طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی؛ بدون آرد و روغن!

به گزارش کلوب آگهی، شیرینی نارگیلی شکلاتی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و راحت است که میتوان برای شیرینی عید نوروز و سایر مناسبت ها در منزل آماده کرد. کسانی که طعم نارگیل و شکلات را دوست دارند عاشق ترکیب این دو طعم میشوند چون این شیرینی عطر و طعم فوق العاده ای دارد. درست کردن این شیرینی کار بسیار راحتی است و احتیاجی به استفاده از همزن ندارد و بدون مراحل پیچیده و سخت به راحتی میتوانید آن را در منزل تهیه کنید. داخل این شیرینی از آرد و روغن استفاده نشده و مواد اولیه قابل دسترسی دارد. در خبرنگاران بلاگ همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی؛ بدون آرد و روغن!
مواد لازم شیرینی نارگیلی شکلاتی:
شکلات تلخ120 گرم
سفیده تخم مرغ3 عدد بزرگ (حدود 100 گرم)
پودر نارگیل (خشک)220 گرم
پودر کاکائو25 گرم
شکر150 گرم
نمکنوک قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

1- برای آغاز کار شکلات های خرد شده رو داخل ظرفی بریزین و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری آب کنید.

برای این شیرینی میتونید تماماً از شکلات تلخ بهره ببرید یا اگه دوست ندارید شیرینی شما خیلی تلخ باشه و مایلید بیشتر شیرین باشه میتونید از ترکیب شکلات تلخ و شیری به صورت مساوی بهره ببرید.

2- شکلات آب شده رو کنار بذارید تا کمی از حرارت بیفته و سفیده های تخم مرغ رو داخل ظرفی با همزن دستی بزنید تا از حالت لختگی خارج بشه و کمی کف کنه.

شکر و پودر کاکائوی الک شده رو با هم کاملا مخلوط کنید.

3- به سفیده ها اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید.

4- تا مخلوط بشن و بعد وانیل و نمک رو به مواد اضافه و مخلوط کنید.

5- پودر نارگیل رو داخل ظرف بریزین و شکلات آب شده رو هم بهش اضافه کنید.

6- و بعد مواد رو کاملا با هم ترکیب کنید.

برای راحتی کار میتونید دستکش یکبار مصرف بپوشید و با یاری دست مواد رو کاملا مخلوط کنید و بعد روی ظرف رو با سلفون بپوشونید و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار بدین.

بعد از استراحت از خمیر گلوله هایی به وزن دوازده گرم بردارید و داخل دست کاملا گرد کنید.

و داخل سینی فری که با کاغذ روغنی پوشیده شده با فاصله کم بچینید.

7- همه خمیر رو به همین صورت آماده کنید و بعد سینی رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای صد و شصت و پنج درجه سانتی گراد قرار بدین تا زمانی که سطح شیرینی ها کمی براق بشه.

مدت زمان حدودی پخت دوازده الی چهارده دقیقه هست و شیرینی ها نباید بیشتر در فر بمانند چون بعد از خنک شدن خشک و سفت میشن.

اگه گرمای فرتون زیاد هست بهتره شیرینی ها رو زودتر از فر خارج کنید چون زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت هست.

بعد از خارج کردن سینی از فر شیرینی ها هنوز نرم و انعطاف پذیر هستن پس به هیچ عنوان به شیرینی ها دست نزنید و اجازه بدین داخل سینی فر کاملا خنک بشن و بعد از کاغذ روغنی جدا کنید.

میتونید شیرینی ها رو به همین صورت داخل کپسول کاغذی قرار بدین و سرو کنید و یا اینکه روی شیرینی ها رو تزئین کنید من برای تزئین روی شیرینی از شکلات سفید استفاده کردم برای این کار مقداری شکلات سفید رو به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم بخار آب ذوب کنید و قسمت رویی شیرینی رو داخل شکلات بزنید.

8- و بعد خارج کنید و اجازه بدین شکلات اضافیش پایین بریزه و بعد شیرینی رو برگردونید و روی شکلات به دلخواه پسته خرد شده یا پودر نارگیل یا ترافل رنگی بریزین و اجازه بدین شکلات خودش رو بگیره و بعد داخل کپسول های کاغذی قرار بدین و سرو کنید.

9- برای تزئین روی شیرینی میتونید بسته به سلیقه از روش های مختلفی بهره ببرید میتونید شکلات سفید آب شده رو داخل قیف بریزید و بعد به صورت رفت و برگشتی و خطی روی شیرینی بریزین.

این شیرینی رو بعد از آماده شدن باید داخل ظرف در بسته نگه داری کنید تا خشک نشه و به مدت چهار الی پنج روز داخل ظرف در بسته در دمای محیط قابل نگهداری هست.

این شیرینی خیلی خوشمزه و خوش عطر با بافتی نرم و طرز تهیه راحت هست امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

نکات تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی:

  • برای این شیرینی بهتره از پودر نارگیل مرغوب و تازه و چرب بهره ببرید چون داخل شیرینی از روغن استفاده نشده!
  • پودر کاکائو و شکلات نقش زیادی در طعم شیرینی دارن پس برای اینکه نتیجه کار مورد پسند تون باشه از پودر کاکائوی مرغوب (مثل کاکائوی دارک) و شکلاتی که طعمش رو دوست دارید بهره ببرید.
  • به جای وزن کردن خمیر شیرینی میتونید به صورت دستی هم از خمیر شیرینی به مقدار تقریبی بردارین و توی دستتون گرد کنید اما سعی کنید شیرینی ها تقریبا هم مقدار با هم باشن.
  • اگه آب کردن شکلات به روش بن ماری براتون سخته میتونید داخل ظرف مخصوص ماکروفر به مدت سی ثانیه با درجه میانه در ماکروفر قرار بدین تا شکلات ذوب بشه
  • سفیده های تخم مرغ در این دستور باید هم دمای محیط باشن.
  • از بادام یا فندق خرد شده هم میتونید برای تزئین بهره ببرید.
  • بعد از آب کردن شکلات باید بقیه مراحل آماده کردن شیرینی رو بلافاصله آغاز کنید تا موقع اضافه کردن شکلات بن ماری شده شکلات نبسته باشه و فقط از دما افتاده باشه
  • با زرده های اضافه مونده از این شیرینی میتونید شیرینی پفکی گردویی درست کنید.
  • این شیرینی رو بسته به سلیقه میتونید در مقدار کوچک تر یا بزرگ تر هم درست کنید اما توجه کنید زمان پخت شیرینی با تغییر سایز شیرینی متغییره.
  • مقدار پودر نارگیل ذکر شده در مواد اولیه برای نارگیل خشک هست و اگه از نارگیل تازه استفاده میکنید مقدار آن تغییر پیدا خواهد نمود.
  • برای پذیرایی عید میتونید شیرینی ها رو داخل کپسول های رنگی قرار بدین تا زیباتر و شکیل تر باشن.
  • در فرهای برقی و توسترها دمای ذکر شده رو بیست درجه پایین تر قرار بدین.
  • این مواد حدود چهل و پنج الی پنجاه عدد شیرینی به ما میده در صورت دلخواه میتونید مقدار مواد اولیه رو نصف کنید تا مقدار شیرینی ها هم نصف بشه
  • به علت تیره بودن رنگ شیرینی تغییر رنگ قسمت زیری شیرینی تعیین نیست پس به مدت زمان پخت باید دقت بیشتری بکنید تا شیرینی ها بعد از پخت سفت نشن.

اگر عاشق شیرینی نارگیلی هستید، مطمئنا این شیرینی که طعم آن به شیرینی نارگیلی نزدیک است، را دوست خواهید داشت.

منبع: اُکالا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1863

به "طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی؛ بدون آرد و روغن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی؛ بدون آرد و روغن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید