دانشگاه آزاد باید از ظرفیت و قدرت علمی خود استفاده کند

به گزارش کلوب آگهی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به ظرفیت های علمی موجود در دانشگاه گفت: حل مسائل جامعه یکی از اولویت های اساسی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان است.

دانشگاه آزاد باید از ظرفیت و قدرت علمی خود استفاده کند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، علی افروس، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، درباره ظرفیت های علمی دانشگاه آزاد اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از سه دهه از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی می گذرد و دانشگاه آزاد خوزستان نیز یکی از دانشگاه های مهم کشور است و از طرفی ظرفیت زیادی در حوزه صنایع، کشاورزی، آب و تنوع اقلیمی در استان خوزستان وجود دارد، دانشگاه آزاد استان یکی از دانشگاه هایی است که باید به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم حرکت کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید مساله محوری را در دستور کار خود قرار دهد و بتواند مسائل استان را حل نماید، اضافه کرد: در این جهت حتما احتیاج است به سمت ایده پردازی و نوآوری و تجاری سازی علم و کارآفرینی برویم. سابقا تصور بر این بود که دانشگاه ها صرفا محلی و برای آموزش و انتقال علم هستند اما در حال حاضر دانشگاه ها باید قوه عاقله و نیروهای کشور را تربیت نمایند و به کاربردی کردن علم توجه نمایند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشگاه باید وارد مسائل بطن جامعه گردد و به مسائلی از قبیل سلامت، کشاورزی، صنایع و مسائل اجتماعی ورود کند و از ظرفیت و قدرت علمی خود استفاده کند.

افروس با بیان اینکه دانشگاه باید در ارتقا و بهره وری به صنایع یاری کند، اضافه کرد: در بخش صنایع، دانشگاه باید از ظرفیت های خود از جمله کارگاه ها و آزمایشگاه ها استفاده کند؛ دانشگاه حتما می تواند در فراوری قطعات های تک که وارداتی هستند و در تامین این قطعات متکی به خارج هستیم، اقدام و این قطعات را مهندسی معکوس کند.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه، بیان نمود: دانشگاه آزاد می تواند در بحث آلودگی های زیست محیطی در استان خوزستان، افزایش کارآیی محصولات کشاورزی و در بحث فاضلاب و مهار سیلاب ها طرح و ایده ارئه دهد و ورود کند. ایده های برتر به وسیله استارت آپ ها جمع آوری می شوند و از این طریق برای حل مسائل اقدام می گردد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه حل مسائل جامعه یکی از اولویت های اساسی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان است، گفت: با استفاده از نیروها و اعضای هیات علمی می توان بعضی مسائل را به وسیله سرانجام نامه ها و طرح ها حل کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1885

به "دانشگاه آزاد باید از ظرفیت و قدرت علمی خود استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آزاد باید از ظرفیت و قدرت علمی خود استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید