تور روسیه: وزارت دفاع روسیه از خاتمه رزمایش دریایی با ایران و چین اطلاع داد

به گزارش کلوب آگهی، منابع روسی در بیانیه ای از سرانجام رزمایش دریایی مرکب با همراهی ایران و چین خبر دادند.

تور روسیه: وزارت دفاع روسیه از خاتمه رزمایش دریایی با ایران و چین اطلاع داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

خبرنگاران- وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای بیان کرد رزمایش دریایی مرکب که با همراهی ایران و چین در دریای عمان برگزار گردیده بود امروز (آدینه) به خاتمه رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری رگنوم روسیه این وزارتخانه اعلام نموده است پس از خاتمه این رزمایش کشتی های ناوگان اقیانوس آرام روسیه بر اساس برنامه سفر های دوربرد خود به گشت زنی در دریا های دور ادامه خواهند داد.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با هدف تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه؛ توسعه همکاری های چندجانبه، نشان دادن حسن نیت و توانایی میان سه کشور جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده ای مشترک صبح امروز 1 بهمن 1400 در منطقه ای به وسعت 17 هزار کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند برگزار گردید.

به همین دلیل روز سه شنبه ناوگان دریایی پاسیفیک روسیه مستقر در اقیانوس آرام اعلام نموده بود برای شرکت در یک رزمایش مشترک با ایران و چین وارد بندر چابهار در خلیج فارس شده است.

روزنامه گلوبال تایمز چندی پیش اعلام نموده بود برای چین، روسیه و ایران اطمینان یافتن از ایمنی حمل و نقل بین المللی بسیار مهم است. بیشتر تجارت بین المللی روسیه به وسیله کشتی های باری انجام می گردد. ایران هم برای صادرات نفت خود به کشتیرانی متکی است. واردات نفت و گاز چین و بعضی دیگر از تجارت های خارجی به وسیله دریا انجام می گردد. بنابراین، طبیعی است که چین، روسیه و ایران در حوزه نیروی دریایی با یکدیگر همکاری داشته باشند، به ویژه کوشش های مشترک آن ها علیه هژمونی منطقه ای و دزدان دریایی قابل توجه است.

آخرین رزمایش دریایی مشترک میان ایران، روسیه و چین در سال 98 برگزار گردید که بر اساس گزارش خبرگزاری آر تی آن رزمایش نظامی بیشتر شبیه به بیانیه سیاسی بود که پیغام های ایران را به آمریکا منتقل می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1936

به "تور روسیه: وزارت دفاع روسیه از خاتمه رزمایش دریایی با ایران و چین اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: وزارت دفاع روسیه از خاتمه رزمایش دریایی با ایران و چین اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید