هشدار رئیس جمهور چین علیه دخالت های خارجی در مناطق تحت حاکمیت پکن

به گزارش کلوب آگهی، رئیس جمهور چین در بیستمین سالگرد بازگشت منطقه ماکائو به قلمرو چین، درخصوص دخالت های خارجی در مناطق خودمختار این کشور هشدار داد.

هشدار رئیس جمهور چین علیه دخالت های خارجی در مناطق تحت حاکمیت پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شی جین پینگ رئیس جمهور چین عصر آدینه در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد پیوستن مجدد منطقه ماکائو به این کشور، درخصوص اقدامات مداخله جویانه نیروهای خارجی هشدار داد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، شی در این مراسم، بازگشت ماکائو به قلمرو چین را فصلی فاخر در تاریخ سیستم های یک کشور، دو نظام دانست که مشابه آن در هنگ کنگ نیز حاکم است.

رئیس جمهور چین گفت: ثبات و رفاه طولانی مدت ماکائو هرگز با پیچ وخم ها و پیچیدگی های موقتی به لرزه درنخواهد آمد.

شی گفت: ما هرگز اجازه نمی دهیم نیروهای خارجی در امور هنگ کنگ و ماکائو دخالت نمایند. وی اضافه نمود: ماکائو به یکی از امن ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است.

هو یات سنگ رئیس منطقه ویژه ماکائو نیز در این مراسم گفت: سرزمین مادری باشکوه [چین] همیشه قویاً از ماکائو حمایت می نماید.

مقامات چینی بارها آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی را به ایجاد نا امنی در هنگ کنگ به قصد زیرپا گذاشتن حق حاکمیت چین، متهم نموده اند.

منطقه خودمختار هنگ کنگ از اواخر خرداد ماه، به صحنه آشوب تبدیل شده است. معترضانی که ابتدا به لایحه استرداد مجرمین به دولت مرکزی چین اعتراض داشتند، بعد از لغو این لایحه همچنان به اعتراضات خشونت آمیز خود ادامه داده و خواهان آزادی های بیشتر و برکناری کری لام فرماندار این منطقه شدند. معترضان هنگ کنگ هم اکنون خواهان جدایی کامل از چین شده اند

دو سال پس از انتقال حاکمیت هنگ کنگ از انگلیس به چین، ماکائو، مستعمره سابق کشور پرتغال نیز تحت نظارت دولت مرکزی پکن نهاده شد. این دو منطقه از آن موقع جزو قطب های مالی مهم چین بوده و از آزادی های مالی و سیاسی بالایی برخوردار هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 294

به "هشدار رئیس جمهور چین علیه دخالت های خارجی در مناطق تحت حاکمیت پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس جمهور چین علیه دخالت های خارجی در مناطق تحت حاکمیت پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید