در آشپزخانه کیمیاگری کنید!

در دنیای پزشکی با یاری علم ژنتیک در کشاورزی، دانشمندان سعی دارند تغییراتی در مواد غذایی طبیعی ایجاد نمایند که خواص مفید آن ها افزایش یافته و به همان میزان موارد منفی و ناخوشایند آن ها هم کمتر گردد. اما آیا تابه حال فکر نموده اید که کارهای پیچیده لابراتواری را می توانید در آشپزخانه هم انجام دهید؟ اصلا چه اشکالی دارد اصول شیمی را خودتان در دست بگیرید؟ شما می توانید ترکیباتی از غذاها تهیه کنید که مزایای آن ها و هر وعده غذایی را 2 برابر کند. آشپزخانه لابراتوار شماست، شما هم دست کمی از یک دانشمند ندارید.

در آشپزخانه کیمیاگری کنید!

9:00 صبحانه ورزشکاری بخورید

  • تخم مرغ + زنجبیل= صبحانه بر ضد گرسنگی
  • (+عضله خالص)
پروتئین صبحانه کلاسیک ورزشکاران را به عنوان نمونه در نظر بگیرید. حالا به جای فلفل یا سس های فلفلی از زنجبیل بهره ببرید. با این کار شما یک صبحانه فوق العاده خواهید خورد که بعد از 8 ساعت محرومیت از غذا که به آن خواب می گویند پروتئین و انرژی را به سرعت به عضلات شما می رساند. برمبنای مطالعه ای که در ژورنال دستگاه گوارش و کبد اروپا به چاپ رسیده، آزمایش های اولتراسوند از مردان سالم نشان داده، زنجبیل انقباض عضلانی در شکم را تحریک نموده و به هضم سریع تر مواد مغذی تخم مرغ یاری می نماید. غذا از روده ها متعادل تر عبور نموده و زمان لازم را در اختیار بدن قرار می دهد تا مواد مغذی را به عضلات رسانده و محرومیت فیزیولوژیک از غذا را سریع تر رفع کند.

11:00 به جنگ سرطان بروید

  • پنیر+ سیب زمینی شیرین= هزار درصد توان مقابله با سرطان
  • (+ انرژی برای تمام روز)
سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن و لوتئین است که هر دو ضد سرطان هستند اما اگر با مقداری پنیر به اندازه قوطی کبریت خورده شود یک میان وعده بی نظیر برای قبل از ظهر خواهد بود که هم اثرات ضد سرطان دارد و هم انرژی زاست. محققان دانشگاه ایالتی اوهایو دریافتند اگر بتاکاروتن و لوتئین با مقداری اسید چرب(مثلا در پنیر چدار) مصرف شوند جذب کاروتنوئیدهای ضد سرطان تا هزار درصد افزایش می یابد. سیب زمینی شیرین شاخص گلاسیمیک کمتری نسبت به انواع سفید و نشاسته دار دارد. این بدین معنی است که نوع شیرین آهسته تر انرژی آزاد می نماید. بنابراین با خوردن این میان وعده جدا از اینکه مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد، می توانید مبارزه شدیدی با سرطان داشته باشید.

14:00 ناهار سالم بخورید

  • ماهی تن+لیموترش= پروتئین برای عضله سازی
  • (+4 درصد تقویت سیستم ایمنی)
ژنوم سالم ماهی تن تاکنون بارها و بارها ثابت شده است؛ پروتئین خالص برای بازسازی عضلات، امگا3 برای افزایش انعطاف پذیری مفاصل و چربی بسیار بسیار کم. افزودن آب لیمو ترش طبیعی عملکردی فراتر از بهبود طعم این غذا دارد؛ با این کار کیفیت غذایی ماهی تن به شدت به واسطه یک ماده مهم افزایش می یابد.بنابر گفته محققان دانشگاه سوره ، اسید آسکوربیک موجود در خانواده سیتروس(مرکبات) آهن را به شکلی که قابلیت جذب بیشتری دارد تغییر شکل داده و جذب این ماده معدنی حیاتی را به اندازه 4/1 درصد افزایش می دهد. هر چقدر آهن بیشتری وارد خون شود اکسیژنی که به عضلات و مغز می رسد، افزایش یافته و گلبول های قرمز بیشتری هم ساخته می شوند که باعث تقویت سیستم ایمنی خواهند شد.

16:30 عصرانه را نباید فراموش کنید

  • نان+کره بادام زمینی= پروتئین کامل
  • (+05 درصد افزایش رشد عضلانی)
دانشمندان می گویند، عضله سازی با خوردن پروتئین بیشتر در هر وعده به دست نمی آید. شما نمی توانید آجرهای مورد علاقه خود برای ساخت عضلات را صرفا روی هم قرار دهید. بدن شما گاهی به موادی ساده تر احتیاج دارد. به جای این کار بهتر است روی خوردن مکمل های پروتئینی متمرکز شوید. محققان دانشگاه سین سیناتی دریافتند، مالیدن کره بادام زمینی روی نان گندم یا جو باعث می شود ترکیبی از اسیدهای آمینه مختلف ایجاد شود که طیف کاملی از پروتئین را خواهند ساخت. این ترکیب راحت تر توسط عضلات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر با خوردن چنین ترکیبی سنتز(ساخت) پروتئین تا 05 درصد افزایش می یابد. همه این ها بدون این که کالری اضافی وارد بدن شما شود اتفاق می افتد.

19:30 شام چربی سوز بخورید

  • سالاد+چای سبز= 4 درصد چربی سوزی موقع شب
  • (+ویتامین+مواد مغذی)
تجربه همزمان سرما و گرما باعث افزایش میزان متابولیسم و رسیدن بیشتر ویتامین به بدن می شود. یک سالاد با مقدار کربوهیدرات پایین باعث کاهش ذخیره شدن انرژی به فرم چربی موقع خواب می شود. محققان دانشگاه جنوا ایتالیا دریافتند، ترکیبات طبیعی موجود در چای سبز در خلال 42 ساعت باعث 4 درصد افزایش سوختن کالری می شود. طول عمر زیاد چینی ها و ژاپنی ها به سنت آن ها در خوردن چای سبز داغ و غذاهای سرد باز می شود. با این کار هضم غذا بهتر اجرا شده و بدن مواد غذایی بیشتری را بعد از شام جذب خواهد نمود. بنابراین شما در حالت سیری و سلامت به رختخواب رفته و صبح لاغرتر، متناسب تر و قدرتمند تر از خواب بلند خواهید شد آن هم به واسطه یک کیمیاگری ساده در آشپزخانه!منبع: برترین ها
انتشار: بروزرسانی: 15 مهر 1398 شناسه مطلب: 60

به "در آشپزخانه کیمیاگری کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آشپزخانه کیمیاگری کنید!"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید