تور تایلند: مرزهای تایلند از یازدهم تیر به روی گردشگران خارجی باز شد

به گزارش کلوب آگهی، کاهش آمار شیوع ویروس کرونا در دنیا به بازگشایی مرزهای کشورها انجامید. تایلند نیز از 11 تیر مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود.

تور تایلند: مرزهای تایلند از یازدهم تیر به روی گردشگران خارجی باز شد

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

دنیا به آرامی در حال بازگشایی است، زیرا به نظر می رسد شیوع بیماری همه گیر ویروس کووید 19 در حال کاهش است. زمان انتظار برای مسافرانی که دوست دارند به تایلند بفرایند به انتها رسیده است؛ چراکه این کشور از اول ژوئیه (11 تیر) مرزهای خود را به روی توریستان باز کرد.

این در حالی است که شرایط اضطراری ملی و محدودیت تردد در شب تا تاریخ 30 ژوئن (10 تیر) ادامه داشت. بعضی از کسب کارهای کوچک، موزه ها و جاذبه های توریستی برای بازدیدنمایندگان داخلی، بازگشایی شده اند و رستوران ها با رعایت قوانین سختگیرانه فاصله گذاری اجتماعی، به مشتریان در داخل رستوران خدمات ارائه می نمایند.

به هتل ها و اقامتگاه ها در بعضی از منطقه ها، اجازه میزبانی از بازدیدنمایندگان محلی داده شده است و سینماها، تئاترها، اسپاها و باغ وحش ها جزو کسب وکارهایی هستند که از یکم ژوئن (12 خرداد)، با رعایت قوانین سختگیرانه، دوباره به فعالیت بازگشتند.

دولت کشور تایلند پیش از این اعلام نموده بود که تمام قرنطینه های مرتبط به مشاغل و فعالیت ها از جمله محدودیت سفرهای داخلی و بین المللی در تاریخ یکم ژوئیه (11 تیر) برداشته خواهند شد؛ هرچند تصمیم گیری در خصوص تشریفات اداری و محدودیت هایی که برای سفرهای داخلی مورد احتیاج را به آینده موکول نموده بود. طبق گفته ژن سومساک رونگ سیتا (Gen Somsak Rungsita)، دبیر کل شورای امنیت ملی، این فرایند به بازگشایی کامل کشور منجر خواهد شد، اگرچه استفاده از ماسک صورت، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها، یک قانون اجباری خواهند بود.

تایلند، یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در سراسر دنیا است و این بازگشایی، خبر خوبی برای مسافرانی است که دوست دارند به تایلند سفر نمایند. رونگ سیتا می گوید:

مقامات تایلند، بحث های جدی و مهمی را پیش رو خواهند داشت، زیرا پس از اتمام شرایط اضطراری، قوانین دیگری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مشارکت مردم واقعا مهم و حیاتی است. تا زمانی که شیوع این بیماری در سراسر دنیا متوقف نشده است، ما باید با آن مبارزه کنیم.

به تازگی نیز وزارت ورزش و توریستی تایلند گفت که میخواهد ورود به پنج جزیره را از اول اوت آزاد کند. تا به امروز، پنج جزیره ای که به احتمال زیاد بازگشایی خواهند شد عبارت است از پوکت، کوه تائو، کوه فی فی، کوه ساموئی و کوه فنگان. با وارد شدن تایلند به مرحله پنجم رفع سازی قرنطینه، مسئولان این کشور امیدوار هستند که توریستی داخلی در ماه جاری بتواند به فرایند گذشته خود بازگردد. سایر مقاصد پرطرفدار نیز به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک پذیرای توریستان خارجی خواهند بود.

بعلاوه، مسئولان تایلند خاطرنشان نموده اند که وزارت بهداشت این کشور مشغول آنالیز معیار پذیرش برای توریستان خارجی و شرط لازم برای ورود آن ها به داخل کشور و سفر به مقاصد گفته شده است. بر این نکته نیز تاکید شده است که شمار توریستان مجاز با توجه به ظرفیت های هر منطقه برای غربالگری موثر بازدیدنمایندگان و شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا مشخص خواهد شد.

در حال حاضر، پروازهای بین المللی تایلند از 11 تیرماه شروع شده است؛ البته این پروازها فقط به دلایل ضروری انجام می شوند. علاوه بر آن، تایلند یکی از 15 کشوری است که اتحادیه اروپا پس از اتخاذ اقدامات سختگیرانه برای پیشگیری از توسعه بیشتر کووید 19، به عنوان مقصد امن برای سفر معرفی کرد؛ چراکه مقدار آلودگی به این ویروس در تایلند بسیار پایین است.

تایلند بعلاوه دستور بازگشایی رستوران ها و هتل ها را هم پیش از این صادر نموده است. مراکز نمایشگاهی، مراکز خرید، اسپاها، فروشگاه ها و استخرهای سونا نیز مجاز به بازگشایی هستند، مشروط به آنکه فقط تا 10 شب کار نمایند. کافه ها تا نیمه شب باز هستند.

دولت تایلند گواهینامه جدیدی به نام اداره ایمنی و بهداشت (SHA) صادر نموده است که تا به این وسیله، مشاغل مختلف شامل اسپاها و هتل ها و غذاخوری هایی که از دستورالعمل های دولت پیروی می نمایند را به دیگران معرفی کند. گزارش های پیشین حاکی از آن است که تایلند در امسال انتظار جذب 40 میلیون توریست خارجی را داشت، اما برآوردهای فعلی رقمی در حدود 8 میلیون نفر را تخمین می زند.

منبع: کجارو / lonelyplanet / travelandtourworld.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1945

به "تور تایلند: مرزهای تایلند از یازدهم تیر به روی گردشگران خارجی باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: مرزهای تایلند از یازدهم تیر به روی گردشگران خارجی باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید