مقاله: تاریخچه کاکائو در مکزیک

به گزارش کلوب آگهی، میوه های کاکائو از سرشاخه های درخت آویزان می گردد. پوسته بیرونی میوه ها سخت و محکم هستند و هنگامی کاملا رسیده می شوند چیده می شوند. میوه های رسیده از وسط دو نیم می شوند و دانه های سفید و چسبناکشان خارج می گردد. دانه های کاکائو تازه هیچ شباهتی به چیزی که ما به اسم کاکائو می شناسیم ندارند و بیشتر شبیه بادام هستند! در طریقه سنتی، دانه ها داخل جعبه های چوبی قرار داده می شوند و در گرمای گرمسیری تخمیر شده و رنگ و عطر و بویشان تغییر می نماید.

مقاله: تاریخچه کاکائو در مکزیک

مورخان اسپانیایی در اسناد و مدارک در خصوص کاربردهای مختلف کاکائو نوشته اند که در تهیه غذاها و نوشیدنی های مختلف استفاده می شده است. زمانی که استعمارگران اسپانیایی آغاز به کشت و پرورش این دانه در مکزیک کردند، شیوه سنتی استفاده از کاکائو در غذاها و نوشیدنی ها کم کم تغییر کرد و در نهایت به شکل کاکائوهای امروزی عایدی.

یکی از معروف ترین محصولات مکزیکی که به جهان صادر می گردد مول پوبلانو از همه محبوبیت و معروفیت بیشتری دارد. در این غذا دانه های برشته شده کاکائو، فلفل، مغزیجات و ادویه های مختلف به اضافه موز یا حتی تورتیلای مکزیکی با یکدیگر ترکیب می شوند و به سسی غلیظ و شکلاتی تبدیل می شوند. سپس این سس روی مرغ یا بوقلمون ریخته و سرو می گردد.

درخت کاکائو اولین بار از طریق تمدن مایا و در حدود 2000 سال پیش به صورت هدفمند کشت شد. با این حال، کاکائو هزاران سال پیش از آن هم وجود داشته، اما بومی های آمریکای مرکزی و جنوبی میوه های کاکائو را می شکافتند و دانه های بادام مانند کاکائو را برای تغذیه پرندگان و حیوانات استفاده می کردند. تمدن مایا اما برای نخستین بار دانه های کاکائو را خشک کرد و با حرارت برشته کرد و از آن در تهیه غذاهای مختلف استفاده کرد. کاربرد کاکائو در تهیه بعضی غذاها ویژه مناسبات و مراسم های خاص بود و مفهومی آئینی و ویژه داشت. در آن موقع، تنها طبقات بالای جامعه مایا اجازه داشتند از این میوه و غذاها استفاده نمایند.

منبع مقاله: تاریخچه کاکائو در مکزیک

انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1799

به "مقاله: تاریخچه کاکائو در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تاریخچه کاکائو در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید