آرامش بخش ترین شهرهای جهان برای تعطیلات کدامند؟ (قسمت دوم)

به گزارش کلوب آگهی، اگر دوست دارید تعطیلاتی عاری از استرس را تجربه کنید، می توانید به یکی از آرامش بخش ترین شهرهای جهان سفر کنید و برای چند روزی از زندگی روزمره فاصله بگیرید.

آرامش بخش ترین شهرهای جهان برای تعطیلات کدامند؟ (قسمت دوم)

مطالعه قسمت اول

باتوجه به سرعت بی امان زندگی مدرن، همه ما هر از گاهی به استراحت و تمدد اعصاب احتیاج داریم. در واقع هدف اصلی از تعطیلات این است که از زندگی روزمره و دغدغه هایمان فاصله بگیریم. در این میان بعضی شهرهای جهان جزو بهترین ها از نظر آرامش بخش بودن هستند و به لطف سواحل زیبا، راستاهای پیاده روی متعدد و پارک ها و باغ های چشم نواز می توانند حس خوب آرامش را به جهانگردان هدیه دهند.

1. سیدنی، استرالیا

سیدنی، بزرگ ترین شهر استرالیا به لطف وجود 250 روز آفتابی در سال و میانه دمای هوای 18 درجه، احساس ناراحتی و استرس را از شما دور می نماید. این شهر به خصوص در ماه ژانویه محلی ایده آل برای گذراندن تعطیلات است، چراکه در همین زمان جشنواره سالانه سیدنی شروع می گردد و تئاتر و موسیقی زنده و چندین هنر دیگر را پیشکش مردم و جهانگردان می نماید.

در سایر ایام سال نیز می توان روی شن های ساحل بوندی به استراحت پرداخت یا در باغ گیاه شناسی سلطنتی، بوی خوش گل های محلی را استشمام کرد. گشت وگذار در پارک رصدخانه هیل (Observatory Hill Park) را نیز در برنامه خود بگنجانید، این محل با اینکه بهترین منظره از شهر سیدنی را در اختیارتان قرار می دهد، اما جزو بهترین جاهای تماشای سیدنی محسوب نمی گردد.

اگر به استرالیا سفر می کنید، خبرنگاران لیست کاملی از جاهای تماشای استرالیا را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه جهانگردی را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه ریزی کنید.

2. گلاسگو، اسکاتلند

برای آشنایی با هنر و فرهنگ اسکاتلندی، هیچ جایی بهتر از گلاسکو نیست. میانگین باران سالانه در این شهر بیش از 28 متر و میانگین دمای هوا 9 درجه است، به همین علت برای پیاده روی لذت بخش در یکی از 279 راستا پیاده روی این شهر هیچ وقت هوا سرد نیست. اگر هم نمی خواهید باران بر سرتان ببارد، از موزه و نگارخانه کلوین گروو (Kelvingrove Art Gallery and Museum) تماشا کنید یا در صورتی که در پی جای خلوت تری هستید، به موزه هانتریان (Hunterian Museum) بروید. بازدید از موزه ریورساید (Riverside Museum) نیز خالی از لطف نیست، این موزه به حمل ونقل و اینکه چطور زندگی انسان را تحت الشعاع قرار داد، پرداخته و طراحی آن را زاها حدید برعهده داشته است. اگر به برج گردان 127 متری مرکز علمی گلاسکو (Glasgow Science Center) بروید، می توانید مناظری خیره نماینده از شهر گلاسگو را به نظاره بنشینید.

3. بوستون، ماساچوست

کسانی که در شهر بوستون رانندگی نموده اند، احتمالاً این شهر را جزو شهرهای آرامش بخش جهان به حساب نمی آورند، اما اگر از جاده دور شوید یا رانندگی را به شخص دیگری بسپارید، مطمئناً می توانید تعطیلات خود را در کمال آرامش سپری کنید. یادتان باشد هر زمانی از سال به جز ایام تابستان را برای سفر به بوستون انتخاب کنید. پیاده روی در راستا آزادی (Freedom Trail)، یکی از راه های آرامش بخش برای مشاهده شهر و کسب اطلاعات درباره تاریخ آمریکا است، بدون اینکه احتیاجی باشد خود را درگیر موزه های شلوغ و پرازدحام کنید. پارک عمومی بوستون کومون (Boston Common)، نیز یکی از بهترین فضاهای سبز شهری در بوستون به شمار می رود. در صورت تمایل می توانید یک قایق گوندولای ونیزی بگیرید و قایق سواری روی رودخانه چارلز را تجربه کنید. علاوه بر این، بوستون 583 راستا پیاده روی دارد، پس فارغ از اینکه چه زمانی از این شهر تماشا کنید، همواره می توانید برای فرار از راننده های دیوانه، به این راستاها پناه ببرید.

4. میامی، فلوریدا

چه چیزی آرامش بخش تر از اینکه پای خود را در آب های اقیانوس اطلس فرو ببرید، یک نوشیدنی میوه ای در دست تان باشد و تصویری از یک آخر هفته زمستانی در میامی را پست کنید؟ رانندگی در اورگلیدز حس وحال خوبی به شما خواهد داد و اگر دوست داشته باشید، می توانید قایق سواری پارویی را در میان مانگروهای باستانی در پارک ایالتی اولتا ریور (Oleta River State Park) تجربه نموده یا غواصی کنید و از سکوت مطلق در میان صخره های مرجانی لذت ببرید. سفر به میامی لزوماً به معنای حضور در کلوپ های بسیار شلوغ یا رستوران های مملو از جهانگرد نیست. از آبی که در اطراف این شهر وجود دارد، نهایت استفاده را ببرید و سفری آرامش بخش را برای خود رقم بزنید.

5. ملبورن، استرالیا

بی علت نیست که ملبورن را اغلب به عنوان شهری شگفت انگیز قلمداد می نمایند که می تواند جایگزین خوبی برای سیدنی بسیار وسیع باشد. این شهر 111 اسپا دارد و در نتیجه هیچ کمبودی از این نظر نخواهید داشت. در این شهر سالانه حدود 2400 ساعت آفتابی است و فرصت زیادی برای گشت وگذار در شهر و استفاده از 176 راستا پیاده روی دارید. علاوه بر این، می توانید در سواحل ملبورن نظیر St. Kilda و برایتون داگ (Brighton Dog Beach) از نور خورشید لذت ببرید. هر زمان هم که هوا بارانی بود، به سالن بسیار بزرگ مطالعه در کتابخانه ایالتی ویکتوریا (State Library Victoria) بروید یا به مرکز شناوری گرانش (Gravity Floatation Centre) سر بزنید و در حمام نمک اپسوم، هرگونه استرس و نگرانی را از خود دور کنید.

برای سفر به این شهر زیبا و بازدید از طبیعت بی نظیرش می توانید بهترین و مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما به مقصد ملبورن را در خبرنگاران جست وجو نموده و تهیه کنید، چرا که جست وجوی آسان و تنوع قیمت بلیط ها از ده ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می دهد تا مقرون به صرفه ترین بلیط به مقصد موردنظرتان را پیدا کنید.

6. سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

شهر پرجمعیت سان فرانسیسکو شاید در نگاه اول محل مناسبی برای یک تعطیلات آرامش بخش نباشد؛ اما به علت وجود 490 راستا پیاده روی فقط در 121 کیلومتر مربع، بیشترین راستا پیاده روی در میان شهرهای آمریکا را به خود اختصاص داده است و از این نظر می تواند گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات باشد. پارک گلدن گیت، یکی از بهترین نقاط برای پناه بردن به طبیعت است، ولی اگر پاهای قدرتمندی دارید، می توانید راهی پل گلدن گیت شوید و تا Battery Spencer Overlook پیاده روی کنید و منظره زیبایی از شهر را به نظاره بنشینید. در صورتی که خودرو دارید و در ترافیک دچار استرس نمی شوید، شاید دل تان بخواهد که از پل خلیج سانفرانسیسکو. اوکلند (San Francisco-Oakland Bay Bridge) عبور کنید، یا با قطار به پارک منطقه ای تیلدن (Tilden Regional Park) بروید، جایی که مملو از درختان اوکالیپتوس و سرخ چوب است و به همین علت فراموش می کنید که کمتر از یک ساعت با یکی از شلوغ ترین شهرهای جهان فاصله دارید.

7. پرتو، پرتغال

پرتو پرتغال، محلی عالی برای رسیدن به آرامش، فاصله گرفتن از مسائل و انجام فعالیت های متعدد برای کاهش استرس است. محله Foz do Douro به لطف وجود پنج مورد از بهترین سواحل شهر و پارک های کنار ساحل، محلی ایده آل برای لذت بردن از یک روز آفتابی در کنار اقیانوس به شمار می رود. رایحه درمانی می تواند روش خوبی برای ریلکس کردن باشد، پس برای این منظور به مزرعه Cantinho das Aromáticas بروید، جای که به پرورش گیاهان دارویی و چای ها اختصاص دارد. اگر هم به حیوانات علاقه دارید، سری به O Porto dos Gatos بزنید که کافه گربه ها است و می توانید از خواندن کتاب، نوشیدن قهوه و گربه ای خانگی به انتخاب خودتان نهایت لذت را ببرید.

ضمناً می توانید بهترین جاهای تماشای پرتغال را در خبرنگاران ببینید، در خصوص تماشای های آن اطلاعات مختلفی به دست بیاورید و برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

8. شیکاگو، ایلینوی

شیکاگو، سومین شهر بزرگ آمریکا است که به علت داشتن 321 اسپا و 218 راستا پیاده روی در لیست بهترین شهرهای آرامش بخش جهان قرار گرفته است. برای ریلکس کردن می توانید در یکی از سواحل شهر از هوای تازه لذت ببرید یا در پارک میلنیوم یا پارک گرانت (Grant Park) قدمی بزنید یا به تماشای بازی در ورزشگاه ریگلی فیلد (Wrigley Field) بپردازید. از فعالیت های فضای بسته شیکاگو نیز می توان به تماشای ستاره ها در آسمان نمای ادلر (Adler Planetarium)، بازدید از جهانی زیرآب در آکواریوم شِد و کاوش تاریخ طبیعی در موزه تاریخ طبیعی فیلد (Field Museum of Natural History) اشاره نمود.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1942

به "آرامش بخش ترین شهرهای جهان برای تعطیلات کدامند؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش بخش ترین شهرهای جهان برای تعطیلات کدامند؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید