بانک های چینی برای فاصله دریافت از سوئیفت آماده می شوند

به گزارش کلوب آگهی، بانک دولتی چین خواهان آمادگی سیستم اقتصادی و بانکی این کشور برای مقابله با تحریم های احتاقتصادی آمریکا شده است.

بانک های چینی برای فاصله دریافت از سوئیفت آماده می شوند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، واحد سرمایه گذاری بانک دولتی چین خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم های احتاقتصادی آمریکا، پکن باید استفاده از سیستم پیغام رسان داخلی بانکی خود را برای توسعه تراکنش های اقتصادی در چین، هنگ کنگ و ماکائو افزایش دهد. در حالی که قانون تحریم بانک های چینی که با مقام های این کشور در مورد مسائل امنیتی هنگ کنگ همکاری دارند، در آمریکا تصویب شده است، این احتمال وجود دارد که تعدادی از بانک های چینی به زودی از سوی واشنگتن تحریم شوند.

بر اساس این گزارش، بانک دولتی چین به مقام های این کشور توصیه نموده است تا در صورت قطع دسترسی به سوئیفت از سوی آمریکا، این کشور استفاده از دلار را به عنوان ارز اصلی در مبادلات بین المللی اش، متوقف کند.

استفاده بیشتر از سیستم پرداخت بین بانکی چین موسوم به سی آی پی اس به جای سیستم سوئیفت که در بلژیک مستقر است، خطر دسترسی آمریکا به اطلاعات پرداخت های دنیای چین را کاهش خواهد داد.

بانک دولتی چین خواهان توسعه یک سیستم مشابه اینستکس اتحادیه اروپا شده است که با هدف تجارت با ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای و بازگرداندن تحریم ها ایجاد شده است.

این گزارش به آنالیز اقدامات احتاقتصادی آمریکا علیه بانک های چینی پرداخته است، از جمله قطع دسترسی آنها به خدمات پیغام رسان اقتصادی سوئیفت، سامانه ای که توسط بانک های دنیا برای تراکنش های اقتصادی استفاده می گردد.

این گزارش با اشاره به ضرب المثل معروف چینی زدن یک مشت به صورت دشمن، شما را از صدها مشت او مصون می دارد، اضافه کرد: ما باید برای رویارویی با آمریکا به طور کامل آماده باشیم، هم روی کاغذ هم در عمل.

چین سیستم پیغام رسان بین بانکی خود را در سال 2015 میلادی راه اندازی نموده و در سال 2019 میلادی به طور متوسط روزانه 135 میلیارد یوان تراکنش توسط این سیستم صورت گرفته و 96 کشور و نهاد بین المللی از آن استفاده نموده اند.

این در شرایطی است که هم اکنون مدیر اقتصادی شرکت هواوی بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی دنیا، به اتهام نقض تحریم های آمریکا در کانادا بازداشت شده و خطر استرداد وی به آمریکا وجود دارد. با توجه به ارتباط بانک اچ اس بی سی با این پرونده، شاید این بانک از سوی آمریکا با مجازات و جریمه سنگینی روبرو گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 922

به "بانک های چینی برای فاصله دریافت از سوئیفت آماده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک های چینی برای فاصله دریافت از سوئیفت آماده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید