ماجرای ثبت نام کلاس اولی های متولد مهر و قانونی که سال آینده اصلاح می گردد

به گزارش کلوب آگهی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 50 هزار دانش آموز متولد مهر در پایه اول ثبت نام شده اند؛ اما این انعطافی که قانون به مدارس داده است نه برای آن ها و نه برای خانواده ها چندان مناسب نیست.

ماجرای ثبت نام کلاس اولی های متولد مهر و قانونی که سال آینده اصلاح می گردد

معصومه نجفی پازوکی درباره مسائل ثبت نام کلاس اولی های متولد مهر 95 که به سن 6 سال تمام رسیده اند، گفت: قانونی برای دستورالعمل اجرایی مدارس داشتیم که از طرف شورای عالی این قانون مطرح شده بود. طبق این قانون افرادی که تا خاتمه مهر، سن آن ها 6 سال تمام می گردد با توجه به تصمیم شورای مدارس اگر امکان ثبت نام داشته باشند، در مدارس و در پایه اول ابتدایی ثبت نام می شوند. این موضوع دقیق در قانون ذکر شده است.

او گفت: مسئله ای که وجود داشت، آن بود که تعدادی از والدین بچه های خود را با توجه به این قانون در مدارس ثبت نام کردند؛ اما برخی دیگر به علت نداشتن توانایی سایر مدارس نتوانستند بچه های خود را که شامل این قانون می شدند، ثبت نام نمایند. هر دو اتفاق نیز کاملا قانونی بوده است.

او گفت: خانواده ها این موضوع را نپذیرفتند و اعتراضاتی داشتند و این موضوع بازخورد منفی داشت. از طرفی با توجه به تراکم کلاسی و گرفتن بازخورد از استان ها و این موضوع که بیشتر استان ها به علت تراکم بالا امکان ثبت نام نداشتند، تصمیم گرفتیم که این قانون را بازنگری کنیم.

او ادامه داد: از طرف وزیر آموزش و پرورش و با درخواست خودمان به علت بازخورد ها و مسائل درخواست کردیم که ثبت نام تنها تا خاتمه شهریور انجام گردد و در مهر هیچ ثبت نامی انجام نپذیرد. با مصوبه شورای معاونین هم تصمیم بر این شد که مصوبه گذشته و ثبت نام تا خاتمه مهر اصلاح گردد.

نجفی اضافه نمود: تا به امروز حدود 50 هزار دانش آموز متولد مهر در استان ها ثبت نام شده اند؛ اما این انعطافی که قانون به مدارس داده است نه برای مدرسه و نه برای خانواده ها شرایط استانداردی را فراهم نمی کند و بنابراین ما باید در این مورد دقت بیشتری کنیم.

او گفت: افرادی که تا خاتمه 31 شهریور ثبت نام نموده اند که هیچ؛ اما از آن تاریخ به بعد هیچ ثبت نامی انجام نمی گردد و برای سال آینده این قانون اصلاح خواهد شد.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2116

به "ماجرای ثبت نام کلاس اولی های متولد مهر و قانونی که سال آینده اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ثبت نام کلاس اولی های متولد مهر و قانونی که سال آینده اصلاح می گردد"

1 دیدگاه

A 26 مهر 1401

این قانون برای سال بعد اجرا نمیشود؟
بچه های مهر 96 امسال میتوانند پیش 2 و سال بعد کلاس اول بروند یا نه؟

پاسخ به A
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید