هدفگذاری فراوری 130 هزار تن میگو در سال 1404

به گزارش کلوب آگهی، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: فراوری 130هزار تن میگو در کشور تا خاتمه 1404 هدفگذاری شده است.

هدفگذاری فراوری 130 هزار تن میگو در سال 1404

به گزارش سرویس مالی خبرنگاران، مرتضی افراسیابی گفت: برای افزایش تقریبا دو برابری فراوری میگو، الزامات آن از جمله سرمایه در گردش، احداث سایت ها و مزارع تازه، اعتبارات عمرانی و توسعه مکانیزاسیون را پیش بینی نموده ایم.

وی افزایش بهره وری و راندمان فراوری را از برنامه های سازمان شیلات ایران برای دستیابی به فراوری 130 هزار تنی میگو در سال 1404 مطرح نمود.

وی در همین حال اضافه نمود: راندمان فراوری میگو در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان باید به آرامی افزایش یابد تا با مشکل بیماری برنخوریم.

افراسیابی با بیان این که 60 تا 65 درصد هزینه های بخش آبزی پروری و میگو به تامین خوراک اختصاص دارد، توضیح داد: تامین نهاده های آبزی پروری از چالش های پیش روی این صنعت است، زیرا فراوری نمایندگان این حوزه، نهاده ها را با ارز آزاد تهیه می نمایند و همین امر هزینه فراوری و قیمت مصرف را افزایش می دهد.

وی به فراوری بچه میگو نیز به عنوان یکی دیگر از نهاده های فراوری اشاره نمود و گفت: فراوری و تامین بچه میگو با توجه به هدفگذاری که برای سال 1404 شده باید افزایش پیدا کند.

سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: برای سال آینده فراوری 70 هزار تن میگو پیش بینی شده که برای این منظور 6 میلیارد قطعه بچه میگو احتیاج است.

وی درباره ظرفیت های فراوری این محصول در کشور گفت: در استان بوشهر 11 مجتمع فراوری میگو داریم که 100 درصد آن ها فعالند.

افراسیابی اضافه نمود: استان های هرمزگان دارای 23 مجتمع، سیستان و بلوچستان دو مجتمع، گلستان و خوزستان هر کدام دارای یک مجتمع فراوری میگو هستند.

وی بر راهنمایی سرمایه گذاری ها در بخش آبزی پروری و فراوری میگو تاکید نمود و گفت: در بعضی از این استان ها ظرفیت های نیمه خالی در مجتمع های فراوریی و ظرفیت های احداث استخر میگو وجود دارد.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1973

به "هدفگذاری فراوری 130 هزار تن میگو در سال 1404" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفگذاری فراوری 130 هزار تن میگو در سال 1404"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید