انگلیس فیصل المقداد را تحریم کرد خبرنگاران

به گزارش کلوب آگهی، دولت انگلیس به بهانه حمایت از مردم سوریه، شماری از افراد نزدیک به رئیس جمهور این کشور را مورد تحریم قرار داد.

انگلیس فیصل المقداد را تحریم کرد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دولت انگلیس روز دوشنبه تحریم هایی را علیه شماری از نزدیکان بشار اسد رئیس جمهور سوریه بیان کرد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: رژیم اسد یک دهه ظلم بر مردم سوریه روا داشت که اصلاحات مسالمت آمیز را خواهان بودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس اضافه کرد: امروز شش نفر دیگر از افراد این رژیم را به خاطر حمله همه جانبه علیه شهروندانی که باید از آن ها محافظت می کردند، مسئول و جوابگو می دانیم.

این تحریم ها به مناسبت گذشت ده سال از بحران داخلی در سوریه وضع شده اند که در پی آن، بخش شمال غربی این کشور از جمله شهر ادلب، به دست گروه های مرتبط با القاعده درآمده است.

مداخله کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا در ناآرامی های داخلی سوریه، به مسلح شدن گروه های افراطی در این کشور انجامید و در نهایت داعش بر بخش هایی از سوریه اعلام حاکمیت کرد.

در حال حاضر استان الحسکه در اشغال نظامیان آمریکا و شبه نظامیان مورد حمایت این کشور قرار گرفته است و طی سال های گذشته این شبه نظامیان به بهانه مقابله با داعش مجهز و مسلح شده اند و همین مسئله نگرانی ترکیه را در پی داشته که به دنبال آن آنکارا سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داد و مناطقی در شمال استان حلب، ادلب و حسکه را به اشغال خود درآورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1493

به "انگلیس فیصل المقداد را تحریم کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس فیصل المقداد را تحریم کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید