منطقه ویژه مالی رفسنجان، مقصد سرمایه گذاران چینی

به گزارش کلوب آگهی، در ملاقات مدیرعامل منطقه ویژه مالی رفسنجان با مستر چانگ سرمایه گذار چینی، درمورد ظرفیت های منطقه ویژه مالی رفسنجان گفت و گو شد.

منطقه ویژه مالی رفسنجان، مقصد سرمایه گذاران چینی

روح الله بهرامشاهی در این ملاقات گفت: منطقه ویژه مالی رفسنجان نزدیک ترین منطقه به مرکز استان است که در مجاورت دو فرودگاه بین المللی قراردارد.

او می گوید: شناخت نداشتن سرمایه گذاران در سال های گذشته باعث شده منطقه دست نخورده باقی بماند؛ اما اکنون حضور سرمایه گذاران در این منطقه درحال افزایش است.

مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان گفت: در 9 ماه گذشته 23 سرمایه گذار در این منطقه جذب شده است و درحال رقم زدن بزرگترین واگذاری منطقه ها آزاد و ویژه هستیم.

به گفته بهرامشاهی، درحال حاضر در چهار حوزه فراوری کود و سم، it و ict، ماشین آلات صنعتی و سلول های خورشیدی قابلیت سرمایه گذاری وجود دارد.

او گفت: وجود فرودگاه رفسنجان برای این منطقه از مزیت هایی است که در بحث صادرات و واردات با ایجاد دفتر ترانزیت امکان پذیراست.

مدیرعامل شرکت DEC چین نیز در این ملاقات گفت: بیش از 20 سال در زمینه برق فعال هستیم و در زمینه هایی، چون نیروی هسته ای، انرژی هیدروژن، سیکل ترکیبی و انرژی خورشید و باد در حال پیشرفت هستیم.

مستر چانگ می گوید: شرکت ما وابسته به دولت چین است؛ در حوزه انرژی خورشیدی امکانات زیادی را داریم و کار را از ابتدا تا خاتمه خودمان انجام می دهیم و فراوریات زیادی را در کشور های مختلف ایجاد نموده ایم. در ایران احتیاج به نیروگاه خورشیدی و بادی داریم که مناقصه برگزار می کنیم.

او گفت: در زمینه شیرین سازی آب دریا گفت و گو هایی با شرکت های ایرانی انجام داده ایم و آب خلیج فارس را به کرمان و یزد می رسانیم و با شرکت مس نیز دو قرارداد بسته ایم.

سرمایه گذار چینی گفت: در بحث انرژی خورشیدی نظرات متفاوتی وجود دارد؛ اما ما می توانیم یک تکنولوژی که خیلی آسان تر است را در اختیار قرار دهیم که نظر من این است که شرکت مس نیز بعضی صنعت ها را به این سمت توسعه دهد.

مستر چانگ با بیان اینکه منطقه ویژه رفسنجان را مدت زیادی است که می شناسد، گفت: در چین وقتی منطقه ویژه داریم از سرمایه گذار دعوت می کنیم که در منطقه بیاید تا مدیران منطقه ویژه را برای سرمایه گذار ها فراهم نمایند.

او فراوری ناخالص ملی شرکتش را برابر ایران دانست و گفت: شرکت های صنعتی زیادی در چین، منطقه ویژه مالی رفسنجان در ایران را مقصد خوبی برای سرمایه گذاری می دانند؛ چون در وسط خاورمیانه است و صادرات محصول آسان است.

مدیرعامل شرکت DEC می گوید: تمایل داریم در استان خودمان یک نمایشگاه برای منطقه ویژه رفسنجان برگزار کنیم تا سایر شرکت ها نیز بتوانند به طور کامل با این منطقه آشنا شوند.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2105

به "منطقه ویژه مالی رفسنجان، مقصد سرمایه گذاران چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ویژه مالی رفسنجان، مقصد سرمایه گذاران چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید