لزوم تغییر فناوری و تحول در شبکه مخابراتی کشور

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران، رضا خلیلی امروز در حاشیه نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران گفت: شرکت مخابرات ایران موظف به ایجاد، توسعه و نگهداری شبکه مخابراتی کشور در تمام لایحه ها بوده و گستردگی این شبکه از نظر سطح پوشش در شهرها و روستاها نیز قابل توجه است.

لزوم تغییر فناوری و تحول در شبکه مخابراتی کشور

وی با اشاره به اینکه درحوزه ارتباطات ثابت، هم اکنون چالش اصلی این شبکه به تنوع و قدمت تجهیزات بر می شود، گفت: شبکه مخابراتی کشور احتیاج به تغییر فناوری و تحول دارد.

خلیلی گفت: هم اکنون تکنولوژی به صورت روزانه در حال تغییر است و ما معتقدیم که در شبکه مخابرات نیز باید تغییر فناوری اتفاق بیافتد.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه رویکرد تازه دولت نیز مربوط به توسعه فیبر نوری در حوزه ارتباطات ثابت است، گفت: شرکت مخابرات ایران با رویکرد توسعه فناوری FTTH در تحقق این سیاست گذاری همکاری خواهد نمود.

وی اضافه نمود: اپراتورهای ارتباطی می توانند فضای توسعه کشور را در خدمات ارتباطات ثابت توسعه دهند. این موضوع می تواند آینده حوزه ارتباطات ثابت و باند پهن را تحت تاثیر مثبتی قرار دهد.

خلیلی با اشاره به استقبال نسبتا خوب از نمایشگاه تله کام سال جاری از سمت شرکت های فراوری نماینده، تامین نمایند، اپراتورها و شرکت های دانش بنیان گفت: در این نمایشگاه فعالان صنعت ارتباطات و مخابرات، احتیاجمندی ها، راهکارها و محصولات خود را ارائه کردند و شرکت مخابرات ایران نیز میخواهد از محصولات دانش بنیان در حوزه سخت افزار و نرم افزار استفاده کند.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه تله کام می تواند محلی برای رصد و شناسایی احتیاجمندی اپراتورها در تامین تجهیزات و سفارش آن به فراوری نمایندگان داخلی باشد، ادامه داد: انتقال تجارت اپراتورها و شرکت ها و تبدیل شدن آن به قراردادهای همکاری از دیگر اهداف برگزاری تله کام بود که به نظر می رسد تا به امروز محقق شده است.

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه ایران تله کام 1400 از 2 تا 5 دی ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1914

به "لزوم تغییر فناوری و تحول در شبکه مخابراتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تغییر فناوری و تحول در شبکه مخابراتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید