند که سیستم برق خانه شما با دکوراسیون سازگار است.

اگر می خواهید کابل ها را بعد از نصب تخته ها مخفی کنید و نمی خواهید تخته ها را عوض کنید ، از پنل های فراوری شده برای پنهان کردن کابل ها بهره ببرید. پانل های کابل در میزان ها و طرح های مختلفی وجود دارند. بنابراین صرف نظر از اینکه چقدر ساده یا طرح دار هستند ، پانل کابل دیواری ایده آلی را پیدا کنید که با ظاهر داخلی شما مطابقت داشته باشد.

اگر نمی توانید یک تخته کابل با طرح ، رنگ و طرح مورد نظر خود پیدا کنید ، هر پارچه ای را که می خواهید در خانه روی این تخته ها بچسبانید و طرح خود را بسازید. رنگ آمیزی این پانل ها با رنگ های چند سطحی نیز امکان پذیر است. اگر نمی خواهید پولی برای پانل ها و پارچه ها خرج کنید ، پالت های چوبی معمولی نیز می توانند به پنهان کردن کابل ها یاری نمایند.

نکته 6- کابل های خود را برچسب بزنید

اگر می خواهید کابل های مختلف به راحتی قابل تشخیص باشند ، توصیه می کنیم هر یک از کابل های خود را برچسب گذاری کنید. هر از چند گاهی وقتی چیزی را از برق جدا می نمایید ، در میان انبوه کابل ها به سختی متوجه می شوید که کدام کابل متعلق به کدام دستگاه است. برای این کار ، می توانید از نقطه ای نزدیک به چند سوکت ، برچسب های ریز روی کابل های خود بچسبانید و کار خود را آسان تر کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2156

به "چند نکته درباره نحوه پنهان کردن کابل ها در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته درباره نحوه پنهان کردن کابل ها در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید