چشمه های آبگرم در نزدیکی پیست اسکی شهر سرعین اردبیل

به گزارش کلوب آگهی، کسانی که به اسکی رفتند مطمئنا با من هم عقیده هستند که بعد از یک اسکی هیجان انگیز و مجذوب کننده هیچ چیز بهتر از یک جکوزی یا آب گرم نیست که انسان را سر حال آورد. اگر هم در نزدیکی پیست به یک حمام اب گرم و جکوزی بخواهید دست یابید، کاری سخت خواهد بود اما جالب است که خدمت شما عرض کنیم مجذوب کننده ترین پیست اسکی و حمام آبگرم در سرعین وجود دارد که رویایتان را به واقعیت تبدیل می نماید. همان طور که اطلاع دارید استان اردبیل پر است از چشمه های آب گرمی که هواداران خاص و ویژه خود را دارد. مخصوصا آبگرم و اسکی در سرعین از بی نظیرترین هاست که دارای چشمه های آبگرم فراوانی است که سرمنشاء آن ها کوه راسخ و سربلند سبلان است. که ارتفاع آن از سطح دریا چیزی در حدود 1650 متر می باشد. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از برترین آبگرم سرعین.

چشمه های آبگرم در نزدیکی پیست اسکی شهر سرعین اردبیل

پیست اسکی و حمام آبگرم در سرعین

استفاده از آبگرم سرعین باعث می گردد که دردهای استخوان و مفاصل شما کمتر شده و بهبود یابد و آرامشی بی نظیر را در کل بدنتان حس کنید. این شهر در فصل تابستان خیلی شلوغ می گردد اما برترین زمان برای استفاده از آبگرم و اسکی در سرعین در فصل سرما یعنی فصل زمستان می باشد. شهر سرعین تا مرکز استان اردبیل چیزی در حدود 30 کیلومتر فاصله دارد که می توان به وسیله اتوبان دو بانده ای که از اردبیل تا این شهر وجود دارد با ماشین در عرض 20 دقیقه خود را به این شهر، یعنی شهر چشمه های آبگرم رساند. در چشمه های آبگرم شهر سرعین سیلیس و ترکیبات بیکربنات کلسیم و کلر یافت می گردد که به امر درمان و کاهش دردهای عصبی و استخوان و مفاصل و رماتیسم یاری شایانی می نماید. بازدید نمایندگان از این چشمه ها تنها ایرانی ها و هم وطنان عزیزمان نیستند بلکه افراد زیادی از نقاط مختلف جهان برای بهره بردن از این موهبت خداوند به این شهر و استان اردبیل سفر می نمایند.

پیست اسکی آلوارس شهر سرعین اردبیل

پیست اسکی آلوارس که جزو بزرگترین پیست های اسکی کشور به شمار می آید، در مجاورت روستای آلوارس و در 30 کیلومتری چشمه های آبگرم و برترین آبگرم سرعین واقع شده است. این پیست اسکی در ارتفاع 3200 متری در دامنه های سبلان قرار گرفته است. پیست اسکی آلوارس دارای امکانات بی نظیر و مدرنی چون تله سیژ، بالابر و پیست کوب و تله اسکی و رستوران و مهمان سرا و بعلاوه هتل می باشد. علاقه مندان به این ورزش مهیج می توانند برای مدت 6 8 ماه از امکانات این پیست استفاده نمایند. در فصل گرم و تابستان ها هم می توان شاهد شقایق های زیبایی بود که سرتاسر این منطقه را می پوشاند و چشم انداز ای شگفت انگیز و رویایی را پیش روی هر بازدید نماینده ای قرار می دهد.

برترین آبگرم سرعین

در این شهر انواع چشمه های آب گرم از سنتی گرفته تا مدرن پذیران مسافران و گردشگران است. از چشمه های آبگرم سرعین اردبیل می توان به گامیش گلی یا استخر گاومیشی اشاره نمود که از داخل استخر آن آب چشمه ها می جوشد یا می توان به پنج خواهرون و یا بش باجیلار اشاره نمود که استخری سرپوشیده و بزرگ با امکاناتی چون سونای خشک و بخار و خدمات پزشکی و جکوزی می باشد. بعلاوه پهنلو، ساری سو، قهوه سویی، مرکز آب درمانی شفا، آبگرم دالار، ایرانیان و مجتمع ژنرال از دیگر چشمه های آبگرم معدنی شهر سرعین اردبیل هستندکه دمای آب آنها چیزی در حدود 35 درجه بوده و بودار می باشند.

علاوه برچشمه های آبگرم در شهر سرعین دو چشمه آب سرد هم در این شهر وجود دارد که دارای خواص درمانی می باشد و در 5 کیلومتری شهر سرعین قرار گرفته است. یکی از بزرگترین مجتمع های آب درمانی شهر سرعین مجتمع آب درمانی سبلان می باشد که در کل خاورمیانه نظیر ندارد امکانات این مجتمع قابل مقایسه با استانداردهای جهانی بوده و شامل سونای خشک و بخار، حوضچه های انفرادی، جکوزی، استخرهای زیاد، دوش و خدمات پزشکی می باشد.

غذاهای محلی شهر سرعین

در شهر سرعین هم مانند دیگر شهرهای ایران غذاهای خوشمزه و لذیذی پخت می گردد که می توان به انواع آش، دوغا یا آییران آشی، نان و کباب محلی، سارج ایجی، کاله جوش و آبگوشت و بوزباش از غذاهای محلی و بسیار خوشمزه شهر سرعین اردبیل می باشد که توصیه می کنم حتما یکی از آن ها را امتحان نموده و نظرتان را برای ما بفرستید. شب که می خوابید و صبح از خواب بیدار شدید می توانید یک صبحانه مفصل و بسیار لذیذی را با عسل سرعین نوش جان کنید.

سوغاتی شهر سرعین

سوغاتی خریدن جزو هر برنامه سفر بوده و هست بنابراین در این شهر می توانید انواع جاجیم و فرش و گلیم دست بافت و بافتنی های دیگر را که کار عشایر پر کوشش و زحمتکش شاهسون است را خریده و به عنوان سوغاتی به شهر و دیار خود ببرید. از جمله برترین سوغاتی های شهر سرعین عسل شیرین و خوشمزه این شهر می باشد که از نظر کیفیت در ردیف مرغوب ترین و طبیعی ترین عسل های ایران قرار می گیرد و فروش خوبی هم دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2154

به "چشمه های آبگرم در نزدیکی پیست اسکی شهر سرعین اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه های آبگرم در نزدیکی پیست اسکی شهر سرعین اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید