مقاله: آشنایی با خواص به لیمو و عوارض آن

به گزارش کلوب آگهی، دمنوش به لیمو: دو قاشق مرباخوری (در حدود 10 تا 15 گرم) برگ خشک به لیمو را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید، به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و در وقت خواب همراه عسل مورد مصرف قرار دهید.

مقاله: آشنایی با خواص به لیمو و عوارض آن

جهت درمان خستگی های روحی، سردرد، تقویت حافظه: 5 تا 10 گرم برگ به لیمو در نیم لیتر آب جوش دم کنید، این دم نموده جهت درمان سوءهاضمه، نفخ، دلهره، عصبانیت، خستگی های روحی، اضطراب، سردردها، تقویت حافظه مفید و اثر شفابخش دارد.

طبیعت گیاه به لیمو گرم و خشک است. خواص به لیمو بهطور خلاصه عبارتند از:

سرویس سلامت - به لیمو نام گیاهی از تیره شاهپسند بوده که بسیار معطر است. برگها بخش دارویی این گیاه هستند و بویی شبیه لیمو دارند. نام این گیاه به علت بوی خاص برگ آن (لیمو)، به فارسی ((به لیمو)) نامیده شده است. درختچه این گیاه 1/5 تا 2 متر و گاهی بیشتر هم ارتفاع دارد. این درختچه به سرمای چند درجه زیر صفر حساس است و در ایران در شمال کشور در هوای آزاد به خوبی رشد میکند. از قسمتهای مورد استفاده گیاه برگ درخت است، برگ گیاه به لیمو به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر، طعم آن تند و کمی تلخ است. برگها را در اواخر تابستان جمعآوری میکنند و جهت استفاده از آن بایستی در محلی دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد.

منبع مقاله: آشنایی با خواص به لیمو و عوارض آن

انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1805

به "مقاله: آشنایی با خواص به لیمو و عوارض آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با خواص به لیمو و عوارض آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید