ملی پوش کانو: با یک پارو و قایق 10ساله تمرین می کنیم، رقیب اصلی ام چین است

به گزارش کلوب آگهی، ملی پوش قایقرانی ایران گفت: برای مسابقات انتخابی المپیک آماده هستم و کوشش می کنم بتوانم سهمیه المپیک کانو را بگیرم اما رقابت ما با چین بر سر صدم ثانیه است.

ملی پوش کانو: با یک پارو و قایق 10ساله تمرین می کنیم، رقیب اصلی ام چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

محمد نبی رضایی در گفت و گو با خبرنگاران درباره اینکه شانس زیادی برای او قائل هستند که در مسابقات انتخابی المپیک آب های آرام به سهمیه کانو برسد، بیان نمود: با توجه به ارزیابی که کردیم رقیب اصلی من چین است. البته چین در کانو دو نفره سهمیه گرفت و نفراتی که به سهمیه رسیدند در این مسابقات دیگر نمی توانند سهمیه بگیرند با این حال چین نفرات خوب دیگری هم دارد. من در مسابقات جهانی توانستم نمایندگان ازبکستان، قزاقستان، چین تایپه و تاجیکستان را بگیرم و رقابت اصلی بین من و چین است. شانس من هم مقداری بالا است اما مسابقه است و هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. در این مدت تمرینات خوبی داشتم. اردوی بابلسر خوب بود. اردوی با کیفیتی هم در عسلویه داشتیم که کم از اردوهای خارجی نداشت و در این اردو فقط ورزشکاران خارجی نبودند که با آنها رقابت کنیم.

او ادامه داد: ششم اسفند نیز تست انتخابی تیم ملی داریم و نفرات تعیین می شوند. من خودم روی کانو 1000 متر تمرکز نموده ام که سهمیه المپیک بگیرم. البته در کانو 500متر هم شرکت خواهم کرد. نسبت به مسابقات جهانی خیلی آماده تر هستم و از لحاظ تکنیک و علم تمرینی، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ام. امیدوارم در مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا عملکرد بهتری نسبت به مسابقات جهانی داشته باشم.

رضایی با اشاره به اینکه رسیدن به سهمیه المپیک در 20سالگی اتفاق خوبی برایش خواهد بود، توضیح داد: دو سال پیش کوشش کردم مدال بازی های آسیایی را بگیرم و پیروز هم شدم الان هم دنبال کسب سهمیه المپیک هستم و اگر بتوان در سن پایین به افتخاراتی که می خواهی دست پیدا کنی خیی خوب است چون هر چه سن بالاتر می رود کار سخت تر خواهد شد. رسیدن به سهمیه المپیک هم دور از دسترس نیست و تمام کوششم را می کنم.

ملی پوش کانو در پاسخ به این پرسش که چقدر برای خودش شانس کسب سهمیه المپیک قائل است، توضیح داد: رقابت ما با چین بر سر صدم ثانیه است و نتیجه مسابقه را نمی توان پیش بینی کرد. من تمام برنامه هایم را دقیق پیش می برم و دارم تلا ش خودم را می کنم.

رضایی در پاسخ به این پرسش که که برای آماده شدن جهت کسب سهمیه المپیک با چه مسائلی روبرو بوده است، تاکید نمود: ما همواره مسائل اقتصادی داریم . من ماهیانه بیش از سه میلیون برای خرید مکمل هایم هزینه می کنم و با سختی پول مکمل ها را تهیه می کنم. فدراسیون هم نمی تواند حقوق بالایی بدهد و در حد خودش دارد یاری می نماید.

او ادامه داد: از طرفی قایق های ما سطح بالا نیستند و برای سال 2010 هستند. اردوهای خارجی هم نمی توانیم برویم که با ورزشکاران کشورهای دیگر رقابت کنم. همه این مسائل هست و در واقع ما با یک پارو و قایقی که برای 10 سال پیش است تمرین می کنیم. کشورهای دیگر دارند برنامه ریزی زیادی روی قایقرانی می نمایند اما در ایران برای فوتبال چند و رشته دیگر سرمایه گذاری می گردد. کمیته ملی المپیک باید نگاه بیشتری به قایقرانی داشته باشد تا پیشرفت کند. اگر اسپانسر وارد قایقرانی نمی گردد به این دلیل است که دیده نمی گردد و باید قایقرانی پخش تلویزیونی داشته باشد.

در خاتمه گفت:از هادی کللی تشکر می کنم که در اردوی عسلویه کوشش کرد همه امکانات لازم را برای ما فراهم کند و واقعا اردوی خوبی را داشتیم همچین از مربی ام ایمان پور عزیز نیز تشکر می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 437

به "ملی پوش کانو: با یک پارو و قایق 10ساله تمرین می کنیم، رقیب اصلی ام چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش کانو: با یک پارو و قایق 10ساله تمرین می کنیم، رقیب اصلی ام چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید