مرزهای بلغارستان به روی چه کسانی باز شدند؟

به گزارش کلوب آگهی، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که مرزهای بلغارستان به روی چه کسانی باز شدند؟

مرزهای بلغارستان به روی چه کسانی باز شدند؟

مرزهای بلغارستان باز شدند اما مشروط

با سرعت دریافت واکسیناسیون کووید در برخی کشورها و فرارسیدن فصل سفرهای تابستانی، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر مرزهای خود را به روی مسافران بیشتری باز کرده اند؛ البته این سفرها مشروط شده است. مثلا سفر به 27 کشور عضو این اتحادیه به تزریق دو دوز کامل از واکسن های فایزر، مدرنا، بیون تک، آسترازنکا، سینوفارم و جانسون و جانسون منوط شده است. شبیه این سیاست در کشورهای دیگر به اجرا درآمده و مرزها فقط به روی مسافرانی که واکسن های مورد تایید آنها را تزریق کرده باشند، باز شده است.

مهدی عباسی، کارشناس گردشگری که مدتهاست به بررسی ضوابط و تغییر مقررات سفر کشورها در دوران کرونا، به انگیزه الگودریافت در داخل کشور می پردازد، به تصمیم تازه بلغارستان در این باره اشاره کرد و گفت: بلغارستان و ترکیه بتازگی توافق کرده اند افرادی که گواهینامه واکسیناسیون سینوواک و فایزر را دارند، بدون نیاز به آزمایش پی سی آر و یا قرنطینه به کشورهای یکدیگر سفر کنند. از همین رو، مرز زمینی دو کشور فقط به روی این دسته از مسافران باز شده است.

او اضافه نمود: براساس این توافق که درحال حاضر بین بلغارستان و کشورهای هم مرزش اجرا شده، شهروندان بلغارستان نیز در صورت داشتن گواهینامه های واکسیناسیون معتبر از مراجع پزشکی این کشور (دست کم 14 روز پس از دوز دوم) برای ورود به ترکیه بدون نیاز به آزمایش پی سی آر و گذراندن دوران قرنطینه مجاز می شوند.

عباسی گفت: در این توافق، شهروندان بلغاری که به دلیل سن زیر 18 سال واکسینه نشده اند، اگر با خانواده خود که گواهی واکسیناسیون معتبر دارند به ترکیه سفر کنند، از آزمایش و قرنطینه معاف می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1627

به "مرزهای بلغارستان به روی چه کسانی باز شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرزهای بلغارستان به روی چه کسانی باز شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید