تور ارزان استرالیا: درخواست پکن از آمریکا و استرالیا برای عدم مداخله در امورداخلی چین

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرگزار مهر به نقل از خبرگزاری شین هوآ، ژآئو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ابراز نگرانی وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده و استرالیا نسبت به شرایط دریای جنوبی چین، منطقه سین کیانگ، هنگ کنگ و تایوان، در یک نشست خبری از مقامات واشنگتن و کانبرا خواست تا از مداخله در امور داخلی چین و ایجاد ناآرامی در منطقه آسیا- اقیانوس آرام خودداری نمایند.

تور ارزان استرالیا: درخواست پکن از آمریکا و استرالیا برای عدم مداخله در امورداخلی چین

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

ژائو با بیان اینکه موضع چین در قبال این موضوعات مربوط به دریای جنوبی چین، سین کیانگ، هنگ کنگ و تایوان همواره ثابت و روشن بوده است، از مقامات ایالات متحده و استرالیا به علت کوشش عامدانه برای بدنام سازی چین، مداخله در امور داخلی این کشور عظیم آسیایی و پاشیدن بذر نفاق در میان کشورهای واقع در جنوب شرقی آسیا انتقاد کرد.

به گفته این سخنگوی وزارت خارجه چین، واقعیتها ثابت نموده است که چین نه تنها موتور اصلی رشد مالی در منطقه آسیا- اقیانوس آرام است، بلکه حافظ و حامی ثابت قدم صلح و ثبات در این منطقه هم بشمار می رود.

ژائو در ادامه اضافه کرد که توسعه چین [معادل] رشد صلح در دنیا و خبری خوب برای شکوفایی و رونق منطقه ای است.

ژائو بعلاوه گفت که چین همواره بر این باور است که همکاری میان کشورها باید با فرایند صلح و توسعه همخوانی داشته، به افزایش اعتماد و همکاری متقابل یاری کند و هیچ کشور ثالثی را هدف قرار نداده و به منافع آنها لطمه نزند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با ترغیب واشنگتن و کانبرا به کنار گذاشتن ذهنیت و مفاهیم ژئوپلتیکی محدود و تنگ نظرانه جنگ سرد، گفت که این دو کشور باید با فرایند زمانه پیش رفته و به خواستهای مشترک کشورهای منطقه احترام بگذارند و به توسعه چین هم دیدگاهی درست داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1759

به "تور ارزان استرالیا: درخواست پکن از آمریکا و استرالیا برای عدم مداخله در امورداخلی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: درخواست پکن از آمریکا و استرالیا برای عدم مداخله در امورداخلی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید