وزیر خارجه مصر: گفت وگوها با ترکیه متوقف شده است

به گزارش کلوب آگهی، وزیر خارجه مصر ضمن تأکید بر ضرورت رعایت اصول روابط بین المللی در برقراری روابط با ترکیه گفت که در حال حاضر گفت وگوها با ترکیه متوقف شده است.

وزیر خارجه مصر: گفت وگوها با ترکیه متوقف شده است

بهترین تجربه سفر را با تور قیمت مناسب ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سامح شکری وزیر خارجه مصر با اشاره به توقف گفت وگوها با ترکیه، اعزام هیأت مصری به ترکیه برای ازسرگیری گفت وگوها در آینده نزدیک را تکذیب کرد.

شکری اضافه نمود که هنوز هیچ زمان مشخصی برای ازسرگیری جلسات گفت وگو در مورد روابط مصر و ترکیه معین نشده است.

وی روز آدینه طی گفت وگوی تلفنی در برنامه الحکایة درباره تصمیم ترکیه در مورد توقف استفاده از خاک این کشور به عنوان سکویی برای حمله علیه نظام مصر گفت: ما انتظار داریم که روابط مصر و ترکیه بر اصول حاکم بر روابط بین المللی پایدار از جمله عدم دخالت در امور داخلی، حسن همجواری و عدم اجازه برای فعالیت در خاک یک کشور برای برهم زدن ثبات یک کشور دیگر ، متکی باشد.

وی اضافه نمود که اینها اصول ثابت در منشور سازمان ملل است که ما انتظار داریم در روابط با کشورها، این اصول رعایت گردد.

طبق گزارش وبگاه الخلیج الجدید، وزیر خارجه مصر درباره اظهارات مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای خود درباره تبادل سفرای دو کشور در آینده نزدیک نیز گفت: ارتقای سطح روابط با ترکیه در زمان مناسب صورت خواهد گرفت.

وی توضیح داد که در حال حاضر سطح روابط دیپلماتیک دو طرف در سطح کاردار است و به وسیله آن گفت وگوهای سیاسی، نقل و انتقال پیغام ها و غیره انجام می گردد.

چند روز پیش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که مصر یک کشور عادی برای ترکیه نیست و آنکارا فرصت های همکاری جدی با قاهره در منطقه وسیعی از شرق دریای مدیترانه تا لیبی را دارد.

ماه می گذشته نخستین گفت وگوهای رسمی و علنی مصر و ترکیه در قاهره پس از گذشت حدود هشت سال، برگزار گردید.

پس از حوادث سال 2013 و برکناری محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر و وابسته به گروه اخوان المسلمین توسط عبدالفتاح السیسی فرمانده وقت ارتش این کشور، به دلیل آنکه ترکیه این حوادث را کودتای ارتش علیه مرسی خوانده بود، روابط آن با قاهره قطع شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1659

به "وزیر خارجه مصر: گفت وگوها با ترکیه متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه مصر: گفت وگوها با ترکیه متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید